Citat:
Den där viljan att tro är nog mitt i prick. Jag kan i princip känna hur Merapi kommer att tolka inlägget som du svarar på som om jag underförstått menar att invandrare har en medfödd tendens till våldtäkter precis som giftormar har gift... allt för att bekräfta vad hon vill tro om sin meningsmotståndare - vilket gärna får vara så ohyggligt att det inte rättfärdigar något svar, varav det lämnas åt vinden. Det är alltid samma visa oavsett tonart eller takt.Det mest besynnerliga är väl att de svenska män är de som feministerna enligt egna premiser har möjlighet att ändra på genom typ genusdagis eller med svenska mammor som uppfostrar de rätt eller med svenska feministpappor som lär ut hur hemskt det är med toxisk manlighet eller genom att växa upp med svensk media...
Eftersom majoriteten av alla våldtäkter (och mord) utförs nu av främmande män, som man varesig har en dialog med, har möjlighet att uppfostra, har inte heller dialog med imamen (och ingen vilja finns att ha denna dialog), har inte gått i genusdagis, tittar på arabisk TV...
Alltså, man är irrationell utifrån de redan irrationella premiserna. Man förlorar därmed makten att förändra samhällets män att bete sig som typ kvinnor, då de nya männen inte står under deras makt att förändra.
I princip är man beredd att offra precis vad som helst i elden för att fortsätta med mångkulturens projekt mot nationell självmord. De psykologiska faktorerna som eldar på detta fanatiska tillstånd måste vara extremt kaotiska och svårbegrippliga, hur många blockeringar går människor och bär på?
Vi skrattar ofta åt exempelvis personer som går och blir scientologer med alla besynnerliga mentala blockeringar som krävs för att man ska undvika se det uppenbara, bara så att man får fortsätta tro. Jag tänker att scientologer ofta är väldigt framgångsrika, intelligenta människor som ändå går på det, det som vi har att göra med är den enormt starka VILJAN ATT TRO.
Det tycks mig som om mångkulturen (inte feminismen) är vår absolut främsta statsreligion. Hur detta blev så helig kossa kan bara spekuleras, men hur man tycker i just invandringsfrågan avgör i princip ifall man är en god eller ond människa.
Eftersom majoriteten av alla våldtäkter (och mord) utförs nu av främmande män, som man varesig har en dialog med, har möjlighet att uppfostra, har inte heller dialog med imamen (och ingen vilja finns att ha denna dialog), har inte gått i genusdagis, tittar på arabisk TV...
Alltså, man är irrationell utifrån de redan irrationella premiserna. Man förlorar därmed makten att förändra samhällets män att bete sig som typ kvinnor, då de nya männen inte står under deras makt att förändra.
I princip är man beredd att offra precis vad som helst i elden för att fortsätta med mångkulturens projekt mot nationell självmord. De psykologiska faktorerna som eldar på detta fanatiska tillstånd måste vara extremt kaotiska och svårbegrippliga, hur många blockeringar går människor och bär på?
Vi skrattar ofta åt exempelvis personer som går och blir scientologer med alla besynnerliga mentala blockeringar som krävs för att man ska undvika se det uppenbara, bara så att man får fortsätta tro. Jag tänker att scientologer ofta är väldigt framgångsrika, intelligenta människor som ändå går på det, det som vi har att göra med är den enormt starka VILJAN ATT TRO.
Det tycks mig som om mångkulturen (inte feminismen) är vår absolut främsta statsreligion. Hur detta blev så helig kossa kan bara spekuleras, men hur man tycker i just invandringsfrågan avgör i princip ifall man är en god eller ond människa.
Och fortfarande inget svar på huruvida flummet hon representerar har åstadkommit några resultat eller inte på aktuella punkter (vilket vi efter 30 eller om så vill 50 år, vet svaret på - inga resultat alls, och om något har det blivit värre på dessa punkter i allmänhet även om det inte behöver korrelera). Folk ska bara acceptera att miljarder och åter miljarder av våra skattepengar rullas ut till fruktlöst nonsens varje år...
Om mångkulturen är kungen på schackbrädet så kan man säga att det feministiska etablissemanget är löparen som springer kungens ärenden. Nonsens som att allt kvinnoförtryck är någonting i grunden identiskt världen över och på sin höjd varierar i grader är som gjort för att se naivt på invandring, integration, mångkultur och så vidare...
Svaret på hedersförtryck som kommer hit utifrån är att det finns hedersförtryck som redan fanns här och sedan försvinner de fundamentala skillnaderna i resonemanget.
Likt ovan zoomas bara bilden ut tills kvalitén på analysen faller på sin kvantitet och motivet är väl så löjligt att män som grupp helt enkelt ska vara bajs - hur dessa vill tro:are än vänder och vrider på bilden framför sig. Då är det såklart viktigare (och på sitt vis tydligare) att(/om) så många manliga subjekt som möjligt hamnar under markören för skit... snarare än att markören är kvalitativ nog för att bli användbar i analyser (det vill säga tydlig i faktisk mening).
Alltihop är byggt på så simpla tankar att jag undrar om man egentligen inte bara flyr verkligheten och i tankegångar så enkla att de faktiskt kvalar in som eskapism. Vi pratar om tankegångar som mynnar ut i metoder som "Tystar vi bara ner det här så försvinner det.", "Riktar vi om fokus så kommer alla att se dit.", "Dämpar vi beteenden så får de aldrig utlopp i någon form." et cetera.
I en värld av Duplo. Kloss på kloss på kloss!