2018-08-14, 13:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det står dig helt fritt att leva fem år till.
Det är ingen som tvingar dig att dö.

Tidningarna är fulla av goda råd om hur man lever längre.
Vad lustigt.

Till skillnad från hushållsarbete, stress på jobbet eller barn, antar jag.

Jag har hört att det finns tidningar riktade till kvinnor, är det sant?
Citera
2018-08-14, 13:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag lägger till hallucinationer om feministisk forskning på din sjukdomslista.
Menar du att feministisk forskning skapar hallucinationer? Ja, du har nog en poäng.
Citera
2018-08-14, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Menar du att feministisk forskning skapar hallucinationer? Ja, du har nog en poäng.
Gå ut i friska luften istälet för att ägna dig åt feministisk forskning. Det är uppenbarligen inte bra för din hjärna.
Citera
2018-08-14, 17:35
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Gå ut i friska luften istälet för att ägna dig åt feministisk forskning. Det är uppenbarligen inte bra för din hjärna.
Jag har varit utomhus sedan oktober. Frågor på det?
Citera
2018-08-14, 17:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej.

Vi är inte stolta över att ni tvingar av oss mer än hälften av våra inkomster.

Vem är dessa "ni" som tvingar av er pengar?

Finns fler än män som betalar skatt i samhället. Sen att de som tjänar mest betalar mest är en sak, men ingenting som gäller endast män.
Så, vem är ni? Regerande politiker? De som röstat fram partierna?
Förtydliga gärna när sådana påståenden görs.
Senast redigerad av Moment22x22 2018-08-14 kl. 17:49.
Citera
2018-08-14, 19:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Du kan googla på kvinnor+hemarbete.

Det är du som påstår något, och har därmed bevisbördan. Nå? Fram med länkarna.
Citera
2018-08-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Är väl det som är han poäng får man gissa, att det är individen som styr.

Jag uppgav vilka sökord du kunde använda. Det dyker upp flera länkar och de har några år på nacken.

Men jämfört med unga män idag och min pappas generation gör säkerligen dagens killar mer hemma och är mer föräldralediga.

Din länk handlar om att killar gör lite mer och kvinnor lite mindre jämfört med tidigare.

Jag tror att just vi kan avsluta den här diskussionen.

Du tycker att kvinnor bara är utsugare helt enkelt. Okända kvinnor suger ut dig på skattepengar - eller så suger de bara din kuk.
Citera
2018-08-14, 19:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Finns fler än män som betalar skatt i samhället. Sen att de som tjänar mest betalar mest är en sak, men ingenting som gäller endast män.
Lustigt att det aldrig behöver förtydligas något när kvinnor anser sig förtryckta. Patriarkatet!

Tänk reaktionerna om transfereringarna gick åt andra hållet! Alla röda pixlar i TVn skulle brinna upp när Schyman gick upp i varv!
Citera
2018-08-14, 19:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Lustigt att det aldrig behöver förtydligas något när kvinnor anser sig förtryckta. Patriarkatet!

Tänk reaktionerna om transfereringarna gick åt andra hållet! Alla röda pixlar i TVn skulle brinna upp när Schyman gick upp i varv!

Jag personligen brukar inte känna mig förtryckt och gör således heller inte sådana påståenden. Verkar dock finnas en hel hop av män här som känner sig förtryckta eller förfördelade på andra sätt. Eller gapar man bara för gapandets skull?
Citera
2018-08-14, 19:49
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Det är enbart dig jag syftar på när jag säger ni.

Det är du personligen som kommer hem och tar pengar ur min plånbok under pistolhot.

Till dess att ni ger en adekvat förklaring om vilka det är som är detta patriarkat, och visar på dess sanna existens, samt dess relevans, så nöjer jag mig så här.
Citera
2018-08-14, 20:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag personligen brukar inte känna mig förtryckt och gör således heller inte sådana påståenden. Verkar dock finnas en hel hop av män här som känner sig förtryckta eller förfördelade på andra sätt. Eller gapar man bara för gapandets skull?
Det skulle vara lite roligt att erbjuda dig det röda pillret. Låta dig se världen som den ser ut för män.
Jag tror inte ens du kan ana hur mycket förakt och hat vi möter, bara genom att existera ute i samhället. Tänk om vi tillsammans kunde lyssna på radio eller TV. Kanske läsa en tidning tillsammans, så jag kunde peka ut sida upp och sida ner av de narrativ som till slut bildar den feministiska världsbilden.
Deras "New World Order", de "problematiska strukturerna", den toxiska manligheten, ockupationen av alla manliga utrymmen, den ständiga förfördelningen och kontrollräknandet av "rätt mängd kvinnor" i alla positioner. Utom där de själva är i majoritet. Då finns inga som helst problem. Sthlms stadshus jämställdhetsarbete drivs av 11 kvinnor. Ingen mer. Feministiskt initiativ har hur många män i partistyrelsen av hur många?
Sen har vi en jämställdhetsminister som är värre än kommunisterna med sitt ställningstagande om makt när hon säger: "Jag uppmanar män i politiken att kliva fram och ställa sig på kvinnors sida. Hur ska ni bidra till det jämställdhetspolitiska målet om att jämnt fördela makt och inflytande i Sverige?"

Makt skall fördelas efter folkets vilja och helt baseras på kompetens!
Hon är en riktigt vidrig sexist när hon dessutom kräver av män att ställa sig och lyfta fram kvinnor och offra sig själva.
Makt fungerar inte så. Politik fungerar inte så! Är kvinnor inte kompetenta att ta sig till toppen på egna meriter, även i konkurrens av de skarpaste männen, så har hon inte där att göra. Det här är inget jävla genusdagis eller lekstuga! Det är ett land du ska styra och NU VET VI HUR DU kom till en ministerpost.

Det var inte som Thatcher, Hillary, May, Bruntland eller Elisabeth Rehn tog sig dit, på kompetens. Hon är framburen av S's fittstim, som en fd LO-chef sa. Precis som Mona Sahlin var.

Är det 50/50 män och kvinnor i ett parti, så har diskriminering baserat på kön skett, vilket borde vara olagligt, men bara gäller åt ena hållet, som så mycket annat.

Och den inkompetensen får befolkningen sona för med utbrända bilar och random skottlossning och stenkastning mot polis och brandkår i över 60 no go-zoner (och ökande).
Citera
2018-08-14, 21:35
Medlem
Micke 22: av någon outgrundlig anledning råkade jag citera dig ovan ( förlåt, det blev fel). Såg jag nu. Vilken tur att jag gick tillbaka och såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in