Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag personligen brukar inte känna mig förtryckt och gör således heller inte sådana påståenden. Verkar dock finnas en hel hop av män här som känner sig förtryckta eller förfördelade på andra sätt. Eller gapar man bara för gapandets skull?
Det skulle vara lite roligt att erbjuda dig det röda pillret. Låta dig se världen som den ser ut för män.
Jag tror inte ens du kan ana hur mycket förakt och hat vi möter, bara genom att existera ute i samhället. Tänk om vi tillsammans kunde lyssna på radio eller TV. Kanske läsa en tidning tillsammans, så jag kunde peka ut sida upp och sida ner av de narrativ som till slut bildar den feministiska världsbilden.
Deras "New World Order", de "problematiska strukturerna", den toxiska manligheten, ockupationen av alla manliga utrymmen, den ständiga förfördelningen och kontrollräknandet av "rätt mängd kvinnor" i alla positioner. Utom där de själva är i majoritet. Då finns inga som helst problem. Sthlms stadshus jämställdhetsarbete drivs av 11 kvinnor. Ingen mer. Feministiskt initiativ har hur många män i partistyrelsen av hur många?
Sen har vi en jämställdhetsminister som är värre än kommunisterna med sitt ställningstagande om makt när hon säger: "Jag uppmanar män i politiken att kliva fram och ställa sig på kvinnors sida. Hur ska ni bidra till det jämställdhetspolitiska målet om att jämnt fördela makt och inflytande i Sverige?"
Makt skall fördelas efter folkets vilja och helt baseras på kompetens!
Hon är en riktigt vidrig sexist när hon dessutom kräver av män att ställa sig och lyfta fram kvinnor och offra sig själva.
Makt fungerar inte så. Politik fungerar inte så! Är kvinnor inte kompetenta att ta sig till toppen på egna meriter, även i konkurrens av de skarpaste männen, så har hon inte där att göra. Det här är inget jävla genusdagis eller lekstuga! Det är ett land du ska styra och NU VET VI HUR DU kom till en ministerpost.
Det var inte som Thatcher, Hillary, May, Bruntland eller Elisabeth Rehn tog sig dit, på kompetens. Hon är framburen av S's fittstim, som en fd LO-chef sa. Precis som Mona Sahlin var.
Är det 50/50 män och kvinnor i ett parti, så har diskriminering baserat på kön skett, vilket borde vara olagligt, men bara gäller åt ena hållet, som så mycket annat.
Och den inkompetensen får befolkningen sona för med utbrända bilar och random skottlossning och stenkastning mot polis och brandkår i över 60 no go-zoner (och ökande).