2019-04-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sören gjorde sin tolkning av regeln utifrån de direktiv han har fått. Du hänvisade till Sannys krönika i Sportexpressen, håller du med om det som står i den?

Tyckte du sa att du var färdig med denna diskussion.

Tolkning av regel utifrån direktiv? Du hittar på!

Sannys krönika i förrgår, inte igår. Håller med Sanny ibland.

Färdig nu!
Citera
2019-04-09, 12:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
Du kommer aldrig uppleva en liknande matchbild igen i hela ditt liv. Det var exceptionellt dåligt.

Varför kan man inte döma bort offside-målet i efterhand? Här om året hade Skellefteå en balja mot FBK i slutspelet där SAIKaren plockar upp en rens typ en meter utanför blå och åker in och hänger den medan det var en spelare i zonen. Dömdes mål först, dömdes bort sen, en stund efteråt. Precis likadan situation den här gången.
Det var en helt normal matchbild. Förstår att du anser Färjestad förfördelades på grund av att Djurgården lyckades utnyttja de chanser de fick. Vi vet dock inte hur många offside på Färjestad de missade, kanske fem? Färjestad misslyckades dock att förvalta de chanser de fick i tillräckligt stor utsträckning.

Din andra fråga har jag inget svar på och har heller inget minne av den situation du beskriver. Det jag tror är att det kommer införas någon form av coach's challenge, kanske redan till nästa säsong. Alla kommer vara jättenöjda i två veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tolkning av regel utifrån direktiv? Du hittar på!

Sannys krönika i förrgår, inte igår. Håller med Sanny ibland.

Färdig nu!
Du skulle ha slutat när du sa det.
Senast redigerad av tcfmog 2019-04-09 kl. 12:27.
Citera
2019-04-09, 12:27
Medlem
Mm rationalisera bort det du. Enklast så, när man inte förstår. Jag skiter för helvete i vilka lag som spelar, det är lika vidrigt ändå, när domarna dömer på känslor snarare än med huvudet. Jag gillar också Stockholm.

Man ska kunna döma bort mål där ALLA i situationen VET att målet aldrig hade kommit till om det inte vore för offside eller icing.
Citera
2019-04-09, 12:42
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
Mm rationalisera bort det du. Enklast så, när man inte förstår. Jag skiter för helvete i vilka lag som spelar, det är lika vidrigt ändå, när domarna dömer på känslor snarare än med huvudet. Jag gillar också Stockholm.

Man ska kunna döma bort mål där ALLA i situationen VET att målet aldrig hade kommit till om det inte vore för offside eller icing.
Alla har vi våra käpphästar.
Citera
2019-04-09, 14:12
Medlem
Mclarengbgs avatar
Det här gäller ingen specifik match, varken i grundsäsong eller slutspel, men ja, SHLs domare får direktiv/riktlinjer inför varje säsong om hur de ska bedöma olika situationer. Givetvis utefter hockeyns regelbok.
Citera
2019-04-09, 14:50
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Var inte så mycket ett svar till dig utan mer en passning till Frölunda-imbecillen som postar om storstadslagens viktighet.

2500 i Delfinen? Tror att du är förvirrad av att läsa artiklar om damlaget eller kanske Gromguttens stollerier. Det har aldrig hänt. Aldrig i närheten av under 4000 i Luleå.

https://imgur.com/a/j7AhEWn från slutspelet ifjol 4200 betalande mot Brynäs halva arean ser tom ut

Påminner väldigt mycket om hur det ser ut i Malmö när det är serielunk mot vissa lag.
Citera
2019-04-09, 15:19
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
https://imgur.com/a/j7AhEWn från slutspelet ifjol 4200 betalande mot Brynäs halva arean ser tom ut

Påminner väldigt mycket om hur det ser ut i Malmö när det är serielunk mot vissa lag.

Det är väl inte helt rättvist att ta en bild på den del av arenan som är minst attraktiv, och som dessutom är till för sponsorer/företag, och sedan göra en bedömning av hur många som befinner sig i resten av hallen. Även när hallen är knökfull i övrigt så är det ibland helt tomt på den sektionen.

Däremot så räknar Luleå sålda biljetter, inte människor som passerat genom entrén, när man redovisar publik. Men det är ju inget speciellt för Luleå utan det är så det görs i hela SHL. Det är därför man ofta får höra att det är fullsatt på olika arenor, men när man sedan ser bilder från sagda arenor så är det tomma stolar lite här och där.
Citera
2019-04-09, 15:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Det är väl inte helt rättvist att ta en bild på den del av arenan som är minst attraktiv, och som dessutom är till för sponsorer/företag, och sedan göra en bedömning av hur många som befinner sig i resten av hallen. Även när hallen är knökfull i övrigt så är det ibland helt tomt på den sektionen.

Däremot så räknar Luleå sålda biljetter, inte människor som passerat genom entrén, när man redovisar publik. Men det är ju inget speciellt för Luleå utan det är så det görs i hela SHL. Det är därför man ofta får höra att det är fullsatt på olika arenor, men när man sedan ser bilder från sagda arenor så är det tomma stolar lite här och där.

Så är det är precis lika som jag sa att det ser ut i Malmö. Man borde naturligtvis räkna de som passerar vändkorset för en rättvis bild. Hovet ser ut så här ibland när AIK har hemma match https://imgur.com/a/546O0Ht
Citera
2019-04-09, 15:59
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Så är det är precis lika som jag sa att det ser ut i Malmö. Man borde naturligtvis räkna de som passerar vändkorset för en rättvis bild. Hovet ser ut så här ibland när AIK har hemma match https://imgur.com/a/546O0Ht

Jag tycker det är svårt, en såld biljett till en person som inte dyker upp är ju en stol som är omöjlig att fylla. Eftersom det alltid kommer finnas folk med biljett som inte går så skulle det innebära att det aldrig finns matcher som är fullsatta trots att det finns massor med människor som inte heller kan få tag på någon biljett till vissa matcher, eftersom biljetterna är slutsålda. Så jag kan köpa att det är som det är nu, även om jag förstår argumenten för att det borde ändras.

Ja, det är väldigt dåligt. Men AIK har ju haft svårt med publiken så länge jag kan minnas, det är verkligen en fotbollsklubb med hockeysektion. Får de några år i SHL någon gång utan att vara bottenlag så hoppas jag att det ändras, även om det nog är ganska så långsökt att det skulle bli en avsevärd förbättring.
Citera
2019-04-09, 16:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag tycker det är svårt, en såld biljett till en person som inte dyker upp är ju en stol som är omöjlig att fylla. Eftersom det alltid kommer finnas folk med biljett som inte går så skulle det innebära att det aldrig finns matcher som är fullsatta trots att det finns massor med människor som inte heller kan få tag på någon biljett till vissa matcher, eftersom biljetterna är slutsålda. Så jag kan köpa att det är som det är nu, även om jag förstår argumenten för att det borde ändras.

Ja, det är väldigt dåligt. Men AIK har ju haft svårt med publiken så länge jag kan minnas, det är verkligen en fotbollsklubb med hockeysektion. Får de några år i SHL någon gång utan att vara bottenlag så hoppas jag att det ändras, även om det nog är ganska så långsökt att det skulle bli en avsevärd förbättring.

Man får kanske göra som Flygbolagen gör och sälja mer biljetter (platser) än vad det får plats med i arenan (Planet). Borde finnas ett rejält underlag ute hos klubbarna hur många som löser biljett men inte dyker upp. Frågan är hur man löser den dagen när det slår fel hur tusan kompenserar man en barnfamilj som blir nekad inträde trots giltig biljett.
Citera
2019-04-09, 17:22
Medlem
ytmamzs avatar
När jag spelade hockey så var båda skridsko tvugna att vara innanför blå för att det skulle vara offside. På reprisbilden så känns det det tveksamt att hela andra skenan är innanför blå? eller regeln är kanske ändrad?
Citera
2019-04-09, 17:39
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
När jag spelade hockey så var båda skridsko tvugna att vara innanför blå för att det skulle vara offside. På reprisbilden så känns det det tveksamt att hela andra skenan är innanför blå? eller regeln är kanske ändrad?

Skridskon som inte passerat blå måste röra vid isen för att det inte ska bli offside.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in