Citat:
Ursprungligen postat av
tcfmog
Han säger det om den situation han bedömer. Han uttalar sig om varför han gjorde den bedömning han gjorde i den situationen. Just den här specifika kontakten bedömde han vara ok. Hade kontakten varit av en annan typ hade han kanske gjort en annan bedömning. Förstår faktiskt inte vad som är så svårt att förstå. Annan domare hade kanske gjort en annan bedömning.
Har du inte läst vad han sa? Han sade att kontakten var ok PÅ GRUND AV att den var utanför målområdet.
Det är alltså inte graden av kontakt som han bedömde vara ok utan enbart pga var på planen kontakten inträffade.
Han bedömde alltså ”Uppenbar kontakt”. Men godkände för att det var utanför målområdet.
”Uppenbar kontakt” har inte gradskillnad, når det upp till ”Uppenbar kontakt” är det nog för att döma bort mål. Sörens motiv var enbart baserat på var det skedde inte graden av kontakt(som dessutom var minst lika kraftig som den mot Reideborn)
Citat:
Ursprungligen postat av
tcfmog
Läs direktiven om regeltolkning, målområdet innefattar inte bara det på isen avgränsade området.
Va? Så målområdet är större än det markerade området? Det har jag då aldrig hört.