2018-08-25, 23:12
Medlem
Pale Riders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Så man tortyrmördar gemensamma bekanta i sin egen lägenhet och eldar sedan uppmaning egen bil på flykt därifrån. Låter himla konstigt. Två möjligheter:

1. Kackel. Vilket leder mig till...

2. Kackel.
Är du Rizkens försvarare som börjar kratta inför en tuff höst? Eller har du bara svårt att andas genom näsan?
Citat:
Min spekulation kommer sig av det osannolika i att man ägnar tid åt att tortera ihjäl sina bekanta i sin egen lägenhet och sedan flyr i panik. Lägg till bokade flygbiljetter. Himla diskret hit team.

Utan rimlig förklaring av det här beteendet får man lov att tänka utanför lådan.

Om de här killarna blivit offer för större fiskar lär Shawn inte säga ett ord. Att polisen fick tag i dem kan bero på att de haft span på lägenheten.

Jag tänker så här:

Simon och Shawn hänger i Rizks lägenhet.

Några som är riktigt arga dyker upp och sätter igång att bearbeta dem. Vill ha reda på någonting eller statuera avskräckande exempel. Med anledning av någonting i stil med förlusten av kokainlasten i Göteborg.

Rizk & Co dyker överraskande upp. Tumult.

Rizk & Co flyr i panik. De riktigt arga får lov att dra på stört, hinner inte avsluta jobbet ordentligt.
Pundare i, som bäst, tattarkroppar.
Alla i den här soppan verkar rätt körda nu.
Jag ser verkligen fram mot en rättegång i Spanien.

Citat:
Ursprungligen postat av adeymarian
Glöm inte vart vem som sa det först när det blir offentligt din luffare

Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Jag känner dessa grabbar så jag vet vad jag pratar om.

Sorgligt är; att hur kul det än är med skräp som försöker, så kommer aversion och huvudvärk.
Är rätt säker på att en riktig svensklärare skulle få en stroke efter tre sidvisningar.
Det enda sköna i tråden är att LeBronThurman verkar ha stil.

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Fick först en uppfattning om en förvirrad "starstruck" omyndig nykomling som var i behov av lite mentorskap ifrån någon mogen vuxen.
Efter det svar han lämnade mig inser jag naturligtvis hans begåvningsbegränsning då han inte ens förstår texter på svenska.
Ett antal troll av hans sort har dykt upp på Flashback genom åren, och nu vet jag att han inte ska matas med vällingflaskan.

Men mest upprörd är jag över Ferraris agerande under Q3 idag.
Senast redigerad av Pale Rider 2018-08-25 kl. 23:21.
Citera
2018-08-25, 23:20
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Ja precis han sparkade ihjäl nån full svenne på Kungsgatan.

Vem är det som var så tuff att horungen från Rinkeby beundrar honom så?
Citera
2018-08-25, 23:54
Medlem
TheGreekBcns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det här verkar vara riktigt komplicerat med många inblandade. Finns det någon koppling till Fakh#y Mekky och Malmö som också enligt rykten ska ha en lägenhet i Mijas?

finns ju en annan Malmö snubbe som torskade för ett tag sedan. Förpackningar från ett Malaga företag hittades hos häktade.

https://www.expressen.se/kvallsposte...arkgrossisten/
Citera
2018-08-26, 09:40
Medlem
Håll dig lugn, svennen sparkades ihjäl av den spinkige latinon= ren fakta inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Vem är det som var så tuff att horungen från Rinkeby beundrar honom så?
Citera
2018-08-26, 09:46
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Tror du han golar😄

Varför inte? Det verkar ju som att dom 3 som misshandlade honom och mördare hans polare sitter hos snuten. I Spanien. Lite annat att sitta häktad i ett land där folk kan sitta häkade i åratal och du inte kan språket. Så varför inte använda polisen som vapen? Sånt har gjorts förr. Man använder helt enket statens (i det här fallet spanska staten) resurser för Hämd.

Kanske är han som överlevt rädd för dom häktades kompisar, om han snackar. Men i sådana hr fall brukar finnas möjligheter till uppgörelser, ny identitet och sånt. Men han kanske vill fortsätta på den kriminella banan, fast det inte går så bra.
Citera
2018-08-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför inte? Det verkar ju som att dom 3 som misshandlade honom och mördare hans polare sitter hos snuten. I Spanien. Lite annat att sitta häktad i ett land där folk kan sitta häkade i åratal och du inte kan språket. Så varför inte använda polisen som vapen? Sånt har gjorts förr. Man använder helt enket statens (i det här fallet spanska staten) resurser för Hämd.

Kanske är han som överlevt rädd för dom häktades kompisar, om han snackar. Men i sådana hr fall brukar finnas möjligheter till uppgörelser, ny identitet och sånt. Men han kanske vill fortsätta på den kriminella banan, fast det inte går så bra.

Rent sakligt så finns ingen bortre gräns för häktning i Sverige. Sedan sitter man isolerad i Sverige, vilket man inte gör i Spanien -där sitter man häktad på en anstalt ibland andra. Det verkar som om du inte känner till de båda systemen så väl och det blir därför något missvisande.

Häktad i Spanien kommer inte vara nämnvärt plågsamt. Det finns även många som talar andra språk så ”inte kan språket” blir inget större problem heller.
Citera
2018-08-26, 10:18
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Rent sakligt så finns ingen bortre gräns för häktning i Sverige. Sedan sitter man isolerad i Sverige, vilket man inte gör i Spanien -där sitter man häktad på en anstalt ibland andra. Det verkar som om du inte känner till de båda systemen så väl och det blir därför något missvisande.

Häktad i Spanien kommer inte vara nämnvärt plågsamt. Det finns även många som talar andra språk så ”inte kan språket” blir inget större problem heller.

Jag tror det är ganska jobbigt att sitta häktad. Klart värre än i fängelse. Det underlättar förståss om det finns andra än poliser att prata med, så man kan snacka om annat. Jag är inte specillt intresserad av att sitta på något av ställena, och ser därför till att inget ägna mig åt kriminalitet som kan leda till sådana situationer.
Citera
2018-08-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Och vad vill du ha sagt med det?
Minimiåldern på Flashback är btw 18 år!

"Mgmgrand2099" försöker att summera ihop fakta, till skillnad ifrån dig som drar på med att du känner personer som du hänger ut på ett sätt som ingen skulle göra med någon som man känner.

Du har hört rykten i 3:e, 4:e led som du vidarebefordrar. En del av det du skriver stämmer, och det retar upp vissa personer som vill att man ska ligga lågt med att glappa med kakhålet.
Åsiktsfrihet råder och det är din rätt att skriva.
Andra retar upp sig på att personer de gillar minimeras av vad de betraktar som lögner.

En sak som är säker är att de som verkligen sitter i toppen på en stor hierarki vill ha det tyst, lugnt och att kunna flyga obemärkt under radarn.
De skulle inte acceptera att någon de känner far omkring och babblar vitt och brett. Något sådant skulle leda till en lämplig tillrättavisning, och det vet de relativt få som känner någon i en pyramids topp.

Jag själv har inget emot att leverera fakta eller att spekulera på Flashback.
Men när det är rykten eller spekulationer så säger jag det och mörkar inte så att folk ska tro att det är fakta ifrån någon med insiderinformation.

Ett mycket bra inlägg och möjlighet för ”de som känner” dessa olika indriver att tänka till lite och något begränsa sina uppenbara överdrifter.

Individerna i denna röra må bo fint möjligen men fakta är att väldigt många expats i Spanien hyr sina bostäder av någon annan. Någon villa i 20 miljoners klassen påstår jag inte är köpt. Sen är det upp till andra att tro vad de vill.

Dessa herrar är på inget sätt stora aktörer. Och absolut inte farliga i större omfattning som påstås av några uppstressade skribenter.
Citera
2018-08-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag tror det är ganska jobbigt att sitta häktad. Klart värre än i fängelse. Det underlättar förståss om det finns andra än poliser att prata med, så man kan snacka om annat. Jag är inte specillt intresserad av att sitta på något av ställena, och ser därför till att inget ägna mig åt kriminalitet som kan leda till sådana situationer.

Det är ju en god idé att inte vilja sitta inne och den inställningen har jag med. Men fakta var det jag tillade om så det inte blev en felaktig bild av förutsättningarna.

Jobbigt att sitta häktad beror ju vad man jämför med men häktad i Spanien är bättre än häktad i Sverige. Det jag jämförde med. Jämförde inte med friheten tex.
Citera
2018-08-26, 10:37
Medlem
ersattningsids avatar
nån som vet hur lagen funkar i spanien , kan man erkänna och sätta dit dom andra för att få lägre straff ?
( ungefär som i USA)
Citera
2018-08-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Pott
CR dricker inte ens alkohol, än mindre brukar han droger.
Hur väl känner du honom?
Citera
2018-08-26, 10:50
Medlem
Citat:
Så man tortyrmördar gemensamma bekanta i sin egen lägenhet och eldar sedan uppmaning egen bil på flykt därifrån. Låter himla konstigt. Två möjligheter:

1. Det var inte alls meningen. Någonting går toksnett och man flyr i vild panik. Känns osannolikt eftersom torterandet har så vitt jag förstått tagit tid och tyder i sig inte på panik. Vilket leder mig till...

2. Rizk et al är inte GM. De verkliga GM tänkte avrätta dem allihop men dessa tre lyckades fly. I vild panik.

Det är ju alldeles uppenbart att något gått åt helvete om både BOs bil används i flykten (att ingen egen ordnats i första steget) och att den egna bilen även bränns upp. Sen att det görs i en lokal som grannar fort kan peka ut, i ett område som med hög sannolikhet har kameraövervakning vid infarten tex osv.

Det som några nyinflyttade wannabes inte riktigt tycks ha räknat med är att dessa händelser inte är nyheter för spansk polis och att de är ändå reagerar när något händer. Finns mängder med olika ligor som gör inbrott eller rånar i hemmen där nere.

Inte fan är man bokad på ett flyg tillsammans om man planerar en sådan sak som denna på rätt sätt. Skulle mena att dessa MGM är helt värdelösa på att genomföra en aktion som denna och det visar även resultatet med all önskvärd tydlighet.

Och om den där lägenheten med det skitiga golvet -som man såg på bilderna- ägs av MGM 1 och denna G1bbo då kan man ju konstatera att G1bbo kommer att vara på radarn där nere. Så även de andra i hans och MGM tidigare närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in