2019-02-27, 22:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag vill ingenting. Du får försöka belägga dina lögner om du vill, det är inte mitt problem.

Exempel efter 1 sekunds googling:

https://ka.se/2011/06/01/sarskild-sa...s-arbetsmiljo/

Faaast det ville du ju.
Citera
2019-02-27, 22:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Inte farligare kanske men det påfrestar säkert på ett annat vis och följer med utanför arbetet på ett helt annat vis än att arbeta med fysiska saker.

Kan bara relatera till mig själv som arbetar som personlig assistent. Lägg även till att jag - även om jag supertrivs med min brukare och vi kommer skitbra överens - kan ha svårt för det sociala på ett vis som kräver mycket eftertanke för min del, och du har en arbetssituation som påfrestar på sitt vis och som följer med en hem som ett eko (mycket efteranalyser och planering blir det). Småknäppa sovtider gör även sitt och att sova i arbete/i beredskap ger ingen effektiv sömn direkt.
En helt annan sak än när jag arbetade som exempelvis säljare ute på golvet på OnOff...

Kan helt klart se och känna av möjligheten till utbrändhet. Har fått lägga studier i dvala för att kunna fokusera på blott ett deltidsjobb, men då har jag gått in väldigt seriöst (älskar jobbet och satsar på att få heltidstjänst, varför både fram och bakfötter får visas). Studier kan kombineras med deltid efter ett års rutin... ungefär, känner jag.

Bästa jobbet jag haft med hästlängder men visst fan är det påfrestande. För oss män kanske lite extra slitsamt då det kräver sådant som vi inte alltid är så bra på...
Dock ett manligt yrke på sitt vis (om det nu spelar någon roll) - för bortom omvårdnad är det ju 100% bromance, om man genuint gillar sin brukare av samma kön. Och massa roliga projekt blir det... allt från att kavla upp ärmarna och renovera kök till att brygga öl i förrådet.

Lönen är patetiskt men man får någonting annat också... och synen på offerroller blir rätt skrattretande när man arbetar med en människa som inte ens kan vända sig själv i sängen. Liksom ja, jo... folk har det säkert jättesvårt.

Det var min poäng. Fin berättelse i övrigt.

Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att tex jobba med svårt sjuka och/eller döende människor och deras anhöriga. Jag skulle inte klara det och beundrar verkligen de som gör det.

Eller de som jobbar med missbruksfamiljer osv.
Citera
2019-02-27, 22:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Eftersom du är feminist.
Nej, eftersom du med flera här uppenbarligen är riktiga sluskar till män som saknar vett samt den oerhört avgörande förmågan att se skillnad på individ och halva befolkningen.
Citera
2019-02-27, 22:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det spar en massa skattepengar, den saken är ju klar. Sedan vinner ju hela samhället på att män offrar sig och biter ihop. Var tror du vår ekonomiska tillväxt kommer ifrån? Om än sjunkande.

Fräsch syn du har på människor som begår självmord.

Från judarna?
Citera
2019-02-27, 22:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, eftersom du med flera här uppenbarligen är riktiga sluskar till män som saknar vett samt den oerhört avgörande förmågan att se skillnad på individ och halva befolkningen.

Vi har drivit dig till att kasta masken och avslöja dina rätta åsikter. Du föll i fällan. Skyll inte på oss.

Du, jag vet att inte alla svenskor är rabiata feminister, men i tider av nöd så handlar det om att välja sida. Är du med oss eller emot oss? Det mesta jag sett från dig hittills är att du är en mansföraktare av rang, och en "socialliberal" som vill fortsätta på den inslagna och destruktiva vägen mot helvetet för svenska kvinnor, barn och män.
Citera
2019-02-27, 22:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fräsch syn du har på människor som begår självmord.

Från judarna?

Är du autist? Förmår du inte se när jag raljerar?
Citera
2019-02-27, 22:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag ser generaliseringar från båda håll och jag förmodar att alla inblandade har sina anledningar alternativt rationaliseringar att förklara det.

Om du inte pallar mer kanske du gör dig själv och andra feminister en tjänst i att ta en paus istället för att bekräfta mina och andras föreställningar om feminister som trångsynta könskrigare. Eller tjocka till huden en gnutta.

Nej förstår du, där har du fel. Här ska inte pausas nånting, varför skulle man låta alla dumheter stå oemotsagda?
Man får sänka sin ambitionsnivå bara och inse att någon ordentlig givande diskussion går det inte att ha här. Men det gör inte särskilt mycket, det kan jag ha på annan plats.
Här kan man diskutera en sak - faktafel och idiotiska generaliseringar byggda på lögner av förbittrade svin till män.
Som dessutom är så korkade att de inte ser skillnad på en påstådd feminist och en FEMINIST.
Vill du ta en titt på trångsynta könskrigare finns det långt värre exempel på det än mig här, öppna ögonen för ditt eget kön så kanske du bli förvånad? Eller förfärad.

Så den där pausen kan du drömma om.
Citera
2019-02-27, 22:53
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Eller så är det du som är indoktrinerad och dum i huvudet?

Vad du säger är att kvinnor är mer tärande på den gemensamma välfärden än vad män är, och att vi män ska acceptera detta.

Hur kan då feministerna påstå att kvinnor är diskriminerade, om män betalar 4 MKR till varje kvinna i genomsnitt? Svara på det du...

Pffft. Du värnar ju bara reflexmässigt dina egna privilegier så klart. Jobba för din lön istället vet jag...
Idioti. Du ignorerar hur mkt män kostar med trafikolyckor och kriminalitet. Att kvinnor tjänar mindre trots högre utbildning och tar hand om våra ungar utan lön och med sämre pension som följd. Det jämnar nog ut sig det där.

Pfft. Fanatiker.
Citera
2019-02-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Faaast det ville du ju.

Så du kunde inte belägga något?
Citera
2019-02-27, 22:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vi har drivit dig till att kasta masken och avslöja dina rätta åsikter. Du föll i fällan. Skyll inte på oss.

Du, jag vet att inte alla svenskor är rabiata feminister, men i tider av nöd så handlar det om att välja sida. Är du med oss eller emot oss? Det mesta jag sett från dig hittills är att du är en mansföraktare av rang, och en "socialliberal" som vill fortsätta på den inslagna och destruktiva vägen mot helvetet för svenska kvinnor, barn och män.

Tror du att någon kvinna i världen skulle vara med dig när du vräker ur dig vad du gör här?
Om du är en annan person i verkligheten så är det ingenting man kan se på forumet. Här är du vad du skriver.
Och allting du skriver skriker om kvinnohat och en extremt förnedrande syn på kvinnor. Kvinnor har inga kvalitéer för dig, förutom att föda barn och hora.
Skulle du fått bestämma skulle svenska kvinnor jobbat på horhus hela bunten och stått uppradade för dig varenda gång det ryckte i kuken.
Och du skulle ge blanka fan i deras vilja. Bara du får vad du vill. Får du inte det skulle du motivera en våldtäkt med att kvinnor vill bli våldtagna.
Det är så du presenterar dig på forumet. Verkligen en stabil fin man att alliera sig med.

Och så tror du att någon ska "vara med eller emot?"
Citera
2019-02-27, 23:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Idioti. Du ignorerar hur mkt män kostar med trafikolyckor och kriminalitet. Att kvinnor tjänar mindre trots högre utbildning och tar hand om våra ungar utan lön och med sämre pension som följd. Det jämnar nog ut sig det där.

Pfft. Fanatiker.

Män betalar för mäns kriminalitet och överrepresentation inom olyckor i högre utsträckning. Detta är en naturlig följd av att män helt enkelt betalar mer skatt än kvinnor. Dessutom finansieras följden av en stor del av trafikolyckorna delvis genom privata försäkringar, där de mest olycksdrabbade grupperna får betala högst försäkringspremie.

Pffft. Du har inga argument.
Citera
2019-02-27, 23:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Det jag kastat är viljan till en konstruktiv diskussion. Man får acceptera det man inte kan förändra, nivån på en sån som dig till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in