2020-10-18, 10:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
lrajt!

Istllet fr att lta andra behva frlita sig p dina hgerradikala ord s passar jag p att lnka till ett par sidor s att man fr bilda sig en egen uppfattning.

https://targetearly.targetsmart.com/index.html
https://electproject.github.io/Early...20G/index.html

Hgerradikala ord ? Detta r defacto returer i Florida, sluta snacka skit.
Jag har tidigt noterat att jag rapporter fakta oavsett om det stdjer Trump eller Biden. Om du skickar ut lnkar behver du vara mycket mer precis n nationellt, valet avgrs som bekant inte p detta stt.

Till skillnad frn ditt synstt avser jag ha rtt vid valdagen. D frljugenheten om Bidens framgngar var extrem inom polls och MSM r det inte mer n korrekt att vi nu ser detta pysa ihop nr rsterna brjar rknas (Hller sjlv koll p de stater dr det avgrs).

Intressanta noteringar av returnerade Postrster generellt:

1. Det finns ingen kning bland yngre rstande sk "youth turnout"
2. Det finns ingen kning bland nya rstande
3. Elektorernas olika grupper (svarta, vita, latinos osv) r samma dvs lika mnga vita i % som valet 2016
Senast redigerad av Nixter 2020-10-18 kl. 10:11.
2020-10-18, 10:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Helt otroligt vilken energi Trump har. Som en 20 ring.

Tv delstater/dag och det ska tydligen bli kanske uppemot 5 delstater/dag de sista dagarna hrde jag p FOX.

Samtidigt har vi Biden som inte ens kampanjar utan tar ledigt varannan dag
Fr dig rcker det allts att en president har energi!

Trump hnas nu i media fr att han inte vet vad han skall gra om han frlorar valet. Han frgar: Skall jag lmna landet?
S talar en sann egoist, det r honom sjlv det handlar om, inte landet.
2020-10-18, 10:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
En av de avgrande sakfrgorna i presidentvalet r klimatkrisen.

Trump frnekar att det r ett problem och har bl a satsat p fracking, dragit sig ur Paris-avtalet. Fr han anser att det gagnar ekonomin bst att blunda fr fundamentala problem.

Biden r medveten om klimatkrisen och han har en plan att minska utslppen
.

Why the US election could decide battle against climate change

Scientists studying climate change say that the re-election of Donald Trump could make it "impossible" to keep global temperatures in check.

They're worried another four years of Trump would "lock in" the use of fossil fuels for decades to come - securing and enhancing the infrastructure for oil and gas production rather than phasing them out as environmentalists want.

Joe Biden's climate plan, the scientists argue, would give the world a fighting chance.

https://news.yahoo.com/why-us-electi...050322653.html

Nu fr du ge dig.

P vilket stt bryr den som skriver p parisavtalet, eller nnu vrre, parisavtalet+, om klimatet?

Jag skulle sga tvrtom, att den som skriver p parisavtalet r en "klimatmordbrnnare".

Demokraterna backas av kommunistpartiet i Kina p grund av att de blundar t kinesernas c02 utslpp de kommande 10 ren.

Vad har demokraterna fr plan fr att f Kina att minska sina utslpp?

Donald Trump har tminstone ogiltigfrklarat parisavtalet, det behver frhandlas om.

Inte bara ur miljperspektiv utan ven i ekonomiskt perspektiv.
Hur skall vst kunna konkurrera med Kina nr de inte har samma krav som oss?
2020-10-18, 10:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Demokraterna har insett att klimatfrndringarna r ett allvarligt problem, som redan skapar katastrofer p mnga hll och vrre kommer det att bli. Vi mste hlla uppvrmningen till under 2C, helst till 1,5C och just nu ser det nu som det inte alls kommer att hlla. D kommer vrlden och vra samhllen att frndras vldigt mycket.

Medan Trump blundar fr detta och misstror forskningen, stller demokraterna upp p det verenskomna mlet om 1,5C, de tnker minska fossilberoendet, ka kollektivtrafiken, driva p utvecklingen av elfordon.

How Joe Biden's climate plan compares to the Green New Deal

On emissions reductions, Biden's plan calls for a carbon pollution-free U.S. power sector by 2035, with net-zero emissions throughout the economy by 2050.

https://www.cbsnews.com/news/green-n...n...%20More%20

ven ekonomer menar att detta r ndvndiga tgrder som kommer att kosta mindre n konsekvenserna av att gra ingenting.
Men Biden r ju dd fr lnge sedan nr vi andra lever i 2035. Det verkar ju mest vara tomma ord. Hur ser planen ut?

Vad gller utslpp under Trump har de minskat och r nu nere p 90-talsniv. Det har aldrig producerats fler elbilar n under Trump.

ter till Biden:
Det enda jag kan se att han vill gra r att satsa p vindkraft och "klimatskra bostadshus". Jag vet inte riktigt vad det betyder och jag tror heller inte att de boende r intresserade av att Bidens Bygglag ska komma hem till dem under en ptvingad renovering. Faktum r att jag menar att allt mest r snmos frn Biden.

Citat:
In contrast, Biden's climate plan would lay out $2 trillion over 4 years towards clean energy and infrastructure, which he says will create "millions" of jobs and move the U.S. closer to a carbon-free future. (For comparison, the cost, while expensive, it is still short of the one-year, $2.2 trillion price tag for U.S. coronavirus stimulus measures to date.)

Clean energy = bygga ut vindkraften.
Infrastructure = ????? Vilken infrastruktur? Hur ska han bygga ut den utan att ka utslppen?

Biden kommer satsa p att flytta utslppstunga industrier till Kina och dessutom tvinga medborgarna att betala fr det.
2020-10-18, 10:10
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Fr dig rcker det allts att en president har energi!

Trump hnas nu i media fr att han inte vet vad han skall gra om han frlorar valet. Han frgar: Skall jag lmna landet?
S talar en sann egoist, det r honom sjlv det handlar om, inte landet.

Hur gick det med kndisarna som skulle lmna landet nr Trump vann presidentvalet 2016?

Du skall nog inte ta de uttalandena s ordagrant.
2020-10-18, 10:14
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Ditt hat och frakt nu igen. Vad hnde med mitt frra svar till dig?

Det blir en ljuvlig seger fr alla outcasts och deplorables om nn vecka. Segern kan de tacka det sentiment som ocks syns i denna trd. Hat r negativ entusiasm, snt slr alltid tillbaka.

Jag hatar definitivt ingen som jag aldrig trffat, som jag bara knner som anonyma alias p ett internetforum. Dremot kan jag frakta dem och det som de skriver. Srskilt toktanter och foliehattar som Q-rrelsen. Ni r direkt livsfarliga och har skapat mnga situationer vrlden ver dr ni utsatt andra fr livsfara och till och med dd. Situationen p Cosmos Ping Ping dr en av era meningsfrnder med vapenkraft skulle frita barn som kidnappats och hlls i pedofilernas vld. Ni stdjer bara Trump fr att han r sinnessvag nog att att inte ta avstnd frn vad ni sger och gr.

Ni fljer blint en ledare som ni inte vet vem det r, och som bara hller kontakten med er p obskyra internetforum. Dr ni kan ta del av galningens sjukliga kommunikation. Ni saknar helt frmgan till kritiskt tnkande och att dra egna slutsatser av den information som finns i bruset. Ni r drfr vrda allt det frakt som jag och andra riktar t ert hll.

Vilket svar hnvisar du till, det r s mnga foliehattar i denna trd att det r svrt att hlla isr er.

Vet heller inte vilken seger du frvntar dig om en vecka, fr oss andra r valet om drygt tv veckor den 3/11. D vgar jag lova dig att USA har en nya President och han heter Joe Biden. Hur mycket du n anvnder detta forum, fr dina/era fulteorier.

Att du dessutom tror att denna trd har en faktiskt pverkan p det amerikanska Presidentvalet, sger vl allt om dig och dina likar.
2020-10-18, 10:18
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag hatar definitivt ingen som jag aldrig trffat, som jag bara knner som anonyma alias p ett internetforum. Dremot kan jag frakta dem och det som de skriver. Srskilt toktanter och foliehattar som Q-rrelsen. Ni r direkt livsfarliga och har skapat mnga situationer vrlden ver dr ni utsatt andra fr livsfara och till och med dd. Situationen p Cosmos Ping Ping dr en av era meningsfrnder med vapenkraft skulle frita barn som kidnappats och hlls i pedofilernas vld. Ni stdjer bara Trump fr att han r sinnessvag nog att att inte ta avstnd frn vad ni sger och gr.

Ni fljer blint en ledare som ni inte vet vem det r, och som bara hller kontakten med er p obskyra internetforum. Dr ni kan ta del av galningens sjukliga kommunikation. Ni saknar helt frmgan till kritiskt tnkande och att dra egna slutsatser av den information som finns i bruset. Ni r drfr vrda allt det frakt som jag och andra riktar t ert hll.

Vilket svar hnvisar du till, det r s mnga foliehattar i denna trd att det r svrt att hlla isr er.

Vet heller inte vilken seger du frvntar dig om en vecka, fr oss andra r valet om drygt tv veckor den 3/11. D vgar jag lova dig att USA har en nya President och han heter Joe Biden. Hur mycket du n anvnder detta forum, fr dina/era fulteorier.

Att du dessutom tror att denna trd har en faktiskt pverkan p det amerikanska Presidentvalet, sger vl allt om dig och dina likar.

Att du tror att detta bara handlar om bara valet i USA r ett skmt. Stdet fr en fri vrld r universellt och valet i USA r ytterst viktigt fr att fortstta nskan om en fri vrld.

Winston Churchill, Margret Thatcher hade sttt p Trumps sida, om vi gr liknelsen snll.
2020-10-18, 10:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Touche.

Den du debatterar med har dock en synnerligen grav "milj-skada" dr denne enbart replikerar Gretas "vrlden kommer g under om 8-r" som svar, s frvnta dig inga intelligenta svar eller konstruktiva analyser med data, fakta som grund.

Vi kan dock konstatera att vnsterns grepp om delar av NASA och NOAA i USA hller p att slppa.
Just eftersom jorden kommer g under om 8 r, vilket Humanlife upprepade gnger frklarat mycket ingende, borde ju 2035 te sig lika lngt borta som slutet p evigheten. Bidens frslag om vindkraft, klimatskra bostder och utbyggd infrastruktur kanske knns lite gulligt, men jag tror nog det mest blir upprustade vgnt och sedan ngra miljarder dollar till diverse bolag i Slicon Valley, som tack fr hjlpen under valet. Rknar med att ven Google och Facebook ska klimatskras fr ngon miljard.

Ngotn minskning av utslppen lr det knappast bli tal om. Biden har ju dessutom svngt i frackingfrgan, vilket var en av de f saker jag faktiskt sympatiserade med. Men d under frutsttning att det sker en utbyggnad av krnkraften, som r den bsta rena energin vi knner till.
2020-10-18, 10:21
Medlem
JustZlatans avatar
Det ser inte bra ut fr vr vn Trump.

Citat:
Med lite mer n tv veckor kvar till valet har Joe Biden en tvsiffrig ledning i de nationella opinionsunderskningarna. Oron fr en svidande valfrlust blir nu strre och strre bland ledande republikaner.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7577411
2020-10-18, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Hahahaha, oj, oj en av vrldens tyngsta banker, om du sger det s. Men vad har de med politiska val att gra

https://money.cnn.com/galleries/2007...ortune/11.html

Vad de har med politik att gra? De estimerade att Trump kommer att vinna, det r det vi diskuterar men du har redan glmt vad du skrev fr fem minuter sedan (nr du skrev ditt inlgg) ...?

Citat:
Lgborgerlig?, du skulle bara veta.

D hade jag allts rtt? Lgborgerlig it is.

Citat:
Du r patetisk och obegvad, du passar med andra ord vl in i Trumps vljarbas av outbildade, ensamstende och medellders mn boende i trailerparks i Rednecksdistrikt.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Det dr mantrat som du kastat ur dig mot alla mjliga brjar knnas bra barnsligt, desperat och inte alltfr begvat. terkom nr du har ngot att sga om valet.
Senast redigerad av Sinestro 2020-10-18 kl. 10:30.
2020-10-18, 10:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
https://www.forbes.com/sites/jackbre...manager-warns/

Jen O'Malley Dillon, Biden's campaign manager, issued the warning Trump could win again.
" the very searing truth is that Donald Trump can still win"
"Race For The White House Is 'Far Closer' Than Some People think Campaign manager says"

MEN Forbes r vl fejk

Nej, men Forbes har ingen som helst insikt i valrrelsen 2020, de r en investeringsbank utan egen expertis p omrdet. Om jag vill veta hur det gr p brsen s gr jag vl inte till min ICA-handlare. Det r p denna niv du nu argumenterar.

Dessutom att det finns personer inom det Demokratiska partiet som lyfter mjligheten att det kan bli en Trump seger, handlar ju om att mobilisera sina egna vljare, s att det inte blir som 2016 en gng till. Det vill sga att mnga Demokrater stannade hemma och avstod frn att rsta, d utgngen redan var klar.

Precis som jag, s vet du att ALLA, och jag menar verkligen ALLA Opinionsinstitut och Spelbolag har Biden i klar ledning i detta Presidentval. Att du greppar efter alla halmstrn du finner r i och fr sig frstligt. Hoppet r ju det sista som verger en. ven dig!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-18, 10:24
Medlem
Haddock93s avatar
https://banned.video/watch?id=5f8b7cca9d7ca5144824dc5e

Confirmed: Trump Has Footage Of Hunter Biden Raping And Torturing Little Girls Set To Release

Det hr hr vl egentligen hemma p konspirationsteorier MEN om det r sant kommer det avgra valet. Biden kommer sklart inte lngre frska bli president.

Tydligen ska kineserna ha dessa bilder med och anvnder det fr att utpressa Biden och Demokraterna men ven mnga inom Washington fr att n sin agenda.

Ta det med en nypa salt, skulle dock inte bli frvnad om sant. Skulle frklara en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in