2018-10-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Linköping verkar ånga på bra. Imponerande!
Mycket som klaffat! Ynglingar som imponerar, stjärnor som sliter och offrar sig. T.ex. som igår med 3 minuter kvar och ledning 7-4, då valde Sörensen att slänga sig för att täcka skott.

Gustavsson visade sig vara mänsklig i kassen igen och bjöd Mora på två av målen. Fortsatt svårt med tekningar och PP spelet har inte alls varit särskilt bra under inledningen av serien, dock fick man två mål igår av Little i den spelformen så man bättrade på statistiken. Spelmässigt hade det dock varit snudd på uselt.

Bengtsson har varit riktigt bra under starten, framförallt defensivt där han avväger bra och mer eller mindre alltid hittar bra lösningar. Igår lossnade det rejält även statistiskt, 4 assist och +5. Var inne på samtliga 7 mål framåt.
Citera
2018-10-05, 09:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Riktigt tung start för BIF. Samtidigt är det fortfarande jämnt. Både FBK och BIF men även Växjö har väl inte varit på topp än. Men Växjö borde kunna ta sig upp till topp6 tillslut. Så även FBK som ändå är lite topptippat iår. Brynäs å andra sidan får nog mer sikta in sig på playIn.

Sparka tränare/sportchef efter 6-7 omgångar hjälper väl inte??

Bra när FBK ligger i botten då är det lugnare här inne då gnäller på andra än att snacka hockey
(Finns la endel sköna FBKare också men de syns för sällan)

Linköping verkar ånga på bra. Imponerande!

Tommy gjorde väl inget stordåd ifjol heller trots de grejade en kvartsfinal till slut. Nåja han får säkert ett par matcher till och vända skutan. Melin fick väl lämna ifjol efter förnedringen mot SAIK? Har de ekonomi borde de lösa Rödin snabbt som attan och se om han kan dra igång laget?
Citera
2018-10-05, 12:34
Medlem
Illusioners avatar
Bengtzén i möte med styrelsen idag. Vi håller tummarna för att både han och Tommy får gå idag.
Citera
2018-10-05, 15:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det där är din sanning din jävla rövhål!

Jag tycker att Brynäs faktiskt ser riktigt dåliga ut. På pappret så ser försvaret någolunda ut. Tex Gundersonn såg redan förra säsongen trött ut.
Kousal eller vad han heter och Kristo är riktigt dåliga?

Dessutom har väl Brynäs skador på 5-6 spelare?
Ja Brynäs verkar dåliga i år, kanske ett tränarskifte skulle bli bra för dom. Det verkar som att en sparkning är på gång om man ska tro pressen. Fast Färjestad var också dåliga, totalt värdelösa framåt. Tur för FBK att dom har en målvakt som kan rädda lite av hedern.
Citera
2018-10-05, 15:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja Brynäs verkar dåliga i år, kanske ett tränarskifte skulle bli bra för dom. Det verkar som att en sparkning är på gång om man ska tro pressen. Fast Färjestad var också dåliga, totalt värdelösa framåt. Tur för FBK att dom har en målvakt som kan rädda lite av hedern.

Bengtzén verkar fått sparken.
Citera
2018-10-05, 15:39
Medlem
Dackell in för resten av säsongen som sportchef får man förmoda. Nu tror jag att jakten på en ny huvudtränare är igång också.
Citera
2018-10-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Svensson har räddat Färjestad från att förlora med större siffror. Men så mötte man på Real Fuleå och vips så blev han skadad. Och som grädde så blev en FBK spelare utvisad.
Men Fuleå behöver all hjlp man behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Dackell in för resten av säsongen som sportchef får man förmoda. Nu tror jag att jakten på en ny huvudtränare är igång också.
Brynäs kan ta in vilken tränare som helst, spelarna är ändå lika dåliga.
Citera
2018-10-05, 15:58
Medlem
Schnyggves avatar
Tråkigt men nödvändigt att Bengtzén fick gå, blir nog bra med Dacke, stort Brynäshjärta! hoppas det kommer in någon med lite vilja efter Dacke, som ju bara är STF Sportchef, en ny HC behöver vi också, för stor kostym för Sjödda uppenbarligen....

Helt otroligt att man lyckas gör ÄNNU sämre ifrån sig i år, visar ju tydligt att något är fel, dessutom som vi förra säsongen hade ett riktigt bra lag och ändå lyfter det inte...Sämsta säsongsinledningen sedan säsongen 84/85 tror jag bestämt att det är....

#Bulankomtillbaka

Nu har vi haft 2 st statyer som står och myser när laget gör bort sig på isen, nu behöver vi någon som är på spelarna som en jävla iller!
Senast redigerad av Schnyggve 2018-10-05 kl. 16:02.
Citera
2018-10-05, 18:59
Medlem
B-Dawks avatar
Detta var något jag egentligen ville skriva redan efter förlusten borta mot Malmö men tänkte att endast 3 matcher kanske var ett lite litet urval. Inte för att 5 matcher är så mycket större urval men samtidigt så kvarstår problemen i Färjestad.

Färjestad saknar en mängd spetskompetens framåt. Att det inte görs mål beror på att det finns för lite kreativa spelare och målskyttar finns där ingen riktig alls. Färjestad har en mängd 2/3/4-kedjespelare men det saknas spelare som kan bära det produktiva.

Tappen från förra säsongen har ersatts med spelare som inte alls sitter på samma kompetens. Nu är nog egentligen Färjestad inte såhär dåliga som att de kommer sluta näst sist men samtidigt så det mest realistiska hopp uppåt nu är att sluta på play-in plats. Aldrig att de går direkt till slutspel med denna uppställning. Visst Tomi Sallinen ska in i laget också men ärligt hur sexiga är hans senaste två säsonger? Tror knappast han kan vända skutan på egen hand.

Så ska Färjestad ha någon chans på att sluta topp 6 ja då måste MINST två spetsspelare in och ja det är ju lättare sagt än gjort mitt under säsong.
Citera
2018-10-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Detta var något jag egentligen ville skriva redan efter förlusten borta mot Malmö men tänkte att endast 3 matcher kanske var ett lite litet urval. Inte för att 5 matcher är så mycket större urval men samtidigt så kvarstår problemen i Färjestad.

Färjestad saknar en mängd spetskompetens framåt. Att det inte görs mål beror på att det finns för lite kreativa spelare och målskyttar finns där ingen riktig alls. Färjestad har en mängd 2/3/4-kedjespelare men det saknas spelare som kan bära det produktiva.

Tappen från förra säsongen har ersatts med spelare som inte alls sitter på samma kompetens. Nu är nog egentligen Färjestad inte såhär dåliga som att de kommer sluta näst sist men samtidigt så det mest realistiska hopp uppåt nu är att sluta på play-in plats. Aldrig att de går direkt till slutspel med denna uppställning. Visst Tomi Sallinen ska in i laget också men ärligt hur sexiga är hans senaste två säsonger? Tror knappast han kan vända skutan på egen hand.

Så ska Färjestad ha någon chans på att sluta topp 6 ja då måste MINST två spetsspelare in och ja det är ju lättare sagt än gjort mitt under säsong.

Tycker faktiskt ni har en tillräcklig offensiv för att hamna högt upp. Det är snarare Pennerborn som matchar laget kasst. Spelar Åslund och Olofsson framför Viksten och Martin J som är era bästa wingers tillsammans med Nygård, men det syns inte direkt när man tittar på istid. Jag ska säga att jag inte har koll på hur de sett ut spelmässigt i år, med bästa menar jag högst tak.

Men Johansson får knappt powerplaytid för bövelen. Han har skjutit fyra skott på mål efter fem matcher? Vi snackar om en forward som gör 20 mål en bra säsong. Viksten har lite mer att bevisa men han bör med bra omgivning kunna studsa tillbaka till runt 30p relativt enkelt. Solklart andrakedjematerial i mina ögon.

Återigen, inte sett några av era matcher i år men känns inte som det jobbas särskilt mycket med att få igång era målskyttar heller. Vet att Martin hade problem med att tro på sig själv och våga köra sitt spel när han var hos oss.
Citera
2018-10-05, 19:42
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Tycker faktiskt ni har en tillräcklig offensiv för att hamna högt upp. Det är snarare Pennerborn som matchar laget kasst. Spelar Åslund och Olofsson framför Viksten och Martin J som är era bästa wingers tillsammans med Nygård, men det syns inte direkt när man tittar på istid. Jag ska säga att jag inte har koll på hur de sett ut spelmässigt i år, med bästa menar jag högst tak.

Men Johansson får knappt powerplaytid för bövelen. Han har skjutit fyra skott på mål efter fem matcher? Vi snackar om en forward som gör 20 mål en bra säsong. Viksten har lite mer att bevisa men han bör med bra omgivning kunna studsa tillbaka till runt 30p relativt enkelt. Solklart andrakedjematerial i mina ögon.

Återigen, inte sett några av era matcher i år men känns inte som det jobbas särskilt mycket med att få igång era målskyttar heller. Vet att Martin hade problem med att tro på sig själv och våga köra sitt spel när han var hos oss.

Nu såg jag inte första halvan av matchen igår men all tid annars har Viksten varit medioker och Martin har inte synts speciellt mycket heller. Då har Olofsson tagit för sig betydligt mer i matcherna även om han är extremt ojämn.

Martin Johansson har gjort fler än 15 mål en enda gång i SHL och han är mycket beroende av sin omgivning. Tittar man på hans karriär så ser man en ojämn spelare. En spetsspelare producerar på ett eller annat sätt även om omgivningen inte är perfekt. Martin är allt för beroende av sin omgivning tyvärr.
Citera
2018-10-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Detta var en bra sammanfattning. Att Åslund för den speltid han får är för mig en gåta. Visst gick han faktiskt bättre än väntat förra säsongen.
Ser man till vad Färjestad tappat inför säsongen i det offensiva så är det Axellsson som var bra fram till OS. Efter OS var han inte alls samma spelare. Lindqvist var skadad så mycket. Oc Asplund är inte den mest offensiva spjutspets.
Så jag tycker inte att man kan skylla på tappen av dom offensiva spelarna.
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nu såg jag inte första halvan av matchen igår men all tid annars har Viksten varit medioker och Martin har inte synts speciellt mycket heller. Då har Olofsson tagit för sig betydligt mer i matcherna även om han är extremt ojämn.

Martin Johansson har gjort fler än 15 mål en enda gång i SHL och han är mycket beroende av sin omgivning. Tittar man på hans karriär så ser man en ojämn spelare. En spetsspelare producerar på ett eller annat sätt även om omgivningen inte är perfekt. Martin är allt för beroende av sin omgivning tyvärr.
Martin hade gjirt betydligt fler mål om hans rygg inte hade krånglat förra säsongen. Sedan så tror jag Sallinen hade gjort en hel del om han varit hel.

Man får hoppas Jacobsson jobbar hårt för att få Olofsson broder till Färjestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in