2018-08-04, 02:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfotronic
Att kvinnor är starka och självständiga är en feministisk myt. Kvinnor är helt beorende av den välfärd och infrastruktur som konstruerats av män. Tyvärr är män alltför blinda för att inse deras egen makt, utan förhåller sig passiva i hopp om att få smaka på lite fitta.

Exakt. Sedan måste man fråga sig hur utdelningen i form av fitta blev i slutändan. Motsvarar den 4 MKR under en livstid. Jag tycker inte det.
Citera
2018-08-04, 02:38
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Vad är det egentligen du inte förstår?
  • Kvinnor tjänar mindre än män pga att de arbetar mindre, inte förhandlar om sin lön bra nog eller väljer jobb som generellt har lägre lön.
  • Kvinnor använder skattemedel till större del än män. VAB, Sjukdom, Bidrag...

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.

Självklart förstår jag resenomanget!🙂
Tycker det bara var märkligt att i första inlägget skriva:
Och sen handlar det mesta om att mannen betalar mer skatt för att de tjänar mer...
Senast redigerad av Pallestrom 2018-08-04 kl. 03:19. Anledning: Skrev på fel ställe
Citera
2018-08-04, 02:45
Medlem
Jenny9s avatar
Detta har vi ju diskuterat jättemycket här på forumet. Svenska kvinnor tar fortfarande huvudansvaret för barnen, med allt vad det innebär. Så under ett helt yrkesliv är det helt omöjligt för en kvinna att hinna betala in lika mycket som mannen.

Om hon dessutom har ett lågavlönat jobb, ja då är det väl inte så jäkla konstigt att den här obalansen uppstår.

Det är ju samma med en genomsnittlig invandrare osv.

Mäns våld, missbruk, dödsfall på arbetsplatser, risktagande, dåliga impulskontroll osv kostar samhället enorma summor pengar.

Finns det någon lösning?
Citera
2018-08-04, 02:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta har vi ju diskuterat jättemycket här på forumet. Svenska kvinnor tar fortfarande huvudansvaret för barnen, med allt vad det innebär. Så under ett helt yrkesliv är det helt omöjligt för en kvinna att hinna betala in lika mycket som mannen.

Om hon dessutom har ett lågavlönat jobb, ja då är det väl inte så jäkla konstigt att den här obalansen uppstår.

Det är ju samma med en genomsnittlig invandrare osv.

Mäns våld, missbruk, dödsfall på arbetsplatser, risktagande, dåliga impulskontroll osv kostar samhället enorma summor pengar.

Finns det någon lösning?

Att skaffa barn och att ta ett lågavlönat arbete är beslut du som kvinna och individ är personligt ansvarig för. Att kräva att andra ska betala för dina egna beslut är djupt omoraliskt.
Citera
2018-08-04, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Hur kan hon betala in mindre menar du?
Om de har lika lön, adress och skatt?
Kvinnan arbetar endast 2/3 av vad en man arbetar. Om kvinnor ska arbeta lika mycket som en man måste hon öka sin arbetstid med 50 %. Ändå har hon nästan samma nettolön som en man!
Citera
2018-08-04, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Och sen handlar det mesta om att mannen betalar mer skatt för att de tjänar mer...

Du kan inte citera mig och sen skriva in din egen text inom [quote]-taggarna. Skulle gärna se att du fixade det.
Citera
2018-08-04, 03:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att skaffa barn och att ta ett lågavlönat arbete är beslut du som kvinna och individ är personligt ansvarig för. Att kräva att andra ska betala för dina egna beslut är djupt omoraliskt.

Hur lågavlönat det än är betalar jag ändå in skatt för att du som man tog det högst personliga beslutet att slå ihjäl en annan. Och nu ska vi alla betala för dina tre mål mat om dagen och gratis gym.

Men vi gör det för detta är Sverige och det är så systemet fungerar. Visst skulle det vara härligt om vi alla var starka framgångsrika homogena arier. Ynkedom och svaghet som ett okänt fenomen.

Så är det inte, gener muterar, kommer alltid att mutera, man föds med en viss sammansättning, många har otur. Homo Sapiens är ynklig, det är för denna ynkedom vi betalar.
Citera
2018-08-04, 03:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Bara ett förslag.

Ifrågasätt inte min manlighet igen.
Du vill inte jävlas med mig.
Du kommer visa respekt när du skriver med mig i fortsättningen.

Jag respekterar dig när du börjar uttrycka dig som en vuxen och inte som ett barn.
Citera
2018-08-04, 03:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur lågavlönat det än är betalar jag ändå in skatt för att du som man tog det högst personliga beslutet att slå ihjäl en annan. Och nu ska vi alla betala för dina tre mål mat om dagen och gratis gym.

Men vi gör det för detta är Sverige och det är så systemet fungerar. Visst skulle det vara härligt om vi alla var starka framgångsrika homogena arier. Ynkedom och svaghet som ett okänt fenomen.

Så är det inte, gener muterar, kommer alltid att mutera, man föds med en viss sammansättning, många har otur. Homo Sapiens är ynklig, det är för denna ynkedom vi betalar.

Dina individuella beslut är inte mäns kollektiva ansvar förbannade kommunistjävel. Ska det vara så svårt att förstå?

Ditt kommunist-Sverige tar slut den 9 september.
Citera
2018-08-04, 03:21
Medlem
Pallestroms avatar
[quote=Macatho|64835090]Du kan inte citera mig och sen skriva in din egen text inom
Citat:
-taggarna. Skulle gärna se att du fixade det.

Blev fel, var inte meningen. Skulle förhandsgranska det först.
Åtgärdat nu.
Citera
2018-08-04, 03:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Dina individuella beslut är inte mäns kollektiva ansvar förbannade kommunistjävel. Ska det vara så svårt att förstå?

Ditt kommunist-Sverige tar slut den 9 september.

Ahh så det är bara kvinnors (och deras barn som de har med sina män) individuella beslut du inte vill betala för? Mäns individuella beslut betalar du gärna för din jävla barnknullare.
Citera
2018-08-04, 03:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ahh så det är bara kvinnors (och deras barn som de har med sina män) individuella beslut du inte vill betala för? Mäns individuella beslut betalar du gärna för din jävla barnknullare.

Varför ska jag betala för dina beslut? Det ska jag tammefan inte göra! Du kan dra åt helvete och försörja dig själv! Betala dina egna kostnader!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in