2019-04-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
https://twitter.com/cmoresport/statu...73420320579587

"Dick: Hur länge ska Joel bestämma i svensk hockey?
Domare: Joel bestämmer inte!
Dick: Gör han inte!? Visa det då! "

Kan man inte annat än att Älska Dicken? Äntligen någon som är ärlig...

Bra att inte domarna ser att det är en medveten och ondskefull tackling mot huvudet, utan pratar om krock...;0)

Bockstensmannen bör bli avstängd resten av finalspelet när överfallet granskas.
Citera
2019-04-28, 00:53
Medlem
Har jag förstått det här rätt? Nästa match spelas på tisdag, alltså på valborgsmässoafton? Fan vad nice att få avnjuta hockey på valborgsmässoafton i såna fall
Citera
2019-04-28, 01:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag är inte impad över hur DIF har vunnit sina matcher bara. Mer flyt än skicklighet. Färjestad och Frölunda är helt klart bättre hockeylag.

Jag är imponerad över att de vinner trots att de andra lagen förefaller bättre, men ishockey är enkelt och flest mål vinner.
Citera
2019-04-28, 01:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är imponerad över att de vinner trots att de andra lagen förefaller bättre, men ishockey är enkelt och flest mål vinner.

Jepp, ishockey handlar om vem som gör flest mål, inte om vem som är det bästa laget. Vinner Djurgården två matcher till så är dom svenska mästare, oavsett om dom gör det genom att vara bra eller om dom bara har studsarna med sig.
Citera
2019-04-28, 01:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jepp, ishockey handlar om vem som gör flest mål, inte om vem som är det bästa laget. Vinner Djurgården två matcher till så är dom svenska mästare, oavsett om dom gör det genom att vara bra eller om dom bara har studsarna med sig.

Bra lag har tur.
Citera
2019-04-28, 01:23
Medlem
groovesnuss avatar
One Eyed Glen är i gungning, miss i nästa match så är det kört. Nerverna utanpå
Citera
2019-04-28, 01:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Bra lag har tur.

Så enkelt är det inte alltid.
Citera
2019-04-28, 01:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Bra att inte domarna ser att det är en medveten och ondskefull tackling mot huvudet, utan pratar om krock...;0)

Jag ser ingen medveten tackling mot huvudet heller. Det är ju Strandberg som sänker sitt huvud. Han beter sig som om han vill bli tacklad i huvudet.
Citera
2019-04-28, 09:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy

Verkar inte gå till granskning ens. Otroligt.
Citera
2019-04-28, 10:31
Medlem
Strandberg går in i duellen som man gör när man är 11 år i färd med att lära sig det fysiska spelets grunder. Satans gnäll, låt åtminstone hockeyn vara fri från översosserierna, eget ansvar!
Citera
2019-04-28, 10:39
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Bra lag har tur.

Hur då tur. Var inte tur att DIF skickade sekten på semester. De flesta menar t.e.x att om en av sina egna spelare skjuter i stolpen vid friläge så är det otur medans jag alltid hävdat att spelaren helt enkelt siktat för dåligt. Om en puck studsar på 2 klubbor och 2 skridskor innan den går i mål är det inte tur utan bara tillfälligheter. Jag avskyr när man säger att nån förtjänar tur, så jävla korkat.
Citera
2019-04-28, 10:45
Medlem
Citat:
Så enkelt är det inte alltid.
Men jösses, du kan ju inte på fullaste allvar påstå att man kan snubbla sig till en final? Skärp till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in