Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Der findes ikke gener som kun muslimer har.

Muslimers opførsel skyldes ikke gener men social kodning gennem opdragelse og opvækst.

Självklart. I alla de kulturer som ser kvinnor utan manlig följeslagare eller utan täckt klädsel som lovligt byte uppfostras invånarna i det tänkandet. Det vet alla som någonsin vistats i ett sådant land. Kriminologen Sarneckis prat om socioekonomiska faktorer är gammalt flum, precis som rasteorierna. Mustafa Panshiri har däremot pekat just på kulturella faktorer. (I gulfstaterna är männen rika som troll men de ser ändå ensamma kvinnor som lovliga)
Citera
2018-08-22, 12:43
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Och så den förbannnade Jerzy Sarnecki och hans socioekonomiska faktorer. Är det etnicitet eller fattigdom frågar sig nån som får kalla sig professor. Nej din hönshjärna det är kön, ålder och kulturell bakgrund.
Har fan lust att dra på karln en rak höger bara för att få sitta i rätten och skylla på socioekonomiska faktorer för det kan jag utan svårighet hänvisa till.

Hahaha. Vinnare av 2018 års flashbackpris för roligaste och träffsäkraste kommentaren 🏅

Tack, du gjorde min dag😚
Citera
2018-08-22, 12:47
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Kompenserar du för könsfördelning, åldersfördelning och socioekonomiska faktorer blir nog inte skillnaden särskilt stor.
Förklara för mig på ett begripligt sätt hur man blir mer våldtäktsbenägen om man lever fattigt.

Att brottslighet som rör ekonomi och kanske till och med våld ökar med sänkt socioekonomisk standard kan jag köpa men sexualbrott? Hur tänker du där?
Citera
2018-08-22, 12:49
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Därmed ger siffrorna en skev bild av hur det förhåller sig och utnyttjas av dem som ropar högljutt efter enkla förklaringar och radikala lösningar.

Siffrorna visar ingen skev bild.
De visar hur många våldtäkter som begås av utlänningar i Sverige.
Varför begås inte lika många våldtäkter av svenskar som flyttat utomlands?
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Betänk hur hög siffran är när man räknar in utlänningar födda i landet. De sk. rasisterna har haft rätt hela tiden. Hur mår ni vänsterhjon nu när ni får svart på vitt att rasisterna har haft rätt hela tiden?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja voldtægtsmændene kommer fra et begrænset antal lande og fællesnævneren er at det hovedsageligt er muslimske lande.

Du forsøger desperat at gøre dette spørgsmål til et spørgsmål om tro i stedet for et spørgsmål om viden, ligesom det officielle Sverige ikke ønsker at frembringe statistik om hvem der står for voldtægterne. Når det forholder sig sådan kan personer som dig og staten generelt fortsætte med at væve rundt og aldrig komme til et punkt hvor problemets oprindelse og omfang er identificeret, og man derfor målrettet kan arbejde for at få problemet illimineret.

I har et stort ansvar for alle de ulykkelige voldtagne kvinder med traumer for livet der findes i Sverige.

Og i har et stort ansvar for at disse forbrydelser får lov til at fortsætte.
"Du forsøger desperat at gøre dette spørgsmål til et spørgsmål om tro i stedet for et spørgsmål om viden". Det skulle jag verkligen inte vilja säga att jag gör! Jag håller ju med dig om dina slutsatser när det gäller våldtäkter, men jag säger också att man inte ska "snöa in" på bara en förklaring. Det finns också andra förklaringar, särskilt när det gäller annan brottslighet.

Värst på detta med enkla förklaringar i Sverige är och har varit det mediala och politiskaetablissemanget. Men varför måste vi kritiker göra på samma sätt, fast från andra hållet? Jag tror inte någon tjänar på det.
Citera
2018-08-22, 12:50
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Förklara för mig på ett begripligt sätt hur man blir mer våldtäktsbenägen om man lever fattigt?

Nu råkar det finnas fler fattiga svenskar än fattiga utlänningar i Sverige.
Citera
2018-08-22, 12:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Att detta enbart skulle handla om kultur tycker jag är en bristfällig förklaring. Eftersom invandrare från andra generationen också är överrepresenterade (och överlag inblandad i grov brottslighet). Naturligtvis är de medvetna om att våldtäkt i sig är olagligt och moraliskt förkastligt i Sverige och svensk kultur.

Flera faktorer spelar in.

A. De känner ett utanförskap och hat/förakt mot det svenska samhället i stort. och synnerhet dess kvinnor (som beter sig som horor och i många fall arbetar i yrken som sätter män i en underlägsen situation.

B. De känner ingen respekt/fruktan för den svenska staten, då de upplever den som svag.

C. Enklaver av befolkningen som inte har kontakt med övriga samhället håller fast vid sin kultur och värderingar.
Citera
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Vet du inte vad det är får du googla.

Jo det är ett ord för att ursäkta brott, man behöver inte bo i en husvagn för att fatta det.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag är chockad över att siffran var så låg, trodde den var mycket högre.

Det är extremt högt. 85% av överfallsvåldtäkterna de senaste 5 åren är dessutom av utrikesfödda. Hur många som skett av andra generationens invandrare kan man bara spekulera i. Det är en extrem överrepresentation, speciellt då dessa invandrare är en minoritet i Sverige.
Citera
2018-08-22, 12:52
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Flera faktorer spelar in.

A. De känner ett utanförskap och hat/förakt mot det svenska samhället i stort. och synnerhet dess kvinnor (som beter sig som horor och i många fall arbetar i yrken som sätter män i en underlägsen situation.

B. De känner ingen respekt/fruktan för den svenska staten, då de upplever den som svag.

C. Enklaver av befolkningen som inte har kontakt med övriga samhället håller fast vid sin kultur och värderingar.

De tillber en våldtäktsman/pedofil.
Citera
2018-08-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Siffrorna visar ingen skev bild.
De visar hur många våldtäkter som begås av utlänningar i Sverige.
Varför begås inte lika många våldtäkter av svenskar som flyttat utomlands?

För att svenskar som flyttar utomlands oftast har det bra. Flyktingar kommer hit för att de inte har det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in