2019-02-28, 17:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men om det nu är såhär att kvinnor sjukskriver sig si och så mycket mer än män och det kostar samhället x antal riksdaler. Är det då inte läge att undersöka detta och försöka stävja och förebygga detta? Istället för att slå sig till ro med att kvinnor är "lata", "bortskämda", "gnälliga".

Jag menar vi satsar ju alldeles enorma summor och särskilda åtgärder för att stävja och förebygga mäns våld och kriminalitet. För att det är allas pengar.

Dessutom jobbar många kvinnor inom offentlig sektor, det är allas pengar. Om staten eller regionen gör en satsning så måste de ju redovisa den, alltså vet alla om det.

Personligen vet jag inte hur mycket mansdominerade privata företag satsar på bland annat säkerhet osv.
Finns i princip noll satsningar särskilt på män.

Det satsas däremot särskilt på kvinnor inom nästan alla områden i samhället, även inom alla de områden där män är värst drabbade.
Citera
2019-02-28, 18:08
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo pengarna i sjön håller jag med om. Jag bara undrar rent konkret vad som syftas på när man pratar om att man indoktrinerar pojkar.
Kan man få något exempel?

Dessa välvilliga lite mer blygsamma lugna pojkarna, har de inte alltid funnits? Det tror jag.
Vi får det att låta som att alla pojkar och män skulle vara rena dominanta slagskämpar som roffar åt sig och knuffar alla i vägen åt sidan, bara det inte vore för feminismen.
Så har det ju aldrig varit?

Jag kan tänka på flera som var lugna och tillbakadragna när jag gick på mellanstadiet och högstadiet, och då fanns det verkligen inte någon genus eller "lämna plats åt och kränk inte varandra" mentalitet. Tvärtom styrdes väldigt lite sånt av de vuxna. Kommer ihåg till exempel att man valde lag på idrotten, köpte rosor i skolans namn på alla hjärtans dag som eleverna kunde ge varandra, skolresor betalade föräldrar o.s.v.
Men, ungarna var samma, ungdomarna var samma...de tillåts bara lite mindre dåligt uppförande offentligt idag, vilket medför att de gör det i smyg istället.

Summa summarum, jag tror inte att särskilt många barn blir påverkade, och jag tror inte heller att vuxna håller på särskilt mycket med sånt här jidder. Som om de skulle orka det utöver allt annat som ska göras under en skoldag?
Pengarna i sjön och radikalfeministernas utrymme i media, samt Meetoo håller jag med om att det är rent jävla vansinne.
Har inte menat att propagandan skapar individer av det slaget utan menar att det är dessa individer som troligast blir påverkade av propagandan. Exempel? De sociala "Hata män!"-kampanjerna som var aktuella för ett tag sedan. Att överhuvudtaget använda begrepp som "Toxisk maskulinitet". Adressera män som ett grovhugget kollektiv samt på ena hållet kräva ansvar och på det andra hållet skuldbelägga. Vad tror du att det odlar för självbild i en lillgammal ungdom med en blåögd välvilja och som saknar kapaciteten som en vuxen människa har för att hantera någotdera?

Du upprörs över saker som skrivs om kvinnor - du tar till och med åt dig som person - men kan inte reflektera över hur snarlika utsagor om män kan påverka pojkar. Om du finner det befogat att bli upprörd över skräp som sägs om kvinnor av enskilds individer, vad kan då en pojke med liknande känslor göra mot ett etablissemang?
En del skiter i det, en del börjar spotta tillbaka... och en del får sin självbild sargad.

Jag bryr mig om den senare kategorin.
Citera
2019-02-28, 18:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Har inte menat att propagandan skapar individer av det slaget utan menar att det är dessa individer som troligast blir påverkade av propagandan. Exempel? De sociala "Hata män!"-kampanjerna som var aktuella för ett tag sedan. Att överhuvudtaget använda begrepp som "Toxisk maskulinitet". Adressera män som ett grovhugget kollektiv samt på ena hållet kräva ansvar och på det andra hållet skuldbelägga. Vad tror du att det odlar för självbild i en lillgammal ungdom med en blåögd välvilja och som saknar kapaciteten som en vuxen människa har för att hantera någotdera?

Du upprörs över saker som skrivs om kvinnor - du tar till och med åt dig som person - men kan inte reflektera över hur snarlika utsagor om män kan påverka pojkar. Om du finner det befogat att bli upprörd över skräp som sägs om kvinnor av enskilds individer, vad kan då en pojke med liknande känslor göra mot ett etablissemang?
En del skiter i det, en del börjar spotta tillbaka... och en del får sin självbild sargad.

Jag bryr mig om den senare kategorin.

Nä du kan vara lugn över att jag inte tar åt mig som person. Hur skulle jag kunna det? Ingen här har en aning om vem jag är. Det är märkligt hur självcentrerad du tror att jag är.
Det finns en stor skillnad mellan media och hur män härinne uttrycker sig, det tror jag nog att du kan se. Det är som att media skulle prata om hur problematiskt det är att kvinnor köar utanför Breivik och Madsens cell. Gör gärna det, för all del. Det är befogat och definitivt nånting som kan komma till allmän diskussion.
Men alltså att gå från det till att sprida runt att kvinnor överlag är psykopater, masochistiska, dåraktiga horor är en viss skillnad.
Två jävla allvarliga snedsteg media gjort är Meetoo och "alla män är potentiella våldtäktsmän". Dessa två haja man till på. Rejält.
Ja alltså jag förstår som sagt fortfarande inte din ståndpunkt här varför det är ett problem att man säger ifrån till män som uppenbart uttrycker sig helt vidrigt om kvinnor, men skitsamma.
Citera
2019-02-28, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det är ju ni feminister som tycker det.

Ni tycker man skall satsa särskilt på de som har XX-kromosomer. Ni tycker dessa ska få extra statligt stöd, bli intagna till utbildningar och antagna till attraktiva jobb före folk som inte har dessa gener.

Du kan ju bortförklara detta faktum bäst du vill.

Folk är läskunniga.

Åtminstone folk som inte är feminister.
Du undviker att svara på frågan. Vad spelar det roll vilka kromosomer folk har när man gör satsningar på deras arbetsmiljö?

Eftersom du tar upp det måste du ju anse att det är av vikt menar jag.
Citera
2019-02-28, 20:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Finns i princip noll satsningar särskilt på män.

Det satsas däremot särskilt på kvinnor inom nästan alla områden i samhället, även inom alla de områden där män är värst drabbade.

Okej nu accelererade det och blev jättestort. Over and out för min del.
Citera
2019-02-28, 21:09
Medlem
Citat:
Tack. Det är viktigt att vara en inspiration för dem som inte har råd längre, att sätta sig själv åt sidan och ta lite skit på just den basis du beskriver - vilken skit är det ett fåtal uttrycker som individer, vilken skit är institutionalliserad i samhället?

Att leka könskrig med individer är bedrövligt, det leder ingenstans, speciellt när man rent tekniskt är emot ett etablissemang. Nyttig idioti åt sina egna fiender...

Det finns hur mycket som helst att anmärka på i denna forumsdel men responsen bör inte vara att tjafsa med folk som blott trampat en på tårna - höjer man diskussionsnivån och fokuserar på en större bild, då ryms även de som behöver komma upp på fötterna. Det gäller dock att ha råd med stålhättor... det vill säga ha en välslipad integritet.

Vad folk skriver anonymt i nätforum har aldrig varit ett problem större än så och IRL har vi en helt annan ordning. IRL har saker och ting en aning tyngre konsekvenser och det är nog sunt att de som inte längre har råd att fokusera på en större bild än sig själva... ventilerar sig här istället för IRL.
Tanken att man skulle vara en helig krigare för att man markerar mot ditten och datten på anonyma nätforum är tämligen fjantig - det är snarare ytterligare ett brus i etern som stör viktigare budskap. Men... vi har allt råd med signalförstärkare, speciellt om vi lägger ihop finanserna.

Ska man spela höga spel så gäller det att ha råd med insatsen. Och mina fickor är ibland tomma de också... och ibland försöker jag spela ändå. Det slutar bara med att man hamnar i skuld och får sälja sina fina kängor med stålhättor.

Jag vet inte hur stor megafon det ska behövas för att få in en simpel poäng i huvudet på vissa. Finns det nog med massa i universim för att bygga en som är stor nog? Vid det här laget är jag tveksam.
Citera
2019-02-28, 21:29
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Nä du kan vara lugn över att jag inte tar åt mig som person. Hur skulle jag kunna det? Ingen här har en aning om vem jag är. Det är märkligt hur självcentrerad du tror att jag är.
Det finns en stor skillnad mellan media och hur män härinne uttrycker sig, det tror jag nog att du kan se. Det är som att media skulle prata om hur problematiskt det är att kvinnor köar utanför Breivik och Madsens cell. Gör gärna det, för all del. Det är befogat och definitivt nånting som kan komma till allmän diskussion.
Men alltså att gå från det till att sprida runt att kvinnor överlag är psykopater, masochistiska, dåraktiga horor är en viss skillnad.
Två jävla allvarliga snedsteg media gjort är Meetoo och "alla män är potentiella våldtäktsmän". Dessa två haja man till på. Rejält.
Ja alltså jag förstår som sagt fortfarande inte din ståndpunkt här varför det är ett problem att man säger ifrån till män som uppenbart uttrycker sig helt vidrigt om kvinnor, men skitsamma.
Får svara på det här efter ordentlig sömn för jag är rädd för att det inte blir så bra som jag skulle vilja.
Citera
2019-02-28, 21:33
Medlem
Citat:
Jag måste fråga igen, vilka åsikter är det jag delar med "åsiktsfränderna"? Du får ge exempel för jag vet inte vad du menar. Min uppfattning är att jag i princip inte delar några åsikter med dem utöver att kvinnor ska ha lika rättigheter inför lagen som män. Sen vore det trevligt naturligtvis om en del kunde sluta uttala sig som om kvinnor vore marionettdockor de vill ha som hushållsslavar. Och skriva "luder" och horor när de talar om kvinnor. Men, det är nog för mycket att önska, man kan ju inte tvinga någon att uppföra sig.

Antingen delar du dem eller lika illa, du blundar för dem. Se ex Ipsis bortviftande av CelenoII's påpekande om att det satsas extra på kvinnors arbetsmiljö trots att 90% av de som dör i arbetet är män.
Sånt definierar nämligen jag som hat. Ditt och andra feministiska debattörers snack om män som svin är inte något jag definierar som hat, det definierar jag som trams. Även när motsvarande kommentarer riktas till kvinnor som grupp.

Citat:
Exempel på vad jag läser som avsky eller hat mot kvinnor är när man uttalar sig likt att "kvinnor kan ingenting, de duger bara till att knullas" " kvinnor skulle fråntas sina rättigheter" "kvinnor vill våldtas" "kvinnor har förstört landet" "kvinnor är parasiter" "alla kvinnor är horor" samt allmän nedvärdering av allt kvinnor gör, vad de jobbar med, hur kassa de är på allt de gör, och hur jävla inkompetenta de är för allt de inte gör.
Sedan läser man ibland att våldtäkt är inte så farligt, kan likställas med att bryta benet. Det är en liten upplevd kränkning från kvinnans sida bara.
Och så vidare...

Ungefär som kommentarer om att män är svin...

Citat:
Just det jag glömde hur de kommer njuta av skadeglädje när svenska kvinnor blir våldtagna av en grupp afghaner för att kvinnorna har velat det själv.

Här vet du lika väl som jag att det talas om kvinnor som underförstått vurmat för invandring, inte för att det är rätt för det.
Du bör även vara väl införstådd i att män (trots feministiskt propagerande) inte är djur och vi minns tydligt när svenska kvinnor sa att "Inte er kvinna!" och nu generaliserar jag såklart men vart var alla kvinnor som inte höll med? Varför sa de inget?

Vill du förbättra relationerna mellan män och kvinnor så tror i varje fall jag att det bästa du kan göra är att hänga ut feminister som de hatiska sexistiska ideologerna de är, gärna offentligt så kommer många män vara väldigt tacksamma för den glimt av hopp det gav dem i vad som annars är en storm av hat mot män på alla kulturella och politiska fronter.

Nu tycker du säkert att jag försöker dra på mig en kofta här men jag är lika införstådd som du i att en heterosexuell vit man bara har att förlora på att göra det och jag tycker verkligen inte synd om mig själv.

För att ge dig lite input i hur det nutida klimatet ser ut så nämner jag att Brie Larson (Captain Marvel, senaste marvelfilmen) inte vill att vita män ska se filmen och att hon inte vill höra vad vita män har att säga varpå många (förmodligen vita) män valde att kritisera detta, hoppa över filmen och ge den ett dåligt betyg.
I princip alla medier svarade med att vita rasistiska nazistiska kvinnohatande troll låg bakom de dåliga siffrorna för filmen, få eller inga kritiserade henne. De som gjorde det är kända "fake news" sidor, enligt vänstern och övriga identitetsideologer.

Kritisera sånt så kanske vi får se mindre frustrerade arga vita hemska hemska män posta elaka inlägg anonymt på flashback.
Senast redigerad av oLf 2019-02-28 kl. 21:38.
Citera
2019-02-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Okej nu accelererade det och blev jättestort. Over and out för min del.

Jo det är klart, gäller att bibehålla koftan bäst man kan? Skygglappar, ovilja och ignorans hjälper en hel del förmodar jag.
Citera
2019-02-28, 22:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Antingen delar du dem eller lika illa, du blundar för dem. Se ex Ipsis bortviftande av CelenoII's påpekande om att det satsas extra på kvinnors arbetsmiljö trots att 90% av de som dör i arbetet är män.
Sånt definierar nämligen jag som hat. Ditt och andra feministiska debattörers snack om män som svin är inte något jag definierar som hat, det definierar jag som trams. Även när motsvarande kommentarer riktas till kvinnor som grupp.

Ungefär som kommentarer om att män är svin...

Här vet du lika väl som jag att det talas om kvinnor som underförstått vurmat för invandring, inte för att det är rätt för det.
Du bör även vara väl införstådd i att män (trots feministiskt propagerande) inte är djur och vi minns tydligt när svenska kvinnor sa att "Inte er kvinna!" och nu generaliserar jag såklart men vart var alla kvinnor som inte höll med? Varför sa de inget?

Vill du förbättra relationerna mellan män och kvinnor så tror i varje fall jag att det bästa du kan göra är att hänga ut feminister som de hatiska sexistiska ideologerna de är, gärna offentligt så kommer många män vara väldigt tacksamma för den glimt av hopp det gav dem i vad som annars är en storm av hat mot män på alla kulturella och politiska fronter.

Nu tycker du säkert att jag försöker dra på mig en kofta här men jag är lika införstådd som du i att en heterosexuell vit man bara har att förlora på att göra det och jag tycker verkligen inte synd om mig själv.

För att ge dig lite input i hur det nutida klimatet ser ut så nämner jag att Brie Larson (Captain Marvel, senaste marvelfilmen) inte vill att vita män ska se filmen och att hon inte vill höra vad vita män har att säga varpå många (förmodligen vita) män valde att kritisera detta, hoppa över filmen och ge den ett dåligt betyg.
I princip alla medier svarade med att vita rasistiska nazistiska kvinnohatande troll låg bakom de dåliga siffrorna för filmen, få eller inga kritiserade henne. De som gjorde det är kända "fake news" sidor, enligt vänstern och övriga identitetsideologer.

Kritisera sånt så kanske vi får se mindre frustrerade arga vita hemska hemska män posta elaka inlägg anonymt på flashback.

Jag har överhuvudtaget inte läst ipsis och celenolis eller vad han nu heter konsversation. Såg att det handlade om arbetsmiljö och jag är överhuvudtaget inte insatt i det varför jag ej grottar ner mig i deras samtal eller blandar mig i det.
Om det är illa att jag inte säger emot, så undrar jag, vad tycker du jag ska göra? Skriva en löjlig debattartikel till nån blaska? Be om en minut i TVrutan?
Du säger själv inte ifrån offentligt antar jag, så innan du gör något själv kanske du inte ska tala om för andra vad de ska göra.

Sen undrar jag, hur stor var omfattningen på #inteerkvinna? Var startade det?
Citera
2019-02-28, 22:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Får svara på det här efter ordentlig sömn för jag är rädd för att det inte blir så bra som jag skulle vilja.

Ah, ska du klaga vidare på att jag käftar med misogyna män på forumet kan du skippa svaret. Jag vet redan vad du tycker om det
Citera
2019-02-28, 22:07
Avslutad
Citat:
Jag har överhuvudtaget inte läst ipsis och celenolis eller vad han nu heter konsversation. Såg att det handlade om arbetsmiljö och jag är överhuvudtaget inte insatt i det varför jag ej grottar ner mig i deras samtal eller blandar mig i det.
Om det är illa att jag inte säger emot, så undrar jag, vad tycker du jag ska göra? Skriva en löjlig debattartikel till nån blaska? Be om en minut i TVrutan?
Du säger själv inte ifrån offentligt antar jag, så innan du gör något själv kanske du inte ska tala om för andra vad de ska göra.

Sen undrar jag, hur stor var omfattningen på #inteerkvinna? Var startade det?
Du ska säga att man ska satsa mer på mäns arbetsmiljö än på kvinnors.
Senast redigerad av Ipsi 2019-02-28 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in