2020-10-18, 10:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det ser inte bra ut fr vr vn Trump.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7577411
I Kalifornien finns det nu 21 miljoner registrerade vljare. Av dessa rstar c:a 13 miljoner p Biden. Samma situation ser du i flera storstder lngst kusterna. Delstaterna dessa ligger i, har ett begrnsat antal elektorsrster knutna till sig.

Allt handlar om elektorerna. Inget handlar om "popular vote".
2020-10-18, 10:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Att du tror att detta bara handlar om bara valet i USA r ett skmt. Stdet fr en fri vrld r universellt och valet i USA r ytterst viktigt fr att fortstta nskan om en fri vrld.

Winston Churchill, Margret Thatcher hade sttt p Trumps sida, om vi gr liknelsen snll.
Knappast!
De hade sttt p republikanernas sida, men inte givit sitt std fr personen Trump.
Jag tror de skulle ha kallat Trump fr clown och skrattat t honom.
2020-10-18, 10:32
Medlem
crawlys avatar
Det r nd rtt sjukt hur ppet maktvertagandet sker i USA just nu. Diskrepansen mellan vad mnniskorna tycker och vem man har bestmt ska vinna r total.
Jag knner hyfsat mycket folk i USA och den bild som ges av stdet till Biden r ju brutalt fel, fr att uttrycka sig milt. Trots detta mlar vr media upp en bild av att Trump knappt har ngot std. Jag skulle nog kalla det fr en kupp, men vi fr se vad som hnder. Illusionen av demokrati hller p att blekna bort.
2020-10-18, 10:34
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I Kalifornien finns det nu 21 miljoner registrerade vljare. Av dessa rstar c:a 13 miljoner p Biden. Samma situation ser du i flera storstder lngst kusterna. Delstaterna dessa ligger i, har ett begrnsat antal elektorsrster knutna till sig.

Allt handlar om elektorerna. Inget handlar om "popular vote".

Synd fr Trump d att han ligger under i nstan alla swing states och har det tufft i flera normalt stabilt republikanska stater.
2020-10-18, 10:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det r nd rtt sjukt hur ppet maktvertagandet sker i USA just nu. Diskrepansen mellan vad mnniskorna tycker och vem man har bestmt ska vinna r total.
Jag knner hyfsat mycket folk i USA och den bild som ges av stdet till Biden r ju brutalt fel, fr att uttrycka sig milt. Trots detta mlar vr media upp en bild av att Trump knappt har ngot std. Jag skulle nog kalla det fr en kupp, men vi fr se vad som hnder. Illusionen av demokrati hller p att blekna bort.
Rtt ointressant fr valutgngen hur vra media mlar up ett presidentval i USA.
2020-10-18, 10:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Hur vet du inte att det enbart r anekdotisk bevisfring frn ditt hll?

Det kan mycket vl vara s att du knner specifikt de som tnker/har rstat p ett specifikt stt och inte den stora massan, i slutndan s vet vi genuint inte hur det kommer att se ut fren tidigast fren efter valdagen r ndd.
2020-10-18, 10:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Synd fr Trump d att han ligger under i nstan alla swing states och har det tufft i flera normalt stabilt republikanska stater.
Ja, men s har det ju sett ut nda sedan han stllde upp 2016. Allt handlar om valdeltagande och vilken av kandidaterna som kan locka folket till valurnorna. Nr det kommer till engagemang vinner Trump stort. Det r skillnad p att svara Biden i ett telefonsamtal och att faktiskt registrera sig och sedan g och rsta. Srskilt nr den man ska rsta p r dement, sger att man inte r svart om man inte rstar p honom, menar att svarta alla tnker lika, tycker att statliga byggjobbare ska bygga om din bostad och dessutom vill hja din skatt.

Men vi fr se. Fr ett halvr sedan var jag sker p att Trump skulle vinna. Nu knns det som det kan g t bda hllen. Valdeltagandet r nyckeln.
2020-10-18, 10:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
lrajt!

Istllet fr att lta andra behva frlita sig p dina hgerradikala ord s passar jag p att lnka till ett par sidor s att man fr bilda sig en egen uppfattning.

https://targetearly.targetsmart.com/index.html
https://electproject.github.io/Early...20G/index.html

Skall hjlpa dig lite. Bryt ned detta p staternas egna summeringar, givetvis de stater som r viktiga.

Michigan, en av valets viktigaste stater, demokraterna r inte i nrheten av det std de behver bygga upp.
https://targetearly.targetsmart.com/...l=All&state=MI

Detta ger Trump lge fr fantastiskt resultat i Michigan, kommer du inte fram till detta nr du lser denna bild s har du inte rtt grunddata.
2020-10-18, 10:44
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Att du tror att detta bara handlar om bara valet i USA r ett skmt. Stdet fr en fri vrld r universellt och valet i USA r ytterst viktigt fr att fortstta nskan om en fri vrld.

Winston Churchill, Margret Thatcher hade sttt p Trumps sida, om vi gr liknelsen snll.

D tycker jag att du skall g till en annan trd och skriva om detta. I denna trd handlar det om Presidentvalet 2020. Den trd som du kommer att skriva i hr nst, kommer tminstone inte jag att beska, s du slipper mina kommentarer p dina undermliga inlgg.

Om du tror att en intellektuell och tnkande person som Winston Churchill, hade gnat en tanke t en galning som Trump s har du inte fattat ngonting. Churchill stllde i hgsta grad krav p sin omgivning, krav som Trump verhuvudtaget inte skulle frst. Hur det hade varit med "Tanten" vet jag inte, men en indikation r vl att de flesta nu levande Republikanerna, som tidigare verkat inom Presidentmbetet tar avstnd frn Trump, eller tminstone inte vill ge honom sitt offentliga std, sger vl det mesta, ven om vad "Tanten" hade tyckt.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-18, 10:46
Citat:

Korrekt. Hller med dig till hundra procent. Mina amerikanska kllor ger mig samma information. Vinner Biden (legalt eller via rstfusk) s r det krt fr all frihet vrlden ver. Snaran kommer att dras t och ingen som Trump kommer ngonsin mer att slppas fram.
2020-10-18, 10:47
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
https://money.cnn.com/galleries/2007...ortune/11.html

Vad de har med politik att gra? De estimerade att Trump kommer att vinna, det r det vi diskuterar men du har redan glmt vad du skrev fr fem minuter sedan (nr du skrev ditt inlgg) ...?

D hade jag allts rtt? Lgborgerlig it is.

Det dr mantrat som du kastat ur dig mot alla mjliga brjar knnas bra barnsligt, desperat och inte alltfr begvat. terkom nr du har ngot att sga om valet.

Lovar att sluta anvnda detta "mantra", nr valunderskningar, visar sig att Trump har en annan vljarbas n just denna. Tills dess hller jag mig till sanningen sdan som den r.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-18, 10:49
Medlem
I radio i morse sades att republikaner nu r rdda fr en jordskredsseger fr den halvt senile. Nu r dom rdda om sina stolar. "Hur kunde vi tro p en galen narcissist" frgar en republikansk senator.
Biden leder stort ver hela landet och 5-7 % i nyckelstaterna.

Hur skall Trumpvljare hantera sin besvikelse efter valet? Handlar om ca 40 % av folket. Det kommer bli oro i det stora landet. Vrst ut rkar mhnda media. Tgar man i massor mot NYT i NY? Det r USA och inte Sverige. Hr str DN-skrapan lika tryggt om vi s skulle f en islamregering. Divide et impera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in