2019-01-12, 21:24
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Fyfan vad jag är less på Filip Berglund. Sämst på plan i varenda jävla match och verkar inte tycka att det är en bra arbetsdag utan att ha personligen orsakat minst ett mål bakåt.
Citera
2019-01-12, 22:48
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Kanonmatch i Karlstad ikväll! Den hade det mesta!

Mycket bra match tänk om varje match kunde se ut så här då fanns det nog ingen publikkris i SHL härligt med känslor.
Citera
2019-01-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Mycket bra match tänk om varje match kunde se ut så här då fanns det nog ingen publikkris i SHL härligt med känslor.

Så sant, så sant!
Citera
2019-01-12, 23:10
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nä vi lämnar det. Du verkar ganska inskränkt! Sylvegård är nere bland spelarna och tjabbar när han är avstängd. Verkar lagom profisionellt där, som av vissa här.

Skellefteå verkar spela bättre idag. Kanske kan de slå sig topp6 trots allt!

Mycket skott. Påminner om Växjös inledning!

Undra vilken omgång Växjö tar över serieledningen för första gången?

Ingen bryr sig dock om Växjö tar över serieledningen, mer intetsägande och sömnframkallande lag får man leta efter.

Vore mycket bättre för hockeyn i sig om Luleå ror hem det hela, eller annat lag som har en historia och stad med någon slags hockeykultur.
Citera
2019-01-13, 00:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Ingen bryr sig dock om Växjö tar över serieledningen, mer intetsägande och sömnframkallande lag får man leta efter.

Vore mycket bättre för hockeyn i sig om Luleå ror hem det hela, eller annat lag som har en historia och stad med någon slags hockeykultur.

Varför är det bättre för ishockeyn? Det är ju ett oerhört inskränkt sätt att tänka. Det är väl bättre för ishockeyn om intresset sprids till nya platser och områden än att bara finnas där den alltid har funnits.
Citera
2019-01-13, 01:41
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför är det bättre för ishockeyn? Det är ju ett oerhört inskränkt sätt att tänka. Det är väl bättre för ishockeyn om intresset sprids till nya platser och områden än att bara finnas där den alltid har funnits.

Varför är det bättre? Svårt att mäta, det är ju bara mina subjektiva åsikter. Jag har svårt att förstå bara hur man kan tycka att något med Växjö är intressant. Deras bäste spelare förra säsongen var en norrlänning i deras småländska lag.

Växjös framgångar är ju sprungna ur plånboken, inte traditioner eller någon form av anknytning till platsen de kommer ifrån. Om inte hockeyn handlar om att man känner samhörighet i staden man bor i och vill heja på sitt lag för att det är en slags stolthet i det hela så förstår jag inte ärligt talat varför man ska bry sig. Inget fel med att vara Växjö supporter, men jag kan inte för mitt liv fatta hur man kan heja på sitt lag som består av en massa ihopplockade talanger från lite överallt som förmodligen aldrig varit i Småland innan. Jag förstår det lika litet som svenskar som helt fanatiskt följer brittiska fotbollslag.

Skulle Växjö vinna igen konmer jag bara se det som ännu en parentes i svensk hockeyhistoria, med fullständig avsaknad av spänning och engagemang. Dock verkar denna säsong vara betydligt jämnare än förra, så känner mig förhoppningsfull att slutspelet blir fullt av ovisshet och drama och inte som den förra som alla visste hur den skulle sluta innan den börjat.
Citera
2019-01-13, 01:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Varför är det bättre? Svårt att mäta, det är ju bara mina subjektiva åsikter.

Ganska lätt att konstatera att dina subjektiva åsikter inte har något att göra med det bästa för ishockeyn. Om man resonerat så i NHL hade man fortfarande bara haft Original Six. det hade ju varit kul.
Citera
2019-01-13, 02:12
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ganska lätt att konstatera att dina subjektiva åsikter inte har något att göra med det bästa för ishockeyn. Om man resonerat så i NHL hade man fortfarande bara haft Original Six. det hade ju varit kul.

Det beror ju på vad man vill ha ut av ishockeyn. Dina åsikter är lika subjektiva som mina. Klart det är häftigt med Nhl och att världens bästa spelare samlas där för att visa upp sporten på högsta nivå, det kan jag förstå och uppskatta. Klart att Växjö och alla som ligger bakom deras framgångssaga ska ha en eloge för att de uppenbarligen är mycket kompetenta. Det räcker dock inte för mig, hade mitt lag spelat i division 1 hade jag fortfarande kännt mer känslor och engagemang i de matcherna än vad jag gjort över Nhls finaler.

Om hockeyn i Sverige blir som fotbollen tillslut där spelarna i laget inte bryr sig ett skit om lagtröjan de bär så kommer jag sluta följa den.
Citera
2019-01-13, 09:28
Medlem
MitchRapps avatar
Härlig omgång med mycket folk på läktarna! Djurgården mycket sevärd. Målrikt. Växjö Brynäs. Mycket bra hockeymatch. HOCKEYmatch. Sedan vet jag att många tycker att pajaseriet mellan FBK och Malmö är bra. Känslor tycker vissa osv. Det är bra med känslor men hantera dem och visa klass istället. Händemark gör det riktigt proffsigt i FBKs bås när de gröna kycklingarna försöker provocera fram något genom att putta in honom i sitt bås och vara alla mot en tills sylvegård kommer flygande och börjar veva. Känns mer som en gäsgårdmatch och är inte alls förvånad att sylvegårdarna fick kolla från läktaren

Hetta och Lindqvist anmäls. FBK anmäls alltid för riktigt fega saker den här säsongen. Sedan har jag stor respekt för lindqvist och tror att det var en olyckashändelse. Men börjar bli lite väl många anmälningar för riktigt fega saker där.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-01-13 kl. 09:34.
Citera
2019-01-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Härlig omgång med mycket folk på läktarna! Djurgården mycket sevärd. Målrikt. Växjö Brynäs. Mycket bra hockeymatch. HOCKEYmatch. Sedan vet jag att många tycker att pajaseriet mellan FBK och Malmö är bra. Känslor tycker vissa osv. Det är bra med känslor men hantera dem och visa klass istället. Händemark gör det riktigt proffsigt i FBKs bås när de gröna kycklingarna försöker provocera fram något genom att putta in honom i sitt bås och vara alla mot en tills sylvegård kommer flygande och börjar veva. Känns mer som en gäsgårdmatch och är inte alls förvånad att sylvegårdarna fick kolla från läktaren

Hetta och Lindqvist anmäls. FBK anmäls alltid för riktigt fega saker den här säsongen. Sedan har jag stor respekt för lindqvist och tror att det var en olyckashändelse. Men börjar bli lite väl många anmälningar för riktigt fega saker där.

Mycket ordbajseri där som vanligt!

"Börjar bli lite väl många anmälningar för riktigt fega saker där."? Utveckla gärna det för oss som inte förstår!
Citera
2019-01-13, 10:54
Medlem
Märkligt att alla, inklusive kommentatorer och s k experter, påstår att Steen knuffar in Händemark i båset. Det syns tydligt att Steen, som är högerskytt, åker mot sin båsdörr. Händemark håller sig fast i Steens klubba och trycker emot i riktning mot sitt bås. Händemark kunde undvikit att hamna i FBK:s bås alla dagar i veckan om han hade velat! Bara att snedställa grillorna och stanna!
Citera
2019-01-13, 11:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Märkligt att alla, inklusive kommentatorer och s k experter, påstår att Steen knuffar in Händemark i båset. Det syns tydligt att Steen, som är högerskytt, åker mot sin båsdörr. Händemark håller sig fast i Steens klubba och trycker emot i riktning mot sitt bås. Händemark kunde undvikit att hamna i FBK:s bås alla dagar i veckan om han hade velat! Bara att snedställa grillorna och stanna!

Han snedställer skridskorna, Steen hjälper till bra för att få in honom genom båsdörren.

http://www.imagebam.com/image/c737bf1091042564
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in