2018-10-15, 18:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Folk mste brja frst att SHL r klubbarna sjlva, inte en person.

Det vet jag mycket vl. Drav skiter jag i varifrn den nye kommer. Icke desto mindre ogillar jag Lindgren.
Citera
2018-10-15, 18:17
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det vet jag mycket vl. Drav skiter jag i varifrn den nye kommer. Icke desto mindre ogillar jag Lindgren.
Du frstr det, mnga gr inte det.
Citera
2018-10-15, 18:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Okunniga supportrar och obegvade journalister br inte ha s hr stort inflytande ver hur SHL ska sktas. Lindgren har gjort ett vldigt bra jobb som VD fr SHL, jag har svrt att tnka mig att hans eftertrdare kommer att gra det lika bra.

Ska man lyssna p folk som aldrig r njda, utan att sjlva veta varfr, s kommer man aldrig att komma ngonstans, gropen blir bara djupare och djupare - tillslut s kan man inte lngre ta sig upp ur den.

Motstndarna till Lindgrens vision om SHL vet vl i allra hgsta grad vad de r missnjda med. Att du kanske inte hller med r en helt annan sak.
Citera
2018-10-15, 18:38
Medlem
MitchRapps avatar
Tycker det visar p stort frtroende fr Lakers i allmnhet, och Marchal i synnerhet hos SHL/vriga klubbar.

r ju bara tillflligt. Hoppas inte han blir sugen p arr lmna klubben han hjlpt till att bygga upp. Skulle vara ett tapp.

Det viktiga r ju att f ordinarie HockeyBoss s fort som mjligt.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-15 kl. 18:44.
Citera
2018-10-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Michael Marchal allts, en s.k modern typ med en kommersiell syn p ishockey. Hgst troligen negativt instlld till 51%-regeln ocks. Det blir bara vrre och vrre. Linsgren r frvisso en sopa men detta var
knappast bttre.
Jag hller inte med dig mnga gnger. Men nu har du mitt 100% std. SHLs undergng r nra nu.
Man fr nu hoppas att Stefan Larsson nu kommer jobba fr en europa division frn NHL och att Frjestad ska vara ett av lagen.
Citat:
Fan hur ska det nu g fr "svensk hockeys bsta"?

Nja, en VD fr SHLs enda arbetsuppgift r vl att ta skit frn alla s det spelar kanske ingen roll p s stt, men Lindgrens fula nuna r vl en lika bra reklampelare fr svensk ishockey som Adolf Hitler r fr nationen Tyskland s knappast negativt att han ryker.

Om den nya kommer frn Vxj, Djurgrden eller Skellefte r vl skit samma. Samma skrot och korn. Jag r njd s lnge det inte r Hkan "tnk att f se alla KHL-stjrnor spela p svensk is" Loob.
Loob och Frjestad har ensam gjort mer fr SHL n vriga SHL lagen. Och framfr allt betydligt mer n vad ditt skitlag Leksand gjort.
Citera
2018-10-15, 20:25
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Loob och Frjestad har ensam gjort mer fr SHL n vriga SHL lagen. Och framfr allt betydligt mer n vad ditt skitlag Leksand gjort.

Ja, att Loob gtt i brschen fr att gra SHL till den skit det r vet vl alla. Men jag frstr inte varfr du som hller p FBK skryter med det?

Min nskan r ju att Leksand stter sig EMOT SHL och dess ljliga ider s jag tackar fr de fina orden JR.
Citera
2018-10-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ja, att Loob gtt i brschen fr att gra SHL till den skit det r vet vl alla. Men jag frstr inte varfr du som hller p FBK skryter med det?

Min nskan r ju att Leksand stter sig EMOT SHL och dess ljliga ider s jag tackar fr de fina orden JR.
SHL borde styras av Frjestad och Djurgrden. Dom bda mesta mstarna. Sedan kan alla andra foga sig.
Det r klart det bsta.

Men utan Loob och Frjestad s hade aldrig SHL sett ut som det gr idag. Fr en jvla sak r sker. Vxj, Malm, rebro eller Linkping r lagen som ligger bakom det stora avtal som SHL har skrivit med C More.
Citera
2018-10-16, 18:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Nu nr ni ligger i HA r det naturligtvis s men s fort ni gr upp blir det annat ljud i skllan dr med r s det fungerar alla klubbar ser till sitt eget bsta i frsta och andra hand.
Citera
2018-10-16, 18:25
Medlem
MitchRapps avatar
Tror inte det blir ngon strre ndring d det r SHL-klubbarna som fattar besluten. 51% regeln, Direkt uppflyttning, omfrdelning av tv-pengar kommer frmodligen inte ndras. SHL har ju frgor de jobbar med idag och antar att det kommer fortstta ven om det r en ny Boss.

Frhoppningsvis blir det lite rakare information kanske men skerligen lite mindre info. Mr M r ju inte den dr stora talaren. Han jobbar mest i det tysta och lter resultaten tala s blir intressant att flja.

Ngon som har ngot bra namn till den ordinarie VD-Stolen?
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-16 kl. 18:46.
Citera
2018-10-16, 19:45
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu nr ni ligger i HA r det naturligtvis s men s fort ni gr upp blir det annat ljud i skllan dr med r s det fungerar alla klubbar ser till sitt eget bsta i frsta och andra hand.

Det stmmer absolut inte. Jag r emot saker ven i Allsvenskan. Och jag kommer aldrig se en leksandsmatch i en stngd SHL till exempel.
Citera
2018-10-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Men utan Loob och Frjestad s hade aldrig SHL sett ut som det gr idag. Fr en jvla sak r sker. Vxj, Malm, rebro eller Linkping r lagen som ligger bakom det stora avtal som SHL har skrivit med C More.
Gnllert och hans Loob ligger vl frmst bakom det fullstndigt horribla CHL dr spelare mest bara blir skadade och ingen tittar p matcherna.

Lindgren och hans anhang har drivit SHL till att ifjol ha den SMSTA publiksiffran i snitt p 15 r.

Lindgren var bra p att frhandla fram avtalet med CMore och ungefr dr slutade hans kompetens.

Fr vrigt klarar sig inte mitt Modo heller frn kritik d man exporterade ultrapampen Anders Kllstrm till SHL som ordfrande. Mannen som i Modo rknade trersavtal p loger ver ett r, s siffrorna sg fantastiska ut i hans balansrkning, men som blev ett helvete fr hans eftertrdare (avdelning, hur fungerar periodisering egentligen).
Senast redigerad av Amaratto 2018-10-16 kl. 20:19.
Citera
2018-10-16, 21:29
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ngon som har ngot bra namn till den ordinarie VD-Stolen?
Leifby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in