2018-08-22, 12:10
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Der er kun en forklaringsmodel på stigningen i voldtægter og gruppevoldtægter i Sverige, som har haft en voldsom stigning i levestandarden i løbet af 50år, og det er muslimsk indvandring!

Har Japan en stor velstand ligesom Sverige - ja det har de.

Har Japan en stor muslimsk indvandring - nej det har de ikke.

Sådan her er udviklingen gået indenfor antallet af voldtægter i Japan over en årrække:

https://knoema.com/atlas/Japan/topic...Rape/Rape-rate

Har Sverige en stor velstand ligesom Japan - ja det har Sverige.

Har Sverige en stor muslimsk indvandring - ja det har Sverige.

Sådan her er udviklingen gået indenfor antallet af voldtægter i Sverige over en årrække:

https://knoema.com/atlas/Sweden/topi...Rape/Rape-rate

Om du känt någon Japan eller bott där hade du då även vetat att våldtäkt inte är något man anmäler. Det är extremt skuldbelagt bland kvinnor.

Förstå mig rätt - jag är med dig i alla övriga resonemang du för gällande våldtäkter, men här är inte Japan ett speciellt bra exempel faktiskt.
Citera
2018-08-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag vet absolut vad det är. Det är inte socioekonomiska faktorer som styr våldtäktsbenägenhet, det är gener.

Der findes ikke gener som kun muslimer har.

Muslimers opførsel skyldes ikke gener men social kodning gennem opdragelse og opvækst.
Citera
2018-08-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
För att de är lösryckta ur sitt sammanhang. Bara för att något är sant behöver det inte vara hela sanningen. Därmed ger siffrorna en skev bild av hur det förhåller sig och utnyttjas av dem som ropar högljutt efter enkla förklaringar och radikala lösningar.
Man kan nog snacka bort det mesta här i världen. Men vanligt folk är varken blinda eller döva. Innerst inne vet de flesta ändå vilka som begår vissa brott.
Senast redigerad av karanan 2018-08-22 kl. 12:16.
Citera
2018-08-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Om du känt någon Japan eller bott där hade du då även vetat att våldtäkt inte är något man anmäler. Det är extremt skuldbelagt bland kvinnor.

Förstå mig rätt - jag är med dig i alla övriga resonemang du för gällande våldtäkter, men här är inte Japan ett speciellt bra exempel faktiskt.

Du kan påstå hvadsomhelst om anmeldelsesfrekvensen i Japan og jeg kan påstå hvadsomhelst om anmeldelsesfrekvensen i Sverige - hvad med bare at tage tallene for de respektive lande alvorligt.

Fakta er at muslimsk voldtægt ikke er en faktor i Japan - det er det derimod i Sverige.
Citera
2018-08-22, 12:20
Medlem
Svartpixlads avatar
BRÅ 2005: 42%
UG 2018: 58%

Detta lär väl tyvärr drunkna i flödet.
Senast redigerad av Svartpixlad 2018-08-22 kl. 12:30.
Citera
2018-08-22, 12:20
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Der findes ikke gener som kun muslimer har.

Muslimers opførsel skyldes ikke gener men social kodning gennem opdragelse og opvækst.
Vi har varit igenom det här förut. Redan då refererade jag material som slår fast att kultur spelar en till gener underordnad roll ifråga om våldtäktsbenägenhet.
Citera
2018-08-22, 12:23
Medlem
Citat:
Jag vet absolut vad det är. Det är inte socioekonomiska faktorer som styr våldtäktsbenägenhet, det är gener.

Nästan all kriminalitet kan förstås bättre med hänsyn till socioekonomiska faktorer.
Citera
2018-08-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Skriv på svenska förhelvete!

Google oversættelse:

Det finns inga gener som bara muslimer har.

Muslimskt beteende beror inte på gener utan social kodning genom uppfostran.
Citera
2018-08-22, 12:25
Medlem
I en kommentar till UG:s reportage visar F! med all önskvärd tydlighet att de är fullständigt likgiltiga inför konsekvenserna av massinvandring av män från jordens mest misogyna länder.

Citat:
Sluta. 👏🏻 Generalisera. 👏🏼 Om. 👏🏽 Människor. 👏🏾 Som. 👏🏿 Invandrat!!! Ping SVT och @granskning #utmanamakten #granskning
https://twitter.com/Feministerna/sta...54465049174016

För "feministerna" är mångkultur och antirasism alltid viktigare än kvinnofrid och jämställdhet. Tänk om de naiva svenska kvinnor som röstar på detta skitparti och sin egen undergång kunde inse det.

Sedan kan man ju undra vad F! avser med "makten" i detta sammanhang (#utmanamakten). Den våldtagna "svennehoran" kanske?
Citera
2018-08-22, 12:26
Medlem
Värst av allt har givetvis brottsoffren i denna typiska svenska utveckling, alla kvinnor som fått trauman för livet.

Det näst värsta kan skalas ned till Jerzy Sarnecki.
Nu börjar han skylla ifrån sig. Väntat. Folk av hans stam är kända för att byta sida när kantringen når en viss grad.
Jag har följt denna olycka i snart 30 år och han har bara grävt ned sig djupare och djupar i lögner.
Och det är inte märkligt för fem öre att ett samlat MSM har gjort denna figur till återkommande kommentator och soffgäst under 30 år.

Kriminologers yrkesheder kräver här som överallt annars på arbetsmarknaden att man är 100 % hederlig och talar sanning och levererar rapporter som stämmer med verkligheten till politiker och media och allmänheten.
Vad är annars meningen med kriminologer? Deras forskning skall ju ligga till grund för politikers samhällsorientering och i sista hand lagstiftning.

Här har vi vilseförsts av en tydligen inte helt frisk person som varit medias gunstling och som av klara orsaker tillåtits att leverera skeva rapporter av verkligheten för sin egen, politikers och medias agenda: mångkulturen berikar.
Så har ju media och politiker och de flesta statstjänstemän och kvinnor sedan 1970 bestämt.
Då får man ju maktens medspelare som Sarnecki m fl. (Och GW Persson har inte varit ett förbannat dugg bättre, bara litet slugare).
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2018-08-22 kl. 12:32.
Citera
2018-08-22, 12:29
Medlem
Citat:
Vi har varit igenom det här förut. Redan då refererade jag material som slår fast att kultur spelar en till gener underordnad roll ifråga om våldtäktsbenägenhet.

Ja og det gør jo ikke sagen bedre.

Sverige var et af de første lande som startede på raceforskning - var det ikke på tide at få stoppet disse vildfarelser?
Citera
2018-08-22, 12:34
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, jag får nog backa lite där. Just när det gäller utomhusvåldtäkter, tror jag det är en begränsad grupp, från ett begränsat antal länder vi har att göra med. Det river ned min teori lite, det erkänner jag.

Men generellt så är jag ganska så övertygad om att även sociala faktorer (absolut inte bara) ligger bakom brottslighet. Och att svenskarna generellt, delvis pga invandringen, flyttats uppåt i hierarkin i samhället och därmed är mindre brottsbenägna. Tror du inte det stämmer?

Betänk att du som svensk år 1970 levde på ströjobb och hade det jävligt dåligt ställt ekonomiskt. Du kände dig nödd och tvungen att begå brott för att klara livhanken. Din ekonomiska situation förändras inte de närmaste 45 åren fram till 2015 eftersom du är lagd åt det hållet helt enkelt. Du klagar fortfarande på samhället, men är som många andra människor en kverulant och tar således inte tag i problemet och skaffar dig ett redigt jobb, om än som städare eller inom lager.

År 2015 ser det annorlunda ut i samhället med en ny invandrarunderklass som inte ens bemödar sig att ströjobba. De har det ännu värre ekonomiskt ställt än dig.

Karman, enligt ditt sätt att tänka är den kverulerande mannen (ovan beskriven) år 2015 mindre benägen att begå brott eftersom det numera finns invandrare runtomkring honom som har ännu mindre stålar i plånkan.

Jag köper i alla fall inte det resonemanget. Har man år 1970 såväl som år 2015 ont om pengar och inte råd med hyran och mat och av någon anledning inte är arbetsför så känns en relativisering kring samhällsklasser inte speciellt relevant när vi pratar om brottsstatistik. Den beskrivna mannen är ju lika dålig på att skaffa fram vita pengar år 2015 som år 1975 och därmed lika brottsbenägen - oavsett om det finns fler folk som har det ännu värre år 2015 än år 1975.

Hoppas jag inte rörde till det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in