Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Varför är det bättre för ishockeyn? Det är ju ett oerhört inskränkt sätt att tänka. Det är väl bättre för ishockeyn om intresset sprids till nya platser och områden än att bara finnas där den alltid har funnits.
Varför är det bättre? Svårt att mäta, det är ju bara mina subjektiva åsikter. Jag har svårt att förstå bara hur man kan tycka att något med Växjö är intressant. Deras bäste spelare förra säsongen var en norrlänning i deras småländska lag.
Växjös framgångar är ju sprungna ur plånboken, inte traditioner eller någon form av anknytning till platsen de kommer ifrån. Om inte hockeyn handlar om att man känner samhörighet i staden man bor i och vill heja på sitt lag för att det är en slags stolthet i det hela så förstår jag inte ärligt talat varför man ska bry sig. Inget fel med att vara Växjö supporter, men jag kan inte för mitt liv fatta hur man kan heja på sitt lag som består av en massa ihopplockade talanger från lite överallt som förmodligen aldrig varit i Småland innan. Jag förstår det lika litet som svenskar som helt fanatiskt följer brittiska fotbollslag.
Skulle Växjö vinna igen konmer jag bara se det som ännu en parentes i svensk hockeyhistoria, med fullständig avsaknad av spänning och engagemang. Dock verkar denna säsong vara betydligt jämnare än förra, så känner mig förhoppningsfull att slutspelet blir fullt av ovisshet och drama och inte som den förra som alla visste hur den skulle sluta innan den börjat.