2018-08-05, 12:11
  #181
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? vilken "fakta"?
Jag ser ytterst lite av den sorten på detta forum, och jag bemöter det mesta av vad jag blir serverad utom ren dynga.
Att TS ofta går all in för att bajsa på kvinnor, dvs är en misogynist av stora mått, bevisas av vad han ständigt skriver på detta forum, denna tråd inkluderat.

I många, många trådar ser jag länkar postas till statistik där du inte kontrar med annat än text. Text där du avfärdar någon utifrån hur du upplever den. Detta fungerar mot många då de blir upptrissade och bemöter dig på samma korkade nivå som resten av ekokammaren som låtsas stå upp för något men egentligen bara förstärker patriarkala strukturer.

Du förstärker dessa genom att konstant påtala att kvinnor är I underläge. Detta eftersom du blint litat åå Yvonne Hirdman och annat skräp som ej går att bekräfta.

Detta leder till att tjejer tror att de är förtryckta I det land som har lagt grunden för att, som nu, kvinnor här blivit de mest privilegierade I världshistorien. Det finns bokstavligen ingenstans någon grupp kvinnor haft det så bra som kvinnor här. Men på grund av ditt och andra genus-stollar konstanta behov att ha rätt över att greppa verkligheten. Det gör du endast för din egen vinning och för att du måste göra detta, då offerrollen ger dig makt att göra och bete dig hur du vill. Du tror att du försvarar dig.

Och det är okej att du tror det. För jag tycker så synd om dig som du själv gör. Men att du konstant skall påstå dig förespråka kvinnor, när du absolut ej gör det, äcklar mig och andra på detta forum.

Du är EXAKT lika äcklig och bajsande på det andra könet som du anser TS vara. Och jag vet att du ej kommer skämmas över detta. Du är inne i en psykos.
I sinnom tid kommer du antagligen möta den verklighet som vi andra lever i, och jag hoppas du ej väljer att ta ditt liv.

För du är väldigt engagerad och driftig, det märks. Men sluta vara så extremt hatisk och inse att Sverige inte är ett patriarkat, och att du lägger energin HELT fel.

Du förstör för andra kvinnor mer än du hjälper dem.

Eftersom ni extremfeminister är ute efter millimeterrättvisa så anser ni att man ej skall behöva välja mellan två saker som är omöjliga att frångå. Faktumet att när man ej jobbar, så tjänar man mindre.
__________________
Senast redigerad av fsker 2018-08-05 kl. 12:22.
Citera
2018-08-05, 12:13
  #182
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok, jag var tydligen för otydlig för dig.

Vi pratar gryende män:
Medelst handling menar jag visa vad en man är bara genom att vara.., man. Vilket kvinnor är värdelösa på.
Några minuter per dag är konfrontation/åthutande/upplyftning. Vilket kvinnor är bra på.
Nej, du är fortfarande lika otydlig.

Att det, som man, skulle krävas några minuter per dag att uppfostra ett barn är felaktigt. Eller har du någon studie som du kan länka? Eller är det så att du har blandat ihop begreppen "barnuppfostran" med "barnmisshandel"?
Citera
2018-08-05, 12:17
  #183
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, du är fortfarande lika otydlig.

Att det, som man, skulle krävas några minuter per dag att uppfostra ett barn är felaktigt. Eller har du någon studie som du kan länka? Eller är det så att du har blandat ihop begreppen "barnuppfostran" med "barnmisshandel"?

..eller så är du inte agil nog.

Det fetade är bara .., billigt.
Citera
2018-08-05, 12:18
  #184
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..eller så är du inte agil nog.

Det fetade är bara .., billigt.
Kan du länka studien? Skulle vara intressant att läsa den.
Citera
2018-08-05, 12:21
  #185
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
I många, många trådar ser jag länkar postas till statistik där du inte kontrar med annat än text. Text där du avfärdar någon utifrån hur du upplever den. Detta fungerar mot många då de blir upptrissade och bemöter dig på samma korkade nivå som resten av ekokammaren som låtsas stå upp för något men egentligen bara förstärker patriarkala strukturer.

Du förstärker dessa genom att konstant påtala att kvinnor är I underläge. Detta eftersom du blint litat åå Yvonne Hirdman och annat skräp som ej går att bekräfta.

Detta leder till att tjejer tror att de är förtryckta I det land som har lagt grunden för att, som nu, kvinnor här blivit de mest privilegierade I världshistorien. Det finns bokstavligen ingenstans någon grupp kvinnor haft det så bra som kvinnor här. Men på grund av ditt och andra genus-stollar konstanta behov att ha rätt över att greppa verkligheten. Det gör du endast för din egen vinning och för att du måste göra detta, då offerrollen ger dig makt att göra och bete dig hur du vill. Du tror att du försvarar dig.

Och det är okej att du tror det. För jag tycker så synd om dig som du själv gör. Men att du konstant skall påstå dig förespråka kvinnor, när du absolut ej gör det, äcklar mig och andra på detta forum.

Du är EXAKT lika äcklig och bajsande på det andra könet som du anser TS vara. Och jag vet att du ej kommer skämmas över detta. Du är inne i en psykos.
I sinnom tid kommer du antagligen möta den verklighet som vi andra lever i, och jag hoppas du ej väljer att ta ditt liv.

För du är väldigt engagerad och driftig, det märks. Men sluta vara så extremt hatisk och inse att Sverige inte är ett patriarkat, och att du lägger energin HELT fel.

Du förstör för andra kvinnor mer än du hjälper dem.

Ja, feminismen kommer gå till historien som den mest destruktiva dogman som existerat. Det finns INGET berättigande för den idag, allt drivs av makt och pengakåta psykfall till kvinnor. Nazism, fascism i all dess kraft men feminismen attackerar och underminerar det fundamenta vi bygger våra liv på. Skadan är monumental och kommer leva med oss länge.
Citera
2018-08-05, 12:24
  #186
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, feminismen kommer gå till historien som den mest destruktiva dogman som existerat. Det finns INGET berättigande för den idag, allt drivs av makt och pengakåta psykfall till kvinnor. Nazism, fascism i all dess kraft men feminismen attackerar och underminerar det fundamenta vi bygger våra liv på. Skadan är monumental och kommer leva med oss länge.

Det är så sorgligt. För jag växte upp med tron om att kvinnor klarar sig själva och var snällare än män.

Nu finns det både statistik och empiri som visar på att kvinnor är mer ondskefulla samt att det verkar som att feminismen har gjort många tjejer till några som är beroende av andra för att klara sig i vardagen.

När jag argumenterar mot feminister så är det exakt som att argumentera mot nazister. Samma "a men du ser ju" - attityd och tro på konspirationsteorier.
__________________
Senast redigerad av fsker 2018-08-05 kl. 12:27.
Citera
2018-08-05, 12:28
  #187
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Det är så sorgligt. För jag växte upp med tron om att kvinnor klarar sig själva och var snällare än män.

Nu finns det både statistik och empiri som visar på att kvinnor är mer ondskefulla samt att det verkar som att feminismen har gjort många tjejer till några som är beroende av andra för att klara sig i vardagen.
Statistik på att kvinnor är ondskefulla? Det tvivlar jag på.
Citera
2018-08-05, 12:30
  #188
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Det är så sorgligt. För jag växte upp med tron om att kvinnor klarar sig själva och var snällare än män.

Nu finns det både statistik och empiri som visar på att kvinnor är mer ondskefulla samt att det verkar som att feminismen har gjort många tjejer till några som är beroende av andra för att klara sig i vardagen.

I hear you. Jag älskar verkligen kvinnor och deras mjuka former både fysiskt och i det emotionella planet. De är ju vår mest värdefulla tillgång!!

..det gör mig uppriktigt ledsen att se hur dessa galningar fått dem att helt tappa greppet om vad som är värt nåt..
Citera
2018-08-05, 12:35
  #189
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Statistik på att kvinnor är ondskefulla? Det tvivlar jag på.

https://www.eurofound.europa.eu/publications/report/2004/violence-bullying-and-harassment-in-the-workplace

https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2014-05-09-brott-i-nara-relation---lika-mellan-konen-men-grovre-mot-kvinnor.html

Vivian Gussin Parley observerade även detta för över 30 år sedan, att pojkar var mer fysiska I sin lek samt var 'krigiska' I sin lek medans flickor var mer psykologiskt våldsamma och hade minst lika 'mörka' lekar. Detta har även observerats senare men är utelämnat i svensk pedagogisk litteratur.
Citera
2018-08-05, 12:36
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
I många, många trådar ser jag länkar postas till statistik där du inte kontrar med annat än text. Text där du avfärdar någon utifrån hur du upplever den. Detta fungerar mot många då de blir upptrissade och bemöter dig på samma korkade nivå som resten av ekokammaren som låtsas stå upp för något men egentligen bara förstärker patriarkala strukturer.

Väldigt många postar länkar som
1) inte är av sorten statisk, fakta eller vetenskap utan mer:
artikel från avpixlat, Arne Ankas blogg typ... Den typen läser jag inte ens, finns ingen poäng.
2) Andra kan visserligen vara av bra kvalitet men säger då inte alls det som postar menar att de säger om man verkligen sätter sig och läser. Det kan jag svara på, om jag nu okar läsa, men ibland beroende på VEM det är som postar detta och min tidigare erfarenhet av denne inläggares ohederlighet så skiter jag i att ens läsa, och speciellt då jag vet att hens påståenden faktiskt är fel.
3) jag har nu suttit x, antal år på detta forum och svarat på x antal frågeställningar som återkommer hela tiden. Sexköpslagen, lönediskriminering, kvinnor är si och så; sämre, ologiska, horor, etc etc. etc.

Således när samma frågeställning dyker upp för 100 gången med samma jävla påstående som jag motbevisat 2000 gr så nej jag gitter inte alltid.

Sen! jag använde ytterligt sällan mina känslor eller min "upplevelser" av något i debatter som rör sakfrågor. Är det någon som anstränger sig förhålla sig saklig på detta forum så är det faktisk jag
Så vänligen jag betackar mig för den sortens osaklig personlig upplevelse av hur jag debatter tack.


Citat:
Du förstärker dessa genom att konstant påtala att kvinnor är I underläge. Detta eftersom du blint litat åå Yvonne Hirdman och annat skräp som ej går att bekräfta.

Kvinnor ÄR i underläge lite överallt på detta klot. ekonomiskt, juridiskt, socialt, politiskt, sexuellt, akademiskt, hälsomässigt etc. Finns tonvis av studier/ statistisk kring detta. Gå till närmsta globala jämställdhetsindex ex. och du få det svart på vitt.
Sverige som land ligger väldigt bra till jäsmtälldhetsmässig, men! kvinnor är även här i underläge på en rad punkter...ex. ekonomiskt.

Citat:
Detta leder till att tjejer tror att de är förtryckta I det land som har lagt grunden för att, som nu, kvinnor här blivit de mest privilegierade I världshistorien. Det finns bokstavligen ingenstans någon grupp kvinnor haft det så bra som kvinnor här. Men på grund av ditt och andra genus-stollar konstanta behov att ha rätt över att greppa verkligheten. Det gör du endast för din egen vinning och för att du måste göra detta, då offerrollen ger dig makt att göra och bete dig hur du vill. Du tror att du försvarar dig.

Att inte ligga underst på precis alla de punkter som jag raddade upp utan kanske bara på hälften medan de är jämställt på andra gör INTE kvinnor som grupp privilegierade.

Citat:
Och det är okej att du tror det. För jag tycker så synd om dig som du själv gör. Men att du konstant skall påstå dig förespråka kvinnor, när du absolut ej gör det, äcklar mig och andra på detta forum.

jag tycker mer synd om dig..

Citat:
Du är EXAKT lika äcklig och bajsande på det andra könet som du anser TS vara. Och jag vet att du ej kommer skämmas över detta. Du är inne i en psykos.
I sinnom tid kommer du antagligen möta den verklighet som vi andra lever i, och jag hoppas du ej väljer att ta ditt liv.

som sagt...

och här slutade jag läsa.

Citat:
För du är väldigt engagerad och driftig, det märks. Men sluta vara så extremt hatisk och inse att Sverige inte är ett patriarkat, och att du lägger energin HELT fel.

Du förstör för andra kvinnor mer än du hjälper dem.



Här i denna tråd så bör du kontra med att PENGAR ÄR SKIT och att att använda det som en måttstock för mänskligt värde, framförallt i uppfostran, är efterblivet.

Men istället så lägger du vikten på att försöka bevisa något förtryck. Onödigt som fan.
Citera
2018-08-05, 12:42
  #191
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
https://www.eurofound.europa.eu/publications/report/2004/violence-bullying-and-harassment-in-the-workplace

https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2014-05-09-brott-i-nara-relation---lika-mellan-konen-men-grovre-mot-kvinnor.html

Vivian Gussin Parley observerade även detta för över 30 år sedan, att pojkar var mer fysiska I sin lek samt var 'krigiska' I sin lek medans flickor var mer psykologiskt våldsamma och hade minst lika 'mörka' lekar. Detta har även observerats senare men är utelämnat i svensk pedagogisk litteratur.
App, app, app! Jag ville ha statistik på att kvinnor var ondskefulla. Jag ville inte ha statistik på mobbning eller mörka lekar.

Och detta, förstår du, beror på att jag redan vet att det inte finns någon statistik på hur "ondskefull" en person är. Utan det är din personliga tolkning av statistik. Det vill säga, du gillar inte kvinnor och benämner de därför som ondskefulla. Visst har du all rätt att göra det, men det är knappast en rimlig eller rättvis beskrivning.
Citera
2018-08-05, 12:45
  #192
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Väldigt många postar länkar som
1) inte är av sorten statisk, fakta eller vetenskap utan mer:
artikel från avpixlat, Arne Ankas blogg typ... Den typen läser jag inte ens, finns ingen poäng.
2) Andra kan visserligen vara av bra kvalitet men säger då inte alls det som postar menar att de säger om man verkligen sätter sig och läser. Det kan jag svara på, om jag nu okar läsa, men ibland beroende på VEM det är som postar detta och min tidigare erfarenhet av denne inläggares ohederlighet så skiter jag i att ens läsa, och speciellt då jag vet att hens påståenden faktiskt är fel.
3) jag har nu suttit x, antal år på detta forum och svarat på x antal frågeställningar som återkommer hela tiden. Sexköpslagen, lönediskriminering, kvinnor är si och så; sämre, ologiska, horor, etc etc. etc.

Således när samma frågeställning dyker upp för 100 gången med samma jävla påstående som jag motbevisat 2000 gr så nej jag gitter inte alltid.

Sen! jag använde ytterligt sällan mina känslor eller min "upplevelser" av något i debatter som rör sakfrågor. Är det någon som anstränger sig förhålla sig saklig på detta forum så är det faktisk jag
Så vänligen jag betackar mig för den sortens osaklig personlig upplevelse av hur jag debatter tack.




Kvinnor ÄR i underläge lite överallt på detta klot. ekonomiskt, juridiskt, socialt, politiskt, sexuellt, akademiskt, hälsomässigt etc. Finns tonvis av studier/ statistisk kring detta. Gå till närmsta globala jämställdhetsindex ex. och du få det svart på vitt.
Sverige som land ligger väldigt bra till jäsmtälldhetsmässig, men! kvinnor är även här i underläge på en rad punkter...ex. ekonomiskt.



Att inte ligga underst på precis alla de punkter som jag raddade upp utan kanske bara på hälften medan de är jämställt på andra gör INTE kvinnor som grupp privilegierade.



jag tycker mer synd om dig..



som sagt...

och här slutade jag läsa.

Att du tror dig vinna någon som helst poäng när du säger att "du slutade läsa" är något som är extremt vanligt förekommande hos er kvinno-fascister.

Jag håller på med en text där jag avhandlar dels hur genus-hjärntvätten fungerar, samt hur den har blivit en så stor del av svenska samhället.

I denna har jag ett kapitel som heter Offertekniker.

Jag kommer posta den här när du är klar men här är den teknik du försökte använda:

Ryktesförstöring

Ryktesförstöring är ett av deras främsta vapen.
Metoden går ut på att försöka visa för andra att någon är dålig för att den ej passar in i gruppen och därmed ej går att lita på.
Om en person ej går att lita på så försöker de direkt visa på att vederbörande försöker få över folk till nazismen/alt right-rörelsen.
Då deras värld går ut på att alla måste ha samma åsikt så behöver de, oftast bara påpeka att motdebattantens argument inte stämmer överens med ens egens vänners/bekantas åsikter och att de därmed är en (trångsynt) inbillning.


------------

Att du anser dig vara bättre på att debattera (överskatta sin egen förmåga är också en teknik som ni använder er av) och därmed ej behöver bry dig om vad någon annan säger, utöver de saker du själv känner dig säker att svara på, är något som du tror gör dig bra på att debattera, men som i grund och botten, tyvärr, gör att du sänker synen på kvinnor (som du säger dig förespråka) ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in