2018-08-20, 14:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det r vl rtt simpelt, en mlvakt som gr en bra ssong behver inte vara den bsta infr framtiden. Reideborn har gjort fyra ssonger i SHL, tv var han bland de absolut smsta mlvakterna i ligan, en var han rtt dlig och sen gjorde han en riktigt bra ssong frra ssongen. Fr mig lter det inte som en mlvakt som br rankas som den bsta, hade han gjort det s skull man verkligen kunnat snacka om verskattad.

Hller med. Han har vart bra i 1,5 ssong nu s han borde nog kunna fortstta prestera. Mycket bttre fysiskt nu ocks vilket man mrker.
Men en tredjeplats tycker jag r vettigt.
Svedberg knns vl lite oskert var han str. Lnge sen jag sg honom och inte superimponerande siffror ifjol. Men han har hg potential iaf.
Citera
2018-08-20, 17:24
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Gillar Sanny men hur i helaste helvete kan mlvakten som vann rets mlvakt p SHLs egen gala inte bli rankad som bsta mlvakt i serien? Fasth r verkligen s ruggigt verskattad.

https://bloggar.expressen.se/sannyli...n-halva-laget/
Tycker han r ute och cyklar p samtliga nstintill. r 100% med dig att Fasth r verskattad och hller ven med Ferros om att det r alldeles fr tidigt att utse Reideborn till seriens bsta mlvakt efter en bra ssong. Jag fattar inte alls hur Eero kan vara rankad som top5 heller, har nog inte han som top10 personligen.

Rtta mig om jag har fel men det r vldigt sllan en hemvndare efter ett antal ssonger utomlands presterar lika bra som de gjorde i SHL innan. Kolla bara p Fasth och Gustavsson frra ssongen som inte riktigt levde upp till sin hype enligt mig, och jag tvivlar p att de kommer vara s mycket bttre i r med tanke p deras miltal. I r kommer ven Svedberg och Svensson hem igen efter mindre bra ssonger utomlands och frvntas vara riktigt bra? Svedberg r iofs inte s gammal till skillnad frn de andra i den hr diskussionen.
Citera
2018-08-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det r vl rtt simpelt, en mlvakt som gr en bra ssong behver inte vara den bsta infr framtiden. Reideborn har gjort fyra ssonger i SHL, tv var han bland de absolut smsta mlvakterna i ligan, en var han rtt dlig och sen gjorde han en riktigt bra ssong frra ssongen. Fr mig lter det inte som en mlvakt som br rankas som den bsta, hade han gjort det s skull man verkligen kunnat snacka om verskattad.
Uttryckte mig klumpigt men det jag gr igng p r hur i helaste vrlden Fasth IGEN verskattas till 1000 trots hur medioker han var ifjol och inte tala om hur vrdels bokstavligt talat han var i OS. Reideborn 2a och Svedberg 1a hade jag kpt d han troligen har hgst potential av samtliga mlvakter i serien men nr Fasth gr fre brinner jag.
Citera
2018-08-20, 17:56
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Uttryckte mig klumpigt men det jag gr igng p r hur i helaste vrlden Fasth IGEN verskattas till 1000 trots hur medioker han var ifjol och inte tala om hur vrdels bokstavligt talat han var i OS. Reideborn 2a och Svedberg 1a hade jag kpt d han troligen har hgst potential av samtliga mlvakter i serien men nr Fasth gr fre brinner jag.
Helt sant. Skulle inte frvna mig om Andrn r bttre den kommande ssongen. Rent generellt knns det som att mnga SHL-lag har spnnande mlvaktssidor i r. HV:s ser riktigt intressant ut med Gunnarsson som var ruskigt bra fr Malm i slutspelet. Sandstrm har, till skillnad frn frra ssongen, varit frisk p frssongen. Dr kan det bli succ. Svedberg tror jag kommer bli bra, men det frvnar mig att han valde Timr. Kan bli en riktigt jobbig ssong fr dom om man tittar p spelarmaterialet.
Citera
2018-08-20, 18:14
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Helt sant. Skulle inte frvna mig om Andrn r bttre den kommande ssongen. Rent generellt knns det som att mnga SHL-lag har spnnande mlvaktssidor i r. HV:s ser riktigt intressant ut med Gunnarsson som var ruskigt bra fr Malm i slutspelet. Sandstrm har, till skillnad frn frra ssongen, varit frisk p frssongen. Dr kan det bli succ. Svedberg tror jag kommer bli bra, men det frvnar mig att han valde Timr. Kan bli en riktigt jobbig ssong fr dom om man tittar p spelarmaterialet.
Bde Armalis och Lindvall r intressanta ocks om du frgar mig. Pogge kan vara riktigt bra ocks.
Citera
2018-08-20, 19:10
Medlem
tcfmogs avatar
Klart att Fasth r bst, de som tycker annat r bara avundsjuka.
Citera
2018-08-21, 20:26
Medlem
MitchRapps avatar
Fasth r s bra att han inte ens behver ha bst statistik fr att anses vara bst. Samma som Lundqvist. Behver inte diskuteras. De bara plockar mlvaktsplatsen nr de r med. Givet liksom.
Citera
2018-08-21, 23:32
Bannlyst
Jag saknar lassinantti (Lule) i topp 5.. Men jag ser ju inte s mnga andra lag n Lule. Dessutom "delade" han ju spaden med Gustavsson frra ssongen.

Lule hade grymt par frra ssongen.
Citera
2018-08-22, 07:15
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Fasth r s bra att han inte ens behver ha bst statistik fr att anses vara bst. Samma som Lundqvist. Behver inte diskuteras. De bara plockar mlvaktsplatsen nr de r med. Givet liksom.
Jmfr du serist Fasth med Lundqvist?
Citera
2018-08-22, 07:24
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Jmfr du serist Fasth med Lundqvist?

Ja, p det stt att de inte alltid har bra stats men fr nd alltid st. Henrik fr alltid st nr han r med. samma gller fr fasth nr inte Henke r med. bda r lite avdankade men r bst nd. S r det nr man varit bra, har ett namn.

Henke borde dra till FHC och vakta buren.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-08-22 kl. 07:26.
Citera
2018-08-22, 07:28
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja, p det stt att de inte alltid har bra stats men fr nd alltid st. Henrik fr alltid st nr han r med. samma gller fr fasth nr inte Henke r med. bda r lite avdankade men r bst nd. S r det nr man varit bra, har ett namn.
Markstrm, Lehner och Nilsson fr i princip alltid st ver Fasth om jag inte r ute och cyklar. Sen kan jag hlla med om att Fasth har ett namn som vger. Frgan r ju varfr dremot, han har vl varit riktigt bra ca 3-4 ssonger under hela sin karrir och d nrmar ju han sig pension.
Citera
2018-08-22, 08:01
Medlem
Bartman777s avatar
Det r klart Fasth lever kvar lite p gamla meriter.

Sen sger jag inte emot att han fortfarande r en bra mlvakt, men det r klart att meriterna lever kvar och spelar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in