2018-08-05, 15:31
Tänkte testa köttdieten med början imorgon måndag. Den går väl under namnet carnivore diet. Verkar enligt mig ha fått en stor spridning och skapat ett intresse på kort tid.

Pratade med några nationalister om den, och som alla vet är ju nationalister smartare än gemene svensk. Och de har fått över mig på att testa detta. Min husgud, från och till, Dr Jordan B Peterson mår kanon på dieten, så då ger det mig självförtroende att äta mer kött när samhället säger "LÅGG NER DIN KNIV OCH GAFFEL."

Tydligen ska man bara äta kött, helst kött med mycket fett, helst kött där djuret har gått på grönbete så att man får i sig maximalt med vitaminer.

De jag pratade med tyckte jag skulle äta två stora köttmål om dagen, totalt ca 1.5 kg kött/dag. Och köttet ska saltas väl, rosa Himalayasalt sades vara bra.

Kött+salt+vatten+smör=framgång. Smöret är till för att steka i. Man måste säkert inte lägga köttet i stekpanna. Funkar säkert med alla andra tillagningssätt också.

Jag googlade och hittade ingen tråd om detta på Flashback, så nu startar jag en.

Frågade gärna på, men jag har inga svar annat än det folk sagt och visat mig. Är en noob precis som andra oinitierade. Gillar egentligen inte att hoppa mellan dieter som en jojobantare (vill helst inte dieta alls, men men) - men med tanke på vilka som testar dieten och förordar den så kan jag ändå med en lugn känsla säga att detta är den diet som jag verkligen tror på.

Hoppas någon av er har testat eller testar och kan dela med er av era insikter och åsikter. Tack. Det är frågeställningen: Köttdieten: Bra eller Anus?

Ps: Tydligen kan man äta rått kött också, men det är alldeles för extremt för mig.

Fler länkar:

https://youtu.be/0JWjwJS_XZk
https://youtu.be/Yj_Bc9hdHa0
https://www.perfectketo.com/carnivore-diet/
Citera
2018-08-05, 15:55
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
För mig funkade kött, kyckling och fisk med kombination av sallad istället för typ pasta, ris och potatis.
Citera
2018-08-05, 16:17
Medlem
MrMadoffs avatar
Glöm inte gymmet, annars är det ju meningslöst!
Citera
2018-08-05, 18:21
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Absolut, gymmet också.

Tryckte i mig två french hotdog, två Trocaderoburkar och en polkastång på senaste mack - mår skit. Så det blir i alla fall en placeboeffekt av att köra diet - det kommer kännas bra.

En kille sa att jag skulle vara redo med att inte behöva gå på toa ett tag i början - men att det var helt naturligt - och att det kunde bli lite löst - men att det var helt naturligt.
Citera
2018-08-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Behövs inte. Det häftiga med LCHF är att nötköttet innehåller precis lagom med testosteron för att vara harmlöst på kroppen men ge stora muskler på naturlig väg.
Citera
2018-08-05, 18:36
Bannlyst
Kan rekommendera att du kikar in Jocko Willink och Echo Charles. De driver en podcast tillsammans. Jocko käkar bara kött.
Citera
2018-08-05, 18:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Köttdieten kan ha positiva fördelar för vissa som har ngn typ av sjukdom. Ofta rör det sig om en autoimmun åkomma. Vissa säger att dom helt blivit friska t o m.
Jag tror att det beror på att man utesluter sånt i kosten som gör en sjuk, inte köttet i sig även om kött utan tvekan har positiva hälsofördelar.
Frågan är om det i längden är bra, men så länge man mår bra och inte tröttnar på att bara äta samma mat dag efter dag så ser jag inte ngt problem med det.
Kör på och se hur du mår.
Citera
2018-08-05, 19:21
Medlem
okok1s avatar
Eskimåer hade någon liknade diet. De åldrades och dog i förtid. Anledning ska ha varit fosforförgiftning. Kroppen behöver ha en balans mellan kalcium och fosfor. Kött har extrema mängder fosfor och en dålig ratio. 20:1 F till C - när det bör vara närmare 1:1.
Senast redigerad av okok1 2018-08-05 kl. 19:24.
Citera
2018-08-05, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Eskimåer hade någon liknade diet. De åldrades och dog i förtid. Anledning ska ha varit fosforförgiftning. Kroppen behöver ha en balans mellan kalcium och fosfor. Kött har extrema mängder fosfor och en dålig ratio. 20:1 F till C - när det bör vara närmare 1:1.

Jag googlade och fann både för och emot, som alltid.. Väljer att tro på pro-meat.

"This was to confirm Stefansson’s bad experiences with low-fat meat; during his explorations, there had been periods during which fat was not readily available and which lead to diarrhea and nausea in a few weeks."

https://healthimpactnews.com/2013/wo...n-entire-year/
Citera
2018-08-05, 20:44
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag googlade och fann både för och emot, som alltid.. Väljer att tro på pro-meat.

"This was to confirm Stefansson’s bad experiences with low-fat meat; during his explorations, there had been periods during which fat was not readily available and which lead to diarrhea and nausea in a few weeks."

https://healthimpactnews.com/2013/wo...n-entire-year/

Man glömmer lätt att hur folk (speciellt "naturfolk"/"primitiva stammar") åt förr är mer än bara vad de tryckte i sig. Eskimåerna tryckte inte kilovis med kött eller fisk varje dag. De var dessutom konstant aktiva från tidig ålder eftersom de behövde leta efter mat, röra sig över stora områden etc.
Citera
2018-08-05, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Man glömmer lätt att hur folk (speciellt "naturfolk"/"primitiva stammar") åt förr är mer än bara vad de tryckte i sig. Eskimåerna tryckte inte kilovis med kött eller fisk varje dag. De var dessutom konstant aktiva från tidig ålder eftersom de behövde leta efter mat, röra sig över stora områden etc.

Det är lugnt. Jag är ändå ingen eskimo.

Håller tummarna och hoppar med fötterna rätt ut i det okända.
Citera
2018-08-05, 22:31
Medlem
En fråga bara till TS, varför väljer du att helt utesluta all frukt & grönt? Varför inte en grön och god sallad till köttet tillexempel?
Ja Jordan Peterson verkar må väldigt bra på en köttdiet men hans autoimmuna sjukdom förvärras till och med av att äta frukt och sallad tydligen, så han är ju ett undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in