2018-08-13, 23:57
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag värderar det lägre än de 5 år jag tappar pga att jag är man.

Hur mycket skulle du själv ta betalt för att dö fem år tidigare? Är det kanske en enorm summa?

Slapp jag det jag skrev i inlägget du citerade så skulle jag betala 5 år i livslängd ja.
Citera
2018-08-14, 06:08
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, om mannen varken handlar, lagar mat, städar eller tvättar barnens kläder eller hämtar och läser läxor med barnen så är det ganska tydligt varför mannens nivå inte duger.

Det där stämmer inte på genomwnittsmannen, då han lägger massvis med tid på sådant.
Citera
2018-08-14, 06:11
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Den största förklaringen till denna diskrepans är att kvinnor lever längre än män. Så totalt "får" kvinnor denna summa "mer" än män, ja. Men ser man på summan utslaget på varje år en man respektive kvinna lever är skillnaden mindre remarkabel. Det glömde du visst nämna va?

Den aktuella summan är vi lätt värda dessutom.

Vi får dessa pengar främst för att vi skapar barn utav mat (skriver vi men jag och min man är barnfria) och tar störst ansvar för dem och för att vi tar de slitiga låglönejobben och blir långtidssjukskrivna osv. Det är lön för vår ovärderliga insats i samhället.

Män kostar främst pengar för att de är våldsamma mot kvinnor, barn och varandra, är kriminella, tar farliga jobb, missbrukar och allmänt har impulskontrollsvårigheter och tar risker. Att ni jobbar ihop pengar är ju det enda ni är bra till. Var stolta över att ni får tjäna samhället på det sättet istället.

Nej.

Vi är inte stolta över att ni tvingar av oss mer än hälften av våra inkomster.
Citera
2018-08-14, 06:15
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Slapp jag det jag skrev i inlägget du citerade så skulle jag betala 5 år i livslängd ja.
Du har ju sluppit det.

Det är något de flesta kvinnor gör med ganska stor glädje. Ni får dessutom BETALD ledighet i över ett år, betald frånvaro om de små är sjuka, väldigt mycket gratis vård o.s.v.
Citera
2018-08-14, 08:04
Avslutad
,
Citat:
Vi män tvingas betala för det själva.
Ja, jag skulle tro att det är olagligt att betala nån för att den ska dö.
Citera
2018-08-14, 08:06
Avslutad
Citat:
Ah, den värdelösa mannen.
Har någon påstått att man är värdelös om man inte städar, tvättar o s v? Eller är det bara din dåliga självkänsla som talar?
Citera
2018-08-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Återigen så visar olika undersökningar att det inte är sant. Så vad har du att komma med? Att kvinnor är latare och mer improduktiva gnällspikar kanske? Samt att detta orsakar att de betalar in mindre skatt till välfärdssystemet. Typiskt kvinnor att vilja ha kakan och äta den.

De är väldigt bra på att bränna mäns pengar och sen skylla sitt handlande och dess konsekvenser på män. Det är visst en egenskap värd 4 mille.
Citera
2018-08-14, 08:21
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Haha, vad sjukt.

Du slipper. Det är helt frivilligt att skaffa unge. Jag och min tjej har tex valt bort det. Det är skitlätt. Googla "preventivmedel".

Varsågod, du kan tacka mig sen.
Citera
2018-08-14, 08:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag vet inte vad du har för erfarenhet av familjeliv. Men har man jobb med flextid/dylikt kan man som föräldrar gå omlott med hämtning och lämning. På sä vis kan man klara heltid. Det är tuff under ett antal år beroende på hur många barn man har, ålderspannet. Föräldrar jobbar ca 8 h per dag och har pendlingstid till jobbet. Men små barn bör inte vara 10 h på förskolan - så det är trixigt.

Bakom varje kvinna finns även man, pappan till barnen. Du vända din ilska till männen också. De är lika ansvariga för familjelogistiken och att kvinnorna har möjlighet att hinna jobba heltid.

När eller om du alls kommer att skaffa barn kommer du inse att man aldrig är l"edig " när man har barn..Att vara lat existerar inte.
'

Goddag yxskaft!

Jag har ju sagt flera gånger till dig att kvinnor inte utför signifikant mer hushållsarbete än män. Så varför pallar så få att arbeta 100 % och dra sitt strå till stacken?
Citera
2018-08-14, 08:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har någon påstått att man är värdelös om man inte städar, tvättar o s v? Eller är det bara din dåliga självkänsla som talar?
Du brukar väl inte vara så här efterbliven eller är det mitt minne som sviker?

Antingen dumpar du din värdelösa gubbe eller så gör du det inte.

Att kräva betalt av mig för att din gubbe är värdelös gör dig till en ovanligt elak kommunist.
Citera
2018-08-14, 08:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Den aktuella summan är vi lätt värda dessutom.
Ah, fler kommunister.
Citera
2018-08-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
'

Goddag yxskaft!

Jag har ju sagt flera gånger till dig att kvinnor inte utför signifikant mer hushållsarbete än män. Så varför pallar så få att arbeta 100 % och dra sitt strå till stacken?

Goddag yxskaft på dig !
Jag kan konstatera att du inte läser det jag skriver. Jag beskrev alltså hur man kan samarbeta i en barnfamilj (man/kvinna/partner) om man har lite friare flextider. Jag och min man har gjort så och jag vet andra familjer som också gjort så. På så vis kan båda jobba heltid.

Kan dock tillägga att det inte är möjligt i alla jobb - då arbetstiderna är fasta. Då går ju folk ner i arbetstid i stället. Ofta kvinnor.

Det finns även många undersökningar som visar på att kvinnor i genomsnitt lägger ner 1 h mer per dag i hushållsarbete med hem/barn. Alltså i barnfamiljer.

Graviditeter kan leda till sjukskrivningar, att ha flera bsrn gör att folk kanske inte har möjlighet att jobba heltid, och att kvinnor lever längre leder till mindre skatteinbetalningar från kvinnor.

Att kalla kvinnor lata är bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in