2018-08-22, 11:58
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetlag386
Det är 22 gånger vanligare att en dom för överfallsvåldtäkt faller på en person född utanför Europa jämfört med en person född i Europa relativt befolkning....

Och varför används inte dessa siffror i valrörelsen??
Citera
2018-08-22, 11:59
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Detta är de som är födda utomlands, ej medräknat de som är andra generationens invandring?
Bra och relevant fråga, i synnerhet då våldtäktsbenägenheten till största del styrs utav gener.
Citera
2018-08-22, 12:00
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Våldtäkt ska ge utvisning oavsett hur gammal våldtäktsmannen är.
Det är livet de ska utvisas ifrån.
Citera
2018-08-22, 12:02
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag är chockad över att siffran var så låg, trodde den var mycket högre.

Det är den också.
Mörkertalet är enormt.
Kvinnor undviker att anmäla våldtäkter för att de känner sig hotade av "släkten".
Citera
2018-08-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Socioekonomiska faktorer

Vet du inte vad det är får du googla.
Citera
2018-08-22, 12:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Ett steg i rätt riktning förstås. Ju mer information man har om ett problem desto bättre förutsättningar har man att lösa det.

Däremot är det förstås helt bisarrt med alla dessa kappvändare. Helt plötsligt är det bra att BRÅ tar fram dessa rapporter men tidigare fanns det inget behov eftersom man redan visste allt, hade tidigare siffror, inte var intresserade, etc. Sarnecki påminner om Göran Greider eller Anders Lindberg, som kan "byta åsikt" från ena dagen till nästa så fort sossarna gör det.
Citera
2018-08-22, 12:05
Medlem
Och så den förbannnade Jerzy Sarnecki och hans socioekonomiska faktorer. Är det etnicitet eller fattigdom frågar sig nån som får kalla sig professor. Nej din hönshjärna det är kön, ålder och kulturell bakgrund.
Har fan lust att dra på karln en rak höger bara för att få sitta i rätten och skylla på socioekonomiska faktorer för det kan jag utan svårighet hänvisa till.
Citera
2018-08-22, 12:05
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vet du inte vad det är får du googla.
Jag vet absolut vad det är. Det är inte socioekonomiska faktorer som styr våldtäktsbenägenhet, det är gener.
Citera
2018-08-22, 12:07
Medlem
Utlandsfödda står för 85%!!! av överfallsvåldtäkterna sa de nyss på nyheterna! Sverige har aldrig varit tryggare..... 😲
Citera
2018-08-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Och varför används inte dessa siffror i valrörelsen??

För att de är lösryckta ur sitt sammanhang. Bara för att något är sant behöver det inte vara hela sanningen. Därmed ger siffrorna en skev bild av hur det förhåller sig och utnyttjas av dem som ropar högljutt efter enkla förklaringar och radikala lösningar.
Citera
2018-08-22, 12:09
Medlem
whogivesafucks avatar
och BRÅ slogs väl för att få göra en ny undersökning om hur det ser ut totalt på brottsidan. Senast man ville blev det bom stopp.

Till USA kan man bli nekad inträde om man snattat ett tuggummi för 20 år sedan.
I Sverige kan säkert bli svensk medborgare även om man har en våldtäktsdom på sig (vet inte säkert men jag ger mig fan på det).

Nu blir jag inte förvånad om i synnerhet vänsterfalangen kommer dragande med snyfthistorier om att vi måste ta bättre hand om dessa förståndssvaga individer och att vi inte får glömma bort att de inte ser saker och ting som vi andra ("renrasiga" svenskar).
Så försöker man flytta över debatten till att det är vårt eget fel och mer pengar måste satsas på dessa Arbetskraftsinvandrare som skall göra Sverige stort igen. Eller kanske deras jobb i bananlandet var just våldtäkter.
Citera
2018-08-22, 12:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Detta är de som är födda utomlands, ej medräknat de som är andra generationens invandring?
Andra generationen är dessutom mer överrepresenterad inom andra brott, antagligen även här.
Så om man istället skulle redovisa det som kallas "utländsk bakgrund" så ligger siffrorna antagligen över 80%.

Hoppas att även detta tas upp i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in