2018-10-10, 11:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Thomas "Totto" Rhodin kommer bli Färjestads nya sportchef och Peter Jacobsson blir General Manager.
Totto tillträder 1 januari 2019.

Spännande drag!
Jag vet inte alls hur Totto är som sportchef, men det ska bli intressant iallafall.

Lite inavel är alltid nice ändå
Citera
2018-10-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Spännande drag!
Jag vet inte alls hur Totto är som sportchef, men det ska bli intressant iallafall.

Lite inavel är alltid nice ändå
Lite inavel? Visst kanske Rhodin kommer göra det bra. Men jag är emot alla "kompis" anställningar. Så det återstår att se om denna anställning är för gammal god vänskap eller inte.
Citera
2018-10-10, 12:16
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Lite inavel? Visst kanske Rhodin kommer göra det bra. Men jag är emot alla "kompis" anställningar. Så det återstår att se om denna anställning är för gammal god vänskap eller inte.

Ja, kompis-anställningar kan ju lätt bli fel, det har vi ju sett för mycket av i våran klubb tyvärr.
Samtidigt kan det vara bra med en sådan som Rhodin på en sådan position. Hanns kunskap tänker jag inte ifrågasätta, och kemin med Jacobsson är nog bra också.

Det återstår väl att se, som du säger. Jag är positiv tills jag ser tendenser på motsatsen iallafall.
Citera
2018-10-10, 17:31
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Rögles bekymmer fortsätter iaf. Matt Anderson skadad så pass att operation krävs och lång rehabilitering efter det.
Citera
2018-10-10, 17:57
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Rögles bekymmer fortsätter iaf. Matt Anderson skadad så pass att operation krävs och lång rehabilitering efter det.
Lider med Röglefansen, känns som att det målas upp att de varje säsong ska ta "nästa kliv", framför allt denna säsong. Såklart ska det komma långtidsskador på det, de behöver alla tillgängliga för att öka konkurrensen och på så sätt höja krav och prestation.
Citera
2018-10-10, 18:43
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Lider med Röglefansen, känns som att det målas upp att de varje säsong ska ta "nästa kliv", framför allt denna säsong. Såklart ska det komma långtidsskador på det, de behöver alla tillgängliga för att öka konkurrensen och på så sätt höja krav och prestation.

Ja, lite synd är det såklart om fansen. Nu tror jag ändå det finns möjlighet till en bra säsong än.

Dock gillar man ju abotten får svettas lite när han lämnade Växjö

Sedan har ju alltid alla lag skador så egentligen är det inte en fet faktor. Men alltid surt att ligga i botten. Av någon anledning känns det alltid som att man får mer oflyt automatiskt.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-10 kl. 19:15.
Citera
2018-10-10, 18:56
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Härligt låt asen svettas lite där uppe i Norr ett tag till Går ju alltid att få spela någon sorts slutspel i form av kval i år med.
Citera
2018-10-10, 19:21
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Härligt låt asen svettas lite där uppe i Norr ett tag till Går ju alltid att få spela någon sorts slutspel i form av kval i år med.

Undra om inte Malmöspelarna kommer svettas lite extra när de möter Rahimi imorgon. Flera ordentliga smällkarameller senast. Dessutom kommer Rahimi lirar med en Rosaklubba. Ske bli intressant att se hur det går att krosschecka med den

Everberg till Rögle skulle vara en fin smällkaramell!! Undra hur nära det kan vara egentligen???
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-10 kl. 19:24.
Citera
2018-10-10, 19:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Dock gillar man ju abotten får svettas lite när han lämnade Växjö

Lämnade Växjös J20 är en mer korrekt beskrivning. "abotten"? Han heter Cam Abbott. Sen hade det nog varit mer passande att skriva abbottarna med tanke på RBKs sportchef och tvillingskapet. Du får underkänt i matematik, svenska, historia och biologi. Inte förvånande alls faktiskt.
Citera
2018-10-10, 19:26
Bannlyst
Det ser ut som att Luleå kan ta 3 lätta poäng mot oss i morgon.
På dagens träning saknades hela första-kedjan, sedan gammalt är 4 spelare skadade samt vår näst bästa back avstängd. :-(
Citera
2018-10-10, 19:27
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Lämnade Växjös J20 är en mer korrekt beskrivning. "abotten"? Han heter Cam Abbott. Sen hade det nog varit mer passande att skriva abbottarna med tanke på RBKs sportchef och tvillingskapet. Du får underkänt i matematik, svenska, historia och biologi. Inte förvånande alls faktiskt.

Tur att jag förmodligen åker 8r runt dig på isen då. Trots att jag är lite avdankad.

Du är i fel forum. Här är det hockey som gäller.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-10 kl. 19:30.
Citera
2018-10-10, 19:30
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Undra om inte Malmöspelarna kommer svettas lite extra när de möter Rahimi imorgon. Flera ordentliga smällkarameller senast. Dessutom kommer Rahimi lirar med en Rosaklubba. Ske bli intressant att se hur det går att krosschecka med den

Everberg till Rögle skulle vara en fin smällkaramell!! Undra hur nära det kan vara egentligen???

Varför skulle de det bara för att han tackla Händemark ifjol i semin ? Ny match nya förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in