2019-02-27, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du vill alltså att jag ska sitta och söka genom nätet efter företag som tex köpt in starkare och bättre säkerhetslinor. Eller företag som haft interna utbildningar inom säkerhet och förebyggande av olyckor. Det kommer bli jättesvårt att hitta på nätet. Jag ska kanske gå runt till olika företag irl och fråga? Utforma ett frågeformulär. Men jag har ju inte betalt eller tid till det..... vilket dilemma detta blev.
Jag tror att Celeno menar sånt som säkerhetslinor som bara män och inga kvinnor får använda. Får kvinnor också så rääääääknas det inte.
Citera
2019-02-27, 21:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det säger ju ingenting. Män har högre arbetsmoral och allmän geist, det är därför de inte är sjukskrivna lika ofta. De skapar heller inte lika många konflikter på arbetsplatsen, som påverkar den psykosociala arbetsmiljön negativt.

Där kom det, tog inte så lång tid. Så förutsägbart.

Istället för att sjukskriva sig och "gnälla" begår män självmord. Bra strategi, ett vinnande koncept.
Citera
2019-02-27, 21:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Där kom det, tog inte så lång tid. Så förutsägbart.

Istället för att sjukskriva sig och "gnälla" begår män självmord. Bra strategi, ett vinnande koncept.

Det spar en massa skattepengar, den saken är ju klar. Sedan vinner ju hela samhället på att män offrar sig och biter ihop. Var tror du vår ekonomiska tillväxt kommer ifrån? Om än sjunkande.
Citera
2019-02-27, 21:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Förmodligen av samma anledningar som män som generaliserar över kvinnor...

Kan det.. kan det kanske vara så att män som dagligen för höra vilka undermänniskor de är av public service och, politiker och offentligheten i övrigt, media, i synnerhet Hollywood och nu även speltillverkare helt enkelt reagerar därefter?

Fast du anser såklart att dina generaliseringar är mer befogade, eftersom att anonyma män generaliserar över kvinnor på ett forum? Det är klart du tycker.

Hur många nackskott ska en en man utstå för att det ska uppnå samma nivå av tragedi som en kvinnas brutna nagel?

Det är såklart ok när DU gör det. Väx upp.

Bara lägg ner. Du vet precis lika väl som jag varför vi landat där vi är i debatten nu. Jag tror ändå att du är en intelligent person, och du vet precis vad jag talar om.

Man försöker släta över, vara oförtjänt vänlig, förstå, etc, men alla har en gräns. Skulle du blicka tillbaka på mina inlägg skulle du se jävla få inlägg där jag generaliserar eller överhuvudtaget uttrycker mig illa om män. 9 av 10 inlägg går åt att försvara svenska kvinnor eftersom jag vet att alla inte är kommunistiska puckon. Inte ens nu uttrycker jag mig om män som grupp utan som sagt refererar jag främst till debattörer här.
Det är bara det att det är slut med silkesvantarna nu, jag pallar helt enkelt inte mer.
Citera
2019-02-27, 21:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
9 av 10 inlägg går åt att försvara svenska kvinnor eftersom...

Eftersom du är feminist.
Citera
2019-02-27, 21:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du vill alltså att jag ska sitta och söka genom nätet efter företag som tex köpt in starkare och bättre säkerhetslinor. Eller företag som haft interna utbildningar inom säkerhet och förebyggande av olyckor. Det kommer bli jättesvårt att hitta på nätet. Jag ska kanske gå runt till olika företag irl och fråga? Utforma ett frågeformulär. Men jag har ju inte betalt eller tid till det..... vilket dilemma detta blev.
Jag vill ingenting. Du får försöka belägga dina lögner om du vill, det är inte mitt problem.

Exempel efter 1 sekunds googling:

https://ka.se/2011/06/01/sarskild-sa...s-arbetsmiljo/
Citera
2019-02-27, 21:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror att Celeno menar sånt som säkerhetslinor som bara män och inga kvinnor får använda. Får kvinnor också så rääääääknas det inte.
Jag menar vad jag skriver.

Det gör inte du.
Citera
2019-02-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara lägg ner. Du vet precis lika väl som jag varför vi landat där vi är i debatten nu. Jag tror ändå att du är en intelligent person, och du vet precis vad jag talar om.

Man försöker släta över, vara oförtjänt vänlig, förstå, etc, men alla har en gräns. Skulle du blicka tillbaka på mina inlägg skulle du se jävla få inlägg där jag generaliserar eller överhuvudtaget uttrycker mig illa om män. 9 av 10 inlägg går åt att försvara svenska kvinnor eftersom jag vet att alla inte är kommunistiska puckon. Inte ens nu uttrycker jag mig om män som grupp utan som sagt refererar jag främst till debattörer här.
Det är bara det att det är slut med silkesvantarna nu, jag pallar helt enkelt inte mer.

Jag ser generaliseringar från båda håll och jag förmodar att alla inblandade har sina anledningar alternativt rationaliseringar att förklara det.

Om du inte pallar mer kanske du gör dig själv och andra feminister en tjänst i att ta en paus istället för att bekräfta mina och andras föreställningar om feminister som trångsynta könskrigare. Eller tjocka till huden en gnutta.
Citera
2019-02-27, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag menar vad jag skriver.

Det gör inte du.
Men dåså, då ska du få en länk till ett helt statligt verk som särskilt satsar på mäns arbetsmiljö: https://www.av.se.

Du behöver inte säga nåt, jag vet redan att det räääknas inte!
Citera
2019-02-27, 22:20
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Så antagligen är det farligare att jobba med mindre fysiska men mer psykiskt krävande jobb.
Inte farligare kanske men det påfrestar säkert på ett annat vis och följer med utanför arbetet på ett helt annat vis än att arbeta med fysiska saker.

Kan bara relatera till mig själv som arbetar som personlig assistent. Lägg även till att jag - även om jag supertrivs med min brukare och vi kommer skitbra överens - kan ha svårt för det sociala på ett vis som kräver mycket eftertanke för min del, och du har en arbetssituation som påfrestar på sitt vis och som följer med en hem som ett eko (mycket efteranalyser och planering blir det). Småknäppa sovtider gör även sitt och att sova i arbete/i beredskap ger ingen effektiv sömn direkt.
En helt annan sak än när jag arbetade som exempelvis säljare ute på golvet på OnOff...

Kan helt klart se och känna av möjligheten till utbrändhet. Har fått lägga studier i dvala för att kunna fokusera på blott ett deltidsjobb, men då har jag gått in väldigt seriöst (älskar jobbet och satsar på att få heltidstjänst, varför både fram och bakfötter får visas). Studier kan kombineras med deltid efter ett års rutin... ungefär, känner jag.

Bästa jobbet jag haft med hästlängder men visst fan är det påfrestande. För oss män kanske lite extra slitsamt då det kräver sådant som vi inte alltid är så bra på...
Dock ett manligt yrke på sitt vis (om det nu spelar någon roll) - för bortom omvårdnad är det ju 100% bromance, om man genuint gillar sin brukare av samma kön. Och massa roliga projekt blir det... allt från att kavla upp ärmarna och renovera kök till att brygga öl i förrådet.

Lönen är patetiskt men man får någonting annat också... och synen på offerroller blir rätt skrattretande när man arbetar med en människa som inte ens kan vända sig själv i sängen. Liksom ja, jo... folk har det säkert jättesvårt.
Citera
2019-02-27, 22:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Inte farligare kanske men det påfrestar säkert på ett annat vis och följer med utanför arbetet på ett helt annat vis än att arbeta med fysiska saker.

Även inom denna typ av arbeten så är kvinnor kraftigt överrepresenterade inom sjukskrivningar och sjukfrånvaro jämfört med männen inom samma yrke. Så arbetets psykologiska dimension kan inte vara en förklaring på skillnaden mellan könen avseende sjukskrivning.
Citera
2019-02-27, 22:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men dåså, då ska du få en länk till ett helt statligt verk som särskilt satsar på mäns arbetsmiljö: https://www.av.se.

Du behöver inte säga nåt, jag vet redan att det räääknas inte!
Klart det räknas om du kan belägga dina påståenden.

Men var i din länk står det att det satsas särskilt på mäns arbetsmiljö?

Jag fattar inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in