2018-10-15, 18:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Folk måste börja förstå att SHL är klubbarna själva, inte en person.

Det vet jag mycket väl. Därav skiter jag i varifrån den nye kommer. Icke desto mindre ogillar jag Lindgren.
Citera
2018-10-15, 18:17
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det vet jag mycket väl. Därav skiter jag i varifrån den nye kommer. Icke desto mindre ogillar jag Lindgren.
Du förstår det, många gör inte det.
Citera
2018-10-15, 18:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Okunniga supportrar och obegåvade journalister bör inte ha så här stort inflytande över hur SHL ska skötas. Lindgren har gjort ett väldigt bra jobb som VD för SHL, jag har svårt att tänka mig att hans efterträdare kommer att göra det lika bra.

Ska man lyssna på folk som aldrig är nöjda, utan att själva veta varför, så kommer man aldrig att komma någonstans, gropen blir bara djupare och djupare - tillslut så kan man inte längre ta sig upp ur den.

Motståndarna till Lindgrens vision om SHL vet väl i allra högsta grad vad de är missnöjda med. Att du kanske inte håller med är en helt annan sak.
Citera
2018-10-15, 18:38
Medlem
MitchRapps avatar
Tycker det visar på stort förtroende för Lakers i allmänhet, och Marchal i synnerhet hos SHL/Övriga klubbar.

Är ju bara tillfälligt. Hoppas inte han blir sugen på arr lämna klubben han hjälpt till att bygga upp. Skulle vara ett tapp.

Det viktiga är ju att få ordinarie HockeyBoss så fort som möjligt.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-15 kl. 18:44.
Citera
2018-10-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Michael Marchal alltså, en s.k modern typ med en kommersiell syn på ishockey. Högst troligen negativt inställd till 51%-regeln också. Det blir bara värre och värre. Linsgren är förvisso en sopa men detta var
knappast bättre.
Jag håller inte med dig många gånger. Men nu har du mitt 100% stöd. SHLs undergång är nära nu.
Man får nu hoppas att Stefan Larsson nu kommer jobba för en europa division från NHL och att Färjestad ska vara ett av lagen.
Citat:
Fan hur ska det nu gå för "svensk hockeys bästa"?

Nåja, en VD för SHLs enda arbetsuppgift är väl att ta skit från alla så det spelar kanske ingen roll på så sätt, men Lindgrens fula nuna är väl en lika bra reklampelare för svensk ishockey som Adolf Hitler är för nationen Tyskland så knappast negativt att han ryker.

Om den nya kommer från Växjö, Djurgården eller Skellefteå är väl skit samma. Samma skrot och korn. Jag är nöjd så länge det inte är Håkan "tänk att få se alla KHL-stjärnor spela på svensk is" Loob.
Loob och Färjestad har ensam gjort mer för SHL än övriga SHL lagen. Och framför allt betydligt mer än vad ditt skitlag Leksand gjort.
Citera
2018-10-15, 20:25
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Loob och Färjestad har ensam gjort mer för SHL än övriga SHL lagen. Och framför allt betydligt mer än vad ditt skitlag Leksand gjort.

Ja, att Loob gått i bräschen för att göra SHL till den skit det är vet väl alla. Men jag förstår inte varför du som håller på FBK skryter med det?

Min önskan är ju att Leksand sätter sig EMOT SHL och dess löjliga idéer så jag tackar för de fina orden JR.
Citera
2018-10-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ja, att Loob gått i bräschen för att göra SHL till den skit det är vet väl alla. Men jag förstår inte varför du som håller på FBK skryter med det?

Min önskan är ju att Leksand sätter sig EMOT SHL och dess löjliga idéer så jag tackar för de fina orden JR.
SHL borde styras av Färjestad och Djurgården. Dom båda mesta mästarna. Sedan kan alla andra foga sig.
Det är klart det bästa.

Men utan Loob och Färjestad så hade aldrig SHL sett ut som det gör idag. För en jävla sak är säker. Växjö, Malmö, Örebro eller Linköping är lagen som ligger bakom det stora avtal som SHL har skrivit med C More.
Citera
2018-10-16, 18:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Nu när ni ligger i HA är det naturligtvis så men så fort ni går upp blir det annat ljud i skällan där med är så det fungerar alla klubbar ser till sitt eget bästa i första och andra hand.
Citera
2018-10-16, 18:25
Medlem
MitchRapps avatar
Tror inte det blir någon större ändring då det är SHL-klubbarna som fattar besluten. 51% regeln, Direkt uppflyttning, omfördelning av tv-pengar kommer förmodligen inte ändras. SHL har ju frågor de jobbar med idag och antar att det kommer fortsätta även om det är en ny Boss.

Förhoppningsvis blir det lite rakare information kanske men säkerligen lite mindre info. Mr M är ju inte den där stora talaren. Han jobbar mest i det tysta och låter resultaten tala så blir intressant att följa.

Någon som har något bra namn till den ordinarie VD-Stolen?
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-16 kl. 18:46.
Citera
2018-10-16, 19:45
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu när ni ligger i HA är det naturligtvis så men så fort ni går upp blir det annat ljud i skällan där med är så det fungerar alla klubbar ser till sitt eget bästa i första och andra hand.

Det stämmer absolut inte. Jag är emot saker även i Allsvenskan. Och jag kommer aldrig se en leksandsmatch i en stängd SHL till exempel.
Citera
2018-10-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Men utan Loob och Färjestad så hade aldrig SHL sett ut som det gör idag. För en jävla sak är säker. Växjö, Malmö, Örebro eller Linköping är lagen som ligger bakom det stora avtal som SHL har skrivit med C More.
Gnällert och hans Loob ligger väl främst bakom det fullständigt horribla CHL där spelare mest bara blir skadade och ingen tittar på matcherna.

Lindgren och hans anhang har drivit SHL till att ifjol ha den SÄMSTA publiksiffran i snitt på 15 år.

Lindgren var bra på att förhandla fram avtalet med CMore och ungefär där slutade hans kompetens.

För övrigt klarar sig inte mitt Modo heller från kritik då man exporterade ultrapampen Anders Källström till SHL som ordförande. Mannen som i Modo räknade treårsavtal på loger över ett år, så siffrorna såg fantastiska ut i hans balansräkning, men som blev ett helvete för hans efterträdare (avdelning, hur fungerar periodisering egentligen).
Senast redigerad av Amaratto 2018-10-16 kl. 20:19.
Citera
2018-10-16, 21:29
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Någon som har något bra namn till den ordinarie VD-Stolen?
Leifby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in