2019-04-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Du ska inte upprepa något och upprepar det sedan senare i samma text.

Nej, ingen har försvarat någon kappkörning. Ericsson har inte fått någon skridsko i ansiktet. Du har fortfarande efter all denna tid inte ens sett situationen. Du gnäller själv på domarna och saknar kunskap om hockey överlag.

Det spelar ju en jäkla roll. Dom flesta liknande mål blir bortdömda(det är Sören som har någon annan tolkning av det hela. Samma Sören som inte ens ides ringa när Frölunda var fem meter inne i målgården ovanpå målvakten när man nätade i semi ett). Sedan är det sjukt att man skriver dom flesta för att alla vill nog se en domarkår som agerar konsekvent. Den lyxen har vi dock inte i Sverige. Under matchen är Djurgården bättre utan domarnas hjälp och vinner på grund av det. Mål eller inte mål så hade ställningen varit 3-2 till apgården.

Och hur fan vet du att färjestad inte skulle vara kapabla att kvittera vid 3-2 med 3 minuter kvar?

Säger det igen, samma situation för olika konsekvenser beroende på lag, har man då inte rätt att som färjestad supporter bli förbannad?
Citera
2019-04-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du kan till och med börja med sluta förneka fakta. Har sett en massa av dina kompisar försvara kappkörningen. Resten får stå för dig. Jag har absolut inget emot Luleå som klubb om du tror det men jag är knappast ensam om att tycka att ni är otroligt osympstiska.

Sedan har jag aldrig sagt att jag är någon domarkramare men till skillnad från er klagar jag i alla fall inte på dom efter varje match och speciellt inte efter en vunnen sådan. Seså.
Det är svårt att klaga på domarna när du inte innehar basal hockeykunskap.
Citera
2019-04-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ta fram den faktan då.

Det finns ett ord för det: https://www.synonymer.se/sv-syn/dubbelmoral
Nu är det faktiskt så att jag varit medlem här ganska länge och hängt med bra i samtliga trådar jag tar upp. Så att antyda på att jag skulle ljuga, snacka skit det får helt och hållet stå för dig.

Jag vet mycket väl vad jag läser här inne och är inte sen att reagera när det kliar i fingrarna.
Citera
2019-04-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Det är svårt att klaga på domarna när du inte innehar basal hockeykunskap.
Vad vet du om mina kunskaper om hockey? Varför ska man leta fel hos domarna varje match? Den här diskussionen har spårat ut fullständigt. Soffexperter finns det i alla fall gott om.
Citera
2019-04-12, 22:21
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Bra intervju med pennerborn. Bra analys även om Han är besviken. Lärde sig efter felsteget efter förra matchen. Inte alls som bulan som spårar totallt vid förluster oh verkar helt ovetande om problemet.

Bättre att ta snacked med shl än att gråta i media.

Problemet med hans gnäll förra matchen är att det var ett korrekt mål. Om han hade förstått sig på hockey lika bra som Bulan hade han inte sagt något om det. Senast Bulan klagade var efter FHCs 0-1 mål i semifinal 1. Ett mål som man inte ens ringde på, trots att domaren uppmärksammades. Ett mål som dessutom var 200% solklart felaktigt då kontakten skedde inne i målgården och inte att som flera av de senare bedömningarna - utanför målgården där målvakten har utstickande kroppsdelar.

Bulan kan hockey och säger ifrån när han har på fötterna.

Sen är du inte rätt person att klaga på att någon spårar med tanke på att Växjö och Evertsson i bar överkropp är den mest absurda urspårning som skett inom svensk hockey senaste åren.
Citera
2019-04-12, 22:23
Medlem
shanghais avatar
Nästa match i Karlstad blir nog väldigt tuff. Penneborn såg inte ut som en öm förlorare heller.
______
Det har varit några okunniga och märkliga skribenter i denna tråd genom åren men de allra flesta har iaf skrivit om hockey. Inte kriterier för att vara djurvän, moraliska betänkligheter gällande ramsor, huruvida vi supportrar skulle vara bättre domare själva eller bara fått för sig att skriva ner alla tankar som susar förbi i stunden.
Skogsrök och Jeremy Roenick åkar intellektuella åttor runt Azdz.
Citera
2019-04-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Djurgården köper sig ytterligare en vinst av domarna, detta blir mer och ner komiskt...

Att det tog sådan tid med videogranskningen den här gången var för att domarna ringde Djurgårdens sportchef och löneförhandlade. Börjar bli många situationer nu, så vi tycker vi är värda en liten bonus...
Citera
2019-04-12, 22:26
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är det faktiskt så att jag varit medlem här ganska länge och hängt med bra i samtliga trådar jag tar upp. Så att antyda på att jag skulle ljuga, snacka skit det får helt och hållet stå för dig.

Jag vet mycket väl vad jag läser här inne och är inte sen att reagera när det kliar i fingrarna.

Du snackar ständigt skit. Likaså nu.

Du reagerar utan att veta vad du reagerar på.

Citat:
Ursprungligen postat av viktorolsson34
Och hur fan vet du att färjestad inte skulle vara kapabla att kvittera vid 3-2 med 3 minuter kvar?

Säger det igen, samma situation för olika konsekvenser beroende på lag, har man då inte rätt att som färjestad supporter bli förbannad?

Man lyckades inte göra något reduceringsmål. Det är det närmaste vi kan komma att veta.

Det har man. Förlusten idag har dock ändå ingenting med domarna att göra.
Citera
2019-04-12, 22:28
Medlem
Citat:
Du snackar ständigt skit. Likaså nu.

Du reagerar utan att veta vad du reagerar på.
Inte mitt problem att ni Luleåfans alltid har framstått som gnälliga .
Citera
2019-04-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Att det tog sådan tid med videogranskningen den här gången var för att domarna ringde Djurgårdens sportchef och löneförhandlade. Börjar bli många situationer nu, så vi tycker vi är värda en liten bonus...

Skulle inte förvåna mig...skulle gissa att även självaste pennerborn numera får betalt för att inte klanka ner på domarnas felbeslut
Citera
2019-04-12, 22:29
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Vinst i serien var bonusen, nu blir ni bedömda som alla andra.

*edit Lär skriva något om matchen också (orka one-liners jämt), såg stabilt ut men varför ge upp matchen med tio kvar? Bröta på bara.
Vändningen i måndags verkar verkligen ha satt sig i huvudet på spelarna och tränaren i fbk om det nu inte är galet bra scoutat av DIF som stänger ner dem match efter match.
Tror (och hoppas) på torsk på söndag och sen avgörande på hemmaplan på tisdag!
Senast redigerad av Kalle-Kula 2019-04-12 kl. 22:32.
Citera
2019-04-12, 22:32
Medlem
shanghais avatar
AJF dragning och framspelning till Guter är riktigt hockeygodis. Bland det snyggaste jag sett på hela säsongen. Han läser spelet bra, bryter passningar och är så snabb. Bara lite fler verktyg i lådan så är det en blivande stjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in