2019-03-29, 17:59
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jodå, det är rätt många som pratar om att regerande mästarna åker ut i kvarten. Det är bara det att du inte läser dom artiklarna.

Möjligt att det blir så. Men inte många som kommer minnas Luleå för deras spel. Däremot deras gnäll vid sidan om.

Vad tror vi om matcherna ikväll. Kan Frölunda knyta ihop säcken med fint spel igen,

Djurgården kanske kan börja kugga i på riktigt...
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-29 kl. 18:01.
Citera
2019-03-29, 18:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Du tycker alltså inte att Shinnimin skulle ha undvikt kontakt med Forsberg?
Jamen. Det är väl skillnad på kroppskontakt och på att knacka ett klubbskaft i nacken på en liggande motståndare. Det var i alla fall kroppskontakt jag avsåg.
Citera
2019-03-29, 18:04
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jamen. Det är väl skillnad på kroppskontakt och på att knacka ett klubbskaft i nacken på en liggande motståndare. Det var i alla fall kroppskontakt jag avsåg.
Så kan man tackla i huvudet ska man göra det? Inte undvika att göra det?
Citera
2019-03-29, 18:10
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Så kan man tackla i huvudet ska man göra det? Inte undvika att göra det?
Nej, det var inte heller det jag avsåg. Eftersom det inte (enligt mig i alla fall) var en huvudtackling. Det jag menade tidigare var kroppskontakt med en motståndare kontra att undvika kroppskontakt.
En avsiktlig huvudtackling ska ge utvisning och avstängning men det hände ju inte.
Citera
2019-03-29, 18:12
Medlem
Undvika spela onödigt farligt, absolut. Farligt spel hade fått vara en egen kategori utvisningar imo, hade gett spelare jävla incitament att inte vara en idiot
Citera
2019-03-29, 18:24
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Nej, det var inte heller det jag avsåg. Eftersom det inte (enligt mig i alla fall) var en huvudtackling. Det jag menade tidigare var kroppskontakt med en motståndare kontra att undvika kroppskontakt.
En avsiktlig huvudtackling ska ge utvisning och avstängning men det hände ju inte.
Avsiktliga huvudtacklingar är ju extremt ovanliga, huvudtacklingar blir det ju när man försöker tackla en annan del av kroppen men huvudet kommer i vägen.
Citera
2019-03-29, 18:55
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Avsiktliga huvudtacklingar är ju extremt ovanliga, huvudtacklingar blir det ju när man försöker tackla en annan del av kroppen men huvudet kommer i vägen.
Ja, men nu var det ju varken avsiktlig eller oavsiktlig i det här fallet enligt mig. Vet inte riktigt varför vi diskuterar detta när det gäller Växjö-Luleå match 4.
Citera
2019-03-29, 18:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ja, men nu var det ju varken avsiktlig eller oavsiktlig i det här fallet enligt mig. Vet inte riktigt varför vi diskuterar detta när det gäller Växjö-Luleå match 4.
Vi diskuterar varför Shinnimin blir avstängd för något som sker flera gånger varje match.
Citera
2019-03-29, 19:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Vi diskuterar varför Shinnimin blir avstängd för något som sker flera gånger varje match.
Ja, det är ju en annan sak än om Engsund tacklade någon i huvudet eller inte. Att Shinnimin blir avstängd är bra för Luleå då han är rätt okej. Om han ska stängas eller inte har jag ingen uppfattning om, det får domarna avgöra.
Citera
2019-03-29, 19:19
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ja, det är ju en annan sak än om Engsund tacklade någon i huvudet eller inte. Att Shinnimin blir avstängd är bra för Luleå då han är rätt okej. Om han ska stängas eller inte har jag ingen uppfattning om, det får domarna avgöra.
Domarna friade honom.
Citera
2019-03-29, 19:26
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Domarna friade honom.
Ja, men att domarna inte såg något som senare blev en avstängning säger väl inte så mycket mer än att dom missade förseelsen. Skönt att han inte spelar mot Luleå något mer i år i alla fall, både för resultatet och ev. skaderisk.
Citera
2019-03-29, 19:30
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ja, men att domarna inte såg något som senare blev en avstängning säger väl inte så mycket mer än att dom missade förseelsen. Skönt att han inte spelar mot Luleå något mer i år i alla fall, både för resultatet och ev. skaderisk.
Du sa ju att du tycker domarna ska avgöra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in