Citat:
Ursprungligen postat av
MRZnr1
Antagligen eftersom du verkar tänka precis lika likadant som alla andra desperata som söker sig till desperata metoder /dieter. Ofta tycker jag det visar det sig att dessa människor är övertygade om att de skulle vara speciella på något vis. Att testa en diet som är beprövad är inte värt att testa. Att gå på myter och lyssna på kvacksalvare verkar vanligt. :/
Önskar dig lycka till. Tror inte du kommer ta skada eller så av dieten. En erfarenhet rikare iaf.
Om de är kvacksalvare eller inte får väl tiden utvisa. Jag tror på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
WalterSullivan
Det är väl ganska väl accepterat av den mesta forskningen att över 500 gram rött kött i veckan inte är så bra för hälsan, rött kött i överkonsumption ska vara koppplat till en hel del cancer och hjärtsjukdomar.
Ja, om man litar på exv WHO och liknande. Jag gör nog inte det. Finns många variabler inom all forskning. Jag tror mycket forskning är för lat och pengaberoende för att komma fram till ett korrekt svar som är applicerbart på de flesta människor.
Jordan Peterson är till exempel ingen forskare, så jag vet inte vad han skulle ha för vinning av att "sälja in" kött. Tror inte han är en köpt lobbyist för Big Meat. Varför WHO skulle göra ett undermåligt jobb är mer självklart. De vill inte att man ska äta så mycket kött, för det är dåligt för planeten. De bryr sig således inte om den lilla människan. De är en stor korrupt organisation, precis som alla myndigheter mer eller mindre. Världen drivs av kapitalism, inte humanism.
Slutsats: Jag hoppas att de jag tror på inte har fel. Och det är ju inte dagens fluga direkt, som jag gör det för. Jag har haft förtroende långt innan någon diet för dessa personer. Så vem ska man lita på? Man måste ju göra ett val som vuxen. Och jag rekommenderar inte denna diet till någon annan.