2019-04-12, 22:32
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte mitt problem att ni Luleåfans alltid har framstått som gnälliga .

Här har du något att tänka på. Du har nu sida efter sida gnällt på att Luleåfans är gnälliga.
Citera
2019-04-12, 22:34
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
AJF dragning och framspelning till Guter är riktigt hockeygodis. Bland det snyggaste jag sett på hela säsongen. Han läser spelet bra, bryter passningar och är så snabb. Bara lite fler verktyg i lådan så är det en blivande stjärna.
Satan vilken slutspelskung!
Antingen har han fuskat med träningen och kommit ikapp nu eller så höjer han sig närmare tre steg varje slutspel, han e fan lava just nu.
Citera
2019-04-12, 22:42
Medlem
B-Dawks avatar
Färjestad förlorar inte matchen pga det bortdömda målet, man förlorar det pga Theodor Lennströms katastrofala första period. Vid första målet ser han till att vara på fel sida av Strandberg och på andra målet säljer han sig extremt billigt.

Det märks att Lennström mentalt inte är i Karlstad längre utan han åker mest runt och fantiserar om Avenyn vilket han mest verkar ha gjort hela slutspelet...
Citera
2019-04-12, 22:44
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Satan vilken slutspelskung!
Antingen har han fuskat med träningen och kommit ikapp nu eller så höjer han sig närmare tre steg varje slutspel, han e fan lava just nu.

Inte bara AJF som växt till sig senaste matcherna. Brodin och Lilja ser ut som de gjorde i början av säsongen, helt livsfarliga. Kommer Josefsson tillbaka och Dicken hittar lusten så vågar man hoppas på mycket.

Förutom det verkar också Strandberg göra sitt och Hulström pangade in två puckar i 5-3 matchen.

Känns som hela laget har momentum efter en lite rörig matchserie mot SAIK.
Citera
2019-04-12, 22:44
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Färjestad förlorar inte matchen pga det bortdömda målet, man förlorar det pga Theodor Lennströms katastrofala första period. Vid första målet ser han till att vara på fel sida av Strandberg och på andra målet säljer han sig extremt billigt.

Det märks att Lennström mentalt inte är i Karlstad längre utan han åker mest runt och fantiserar om Avenyn vilket han mest verkar ha gjort hela slutspelet...

Ja, målet i sig är ju snyggt. För mig personligen förstör dock det kassa försvarsspelet det en del.
Citera
2019-04-12, 22:47
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Inte bara AJF som växt till sig senaste matcherna. Brodin och Lilja ser ut som de gjorde i början av säsongen, helt livsfarliga. Kommer Josefsson tillbaka och Dicken hittar lusten så vågar man hoppas på mycket.

Förutom det verkar också Strandberg göra sitt och Hulström pangade in två puckar i 5-3 matchen.

Känns som hela laget har momentum efter en lite rörig matchserie mot SAIK.
Frågan är ju om det ens finns en plats för JJ just nu, jag vet han är bäst i SHL men just nu är vi bättre utan honom. Livrädd för att ändra på laget som det ser ut just nu
Citera
2019-04-12, 22:53
Medlem
Färjestad är otroligt bleka... vilket luftslott! Sämst när det gäller!
Vinnarkulturen är som bortblåst i den föreningen. Jag menar, Johan Ryno, karln är ju ett skämt i slutspelet! Med flera med honom, ska tilläggas.
Citera
2019-04-12, 22:55
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Frågan är ju om det ens finns en plats för JJ just nu, jag vet han är bäst i SHL men just nu är vi bättre utan honom. Livrädd för att ändra på laget som det ser ut just nu

Helt sjukt att laget spelar så bra att du är "rädd" för att spelare som Ante, Josefsson och Davidsson skall komma in.

En annan rolig grej med matchen som föll i glömska efter målbedömningen var Norells nickpass. Han säger i periodpausen att de kraschar nätet och att allt bara går så bra, sen gör han något sådant.
Citera
2019-04-12, 23:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Djurgården har verkligen haft flyt med domarbedömningar i avgörande lägen. Innebandybedömningen på bortdömda målet ikväll t ex, man skakar på huvudet...

Jag har svårt att se Färjestad vända det här nu, men Djurgården blir en mumsbit för Luleå eller Frölunda.
Citera
2019-04-12, 23:06
Medlem
Ferross avatar
Nu har jag inte följt matchtrådarna för Allsvenskan men så här såg det ut från Azdzs sida i SHL-matchtrådarna innan Modo åkte ut SHL:

(FB) SHL Omgång #10 + HA - 11/10
(FB) SHL Omgång #13 + HA 22/10
(FB) SHL Omgång #17 + HA - 30/10

Detta är från ett tidigare inlägg jag gjort angående domargnäll och var bara ett axplock av allt domargnäll från de senaste matchtrådarna vid tillfället för mitt inlägg.

Inläggen är alltså skrivna av samma person som sitter och spyr galla på varenda person som påpekar domarmisstag under nuvarande slutspel.

Glashus, möt sten.

-----------------------------------------------

On topic: Grym match av Djurgården idag, det var verkligen en helt ny nivå som de visade upp. Ska de fortsätta att spela på samma sätt så känns det inte alls lika givet att SM-Guldet kommer att vinnas av det lag som tar sig vidare från semifinal 2. Det blir väldigt intressant att se om Färjestad kan hitta ett sätt att svara upp på till nästa match, jag är mycket tveksam.
Citera
2019-04-12, 23:06
Medlem
Vinner DIF semin mot FBK så gratulerar jag motståndaren i finalen till SM-guldet!
Citera
2019-04-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Frågan är ju om man orkar. Skadorna borde ju börja ta ut sin rätt snart.

Gnäller du på Luleåsupportrar nu igen?
Återigen, det är min huvudvärk att Luleås supportrar är gnälliga och osympatiska. Inte alla såklart men oerhört många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in