2018-08-05, 12:53
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Att du tror dig vinna någon som helst poäng när du säger att "du slutade läsa" är något som är extremt vanligt förekommande hos er kvinno-fascister.

Jag håller på med en text där jag avhandlar dels hur genus-hjärntvätten fungerar, samt hur den har blivit en så stor del av svenska samhället.

I denna har jag ett kapitel som heter Offertekniker.

Jag kommer posta den här när du är klar men här är den teknik du försökte använda:

Ryktesförstöring

Ryktesförstöring är ett av deras främsta vapen.
Metoden går ut på att försöka visa för andra att någon är dålig för att den ej passar in i gruppen och därmed ej går att lita på.
Om en person ej går att lita på så försöker de direkt visa på att vederbörande försöker få över folk till nazismen/alt right-rörelsen.
Då deras värld går ut på att alla måste ha samma åsikt så behöver de, oftast bara påpeka att motdebattantens argument inte stämmer överens med ens egens vänners/bekantas åsikter och att de därmed är en (trångsynt) inbillning.


------------

Att du anser dig vara bättre på att debattera (överskatta sin egen förmåga är också en teknik som ni använder er av) och därmed ej behöver bry dig om vad någon annan säger, utöver de saker du själv känner dig säker att svara på, är något som du tror gör dig bra på att debattera, men som i grund och botten, tyvärr, gör att du sänker synen på kvinnor (som du säger dig förespråka) ännu mer.


Jag har precis som alla andra på detta forum min
1) Yttrandefrihet
2) Rätt läsa det jag själv vill läsa, svara på de inlägg/ argument/ påståenden jag själv vill svara på.
Där finns INGEN skyldighet för just mig eller feminister eller kvinnor på detta forum tvingas svara/ läsa skit de inte har lust till

Capisch?
Citera
2018-08-05, 13:02
  #194
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
App, app, app! Jag ville ha statistik på att kvinnor var ondskefulla. Jag ville inte ha statistik på mobbning eller mörka lekar.

Och detta, förstår du, beror på att jag redan vet att det inte finns någon statistik på hur "ondskefull" en person är. Utan det är din personliga tolkning av statistik. Det vill säga, du gillar inte kvinnor och benämner de därför som ondskefulla. Visst har du all rätt att göra det, men det är knappast en rimlig eller rättvis beskrivning.

Du får gärna sträva runt i din inbillning om att jag är misogyn. Trots allt så anser du säkert att vad du tycker är sanning, så oberoende av vad jag säger så kommer du anse mig vara misogyn, så detta är totalt irrelevant.

Du får gärna fråga snällt, men om du ej klarar av att hålla en debatt utan att inleda den med ad hominem så är det ingen större anledning att hålla den med dig då du redan påvisat din totala brist i diskussionstekniker.

Vill du be snällt?
Citera
2018-08-05, 13:09
  #195
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har precis som alla andra på detta forum min
1) Yttrandefrihet
2) Rätt läsa det jag själv vill läsa, svara på de inlägg/ argument/ påståenden jag själv vill svara på.
Där finns INGEN skyldighet för just mig eller feminister eller kvinnor på detta forum tvingas svara/ läsa skit de inte har lust till

Capisch?

Exakt, så därför kommer här nu någon som använder samma möjlighet för att bemöta din totala avsaknad av rim och rason här.

Det sticker säkert i ögonen på dig då du svävat på din offerroll och ständigt möter folk som möter dig med samma sorts känsloargument som du lägger fram.

Att du sedan försöker få din meningsmotståndare att brusa upp genom att vara respektlös eller vulgär är något som cementerar både din bristande kompetens och din avsaknad av klass.

Du får kvinnor att framstå som lika tyranniska och kontrollerande som du är. Detta gynnar ingen, särskilt inte andra kvinnor.
__________________
Senast redigerad av fsker 2018-08-05 kl. 13:12.
Citera
2018-08-05, 13:13
  #196
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Du får gärna sträva runt i din inbillning om att jag är misogyn. Trots allt så anser du säkert att vad du tycker är sanning, så oberoende av vad jag säger så kommer du anse mig vara misogyn, så detta är totalt irrelevant.

Du får gärna fråga snällt, men om du ej klarar av att hålla en debatt utan att inleda den med ad hominem så är det ingen större anledning att hålla den med dig då du redan påvisat din totala brist i diskussionstekniker.

Vill du be snällt?
Kallar man kvinnor ondskefulla utan några bevis så misstänker jag att den personen är misogyn, ja det stämmer.
Citera
2018-08-05, 13:32
  #197
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Kul att du bekräftade din egen bild av situationen för dig själv. Grattis.

Nu har vi varit OT tillräckligt här så om du och mensapi vill fortsätta visa er resistens mot vett och logiskt tänkande så får ni göra det i tråden Then Swänska Hjärntvätten som dyker upp om ett par veckor.
Jo, det är lite svårt att diskutera med någon som kallar kvinnor ondskefulla. Jag tror inte någon är speciellt intresserad av att diskutera dina känslor.
Citera
2018-08-05, 13:35
  #198
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, det är lite svårt att diskutera med någon som kallar kvinnor ondskefulla. Jag tror inte någon är speciellt intresserad av att diskutera dina känslor.

Fråga vilken random kvinna som helst huruvida de är räddare för kvinnors ränker än män och du har svaret där.

Kvinnor är ondskefullare än män.
Citera
2018-08-05, 14:20
  #199
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har precis som alla andra på detta forum min
1) Yttrandefrihet
2) Rätt läsa det jag själv vill läsa, svara på de inlägg/ argument/ påståenden jag själv vill svara på.
Där finns INGEN skyldighet för just mig eller feminister eller kvinnor på detta forum tvingas svara/ läsa skit de inte har lust till

Capisch?


Du har rätt.

Dock, jag har sett en antydan till fascism hos dig där du pockar moderatorer och anmäler inlägg en masse.
Inte lika rätt.
Citera
2018-08-05, 14:32
  #200
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Varför inte bara säga att du vill ha lägre skatter så att du har bättre kontroll över dina pengar?

Kvinnor har möjlighet att vara hemma med barnen idag med om deras man har arbetskapacitet, gärna i kombination med att kvinnan håller hårt i familjens kassa och undviker onödiga utgifter som restaurangbesök, resor, m.m.

Traditionellt så har kvinnor i normala familjer behövt arbeta för att familjen skulle klara sig. Detsamma gällde barnen. Ofta utfördes det arbetet i det egna hemmet och på den jord man hade tillgång till.
Med dagens avancerade verktyg, maskiner och grödor är det lättare än någonsin att bedriva ett litet jordbruk för självförsörjning. Jag misstänker att du helt lagligt kan leva denna traditionella livsstil och generera endast ett minimum av skatt, om du inte kan generera tillräcklig med inkomst på annat sätt.

Tråden handlar om feminism och ligger i forumet feminism, därför handlar den om transfereringar mellan män och kvinnor, och inte skattesystemet rent generellt. Ämnet är givetvis av intresse, eftersom en stor del av politikerna och media i Sverige hävdar att kvinnor är förtryckta och diskriminerade. Det är precis tvärtom. Män är förtryckta och diskriminerade.

Nej, 90 % av hushållen har inte möjlighet att täcka upp för ett helt inkomstbortfall. Det handlar ju om att upprätthålla en skälig levnadsstandard. Att leva spartanskt bara för att mannen ska betala skatt till andra fruntimmer är ju åt helvete. Det är ju sin egen familj han ska försörja i första hand.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-05 kl. 14:41.
Citera
2018-08-05, 14:38
  #201
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tråden handlar om feminism och ligger i forumet feminism, därför handlar den om transfereringar mellan kvinnor och män, och inte skattesystemet rent generellt. Ämnet är givetvis av intresse, eftersom en stor del av politikerna och media i Sverige hävdar att kvinnor är förtryckta och diskriminerade. Det är precis tvärtom. Män är förtryckta och diskriminerade.

Nej, 90 % av hushållen har inte möjlighet att täcka upp för ett helt inkomstbortfall. Det handlar ju om att upprätthålla en skälig levnadsstandard. Att leva spartanskt bara för att mannen ska betala skatt till andra fruntimmer är ju åt helvete. Det är ju sin egen familj han ska försörja i första hand.


Japp. Värst är det för pojkarna. Är det inte underligt så säg att vetskapen finns om att det numera går två kvinnor på varje man i högre lärosäten och att sirenerna ändock är tysta?
__________________
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2018-08-05 kl. 14:48.
Citera
2018-08-05, 14:40
  #202
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Japp. Värst är det för pojkarna. Är det inte underligt så säg att vetskapen om att det numera går två kvinnor på varje man i högre lärosäten och att sirenerna är tysta?

Män ska både betala och samtidigt förtalas av politiker och media. Det kallas dubbelbestraffning.
Citera
2018-08-05, 14:43
  #203
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Män ska både betala och samtidigt förtalas av politiker och media. Det kallas dubbelbestraffning.

Kvinnor är 50% (i normalfallet) av röstboskapen. Jag förstår dem och deras prioriteringar. Dock, det kommer inte sluta bra.
Citera
2018-08-05, 14:49
  #204
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Kvinnor är 50% (i normalfallet) av röstboskapen. Jag förstår dem och deras prioriteringar. Dock, det kommer inte sluta bra.

"Allt åt alla-systemet" går mot sitt slut eftersom välfärdssystemen håller på att braka ihop. Jag ser nästan fram emot nästa lågkonjunktur. Den kommer att bli ett stålbad, och en grym omställning för söndercurlade svenska kvinnor. Kvinnorna har ju petats till plats nummer två i offerhierarkin, efter våra kära kulturberikare. Dessa ungar i gökboet kommer att prioriteras först, för att undvika kravaller, plundring och lynchningar.

Det nya konservativa styret kommer att tillmötesgå mäns och företags krav om kraftiga skattesänkningar och avregleringar. Transfereringar från män till kvinnor kommer att minska kraftigt.

Något säger mig att kvinnor kommer att gapa och skrika för att avkriminalisera prostitution då...
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-05 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in