2019-04-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag kunde ju förklara? Ser man skillnaderna mellan situationerna ser man också förklaringen.

Nej, du kunde inte förklara!

Störd som störd! Eller?

Edit: Inget personligt! Det som stör är att det inte finns en röd tråd. Det är olika bedömning från gång till gång. Det rings hejvilt. Det är rena lotteriet!
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-06 kl. 21:26.
Citera
2019-04-06, 21:26
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Problemet är ju att det är för otydligt för folk idag, lättar man upp det blir det ännu otydligare.
Fast det behöver inte bli otydligare för att man lättar upp (ändrar) reglerna.

Med "att lätta på reglerna" menar jag inte att göra reglerna luddigare eller oklarare. Bara att mer ska accepteras på isen. Det i sig skulle ju inte göra det otydligare. Bara att man "sänker ribban".
Citera
2019-04-06, 21:28
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Frågan var retorisk! INGEN kan förklara! Det är det som är problemet!

Du skrev om Werner, som blev "lite" störd och Reideborn idag som blev "mer" störd!

Du missade att Werner blev störd så han inte kom i position som han skulle. Apropå positionen på Reideborns plock som du nämner.
Jag sa just att Werner ev. hade sin plock i position, det ser ut som pucken går över eller under den. Jämför Reideborn där pucken går tydligt bredvid plocken, i.e ej i position pga. störning. Så svårt är det inte om man ser med båda ögonen.

Citat:
Nej, du kunde inte förklara!

Störd som störd! Eller?

Edit: Inget personligt! Det som stör är att det inte finns en röd tråd. Det är olika bedömning från gång till gång. Det rings hejvilt. Det är rena lotteriet!
Tycker du inte man ska göra bedömning från situation till situation?
Egentligen tycker jag du ska rikta din frustration mot dem som ivrigast förespråkar detta ringande. De delar i många fall dina klubbsympatier.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fast det behöver inte bli otydligare för att man lättar upp (ändrar) reglerna.

Med "att lätta på reglerna" menar jag inte att göra reglerna luddigare eller oklarare. Bara att mer ska accepteras på isen. Det i sig skulle ju inte göra det otydligare. Bara att man "sänker ribban".

Om du säger att man inte ska vara så anal med regelboken, så delar jag den uppfattningen.
Senast redigerad av tcfmog 2019-04-06 kl. 21:37.
Citera
2019-04-06, 22:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Reiderborns plock flyttades. Han hade tagit den annars. Bra bedömt av domarna.

F.ö. värdelös insats av Djurgårn.
Citera
2019-04-06, 22:39
Medlem
Citat:
Jag sa just att Werner ev. hade sin plock i position, det ser ut som pucken går över eller under den. Jämför Reideborn där pucken går tydligt bredvid plocken, i.e ej i position pga. störning. Så svårt är det inte om man ser med båda ögonen.

Tycker du inte man ska göra bedömning från situation till situation?
Egentligen tycker jag du ska rikta din frustration mot dem som ivrigast förespråkar detta ringande. De delar i många fall dina klubbsympatier.

Du dillar! Menar Werner inte kunde placera SIG i position! Inte plockjäveln! Titta med båda ögonen!

Inte om situationerna är i grunden lika! En röd jävla tråd!

Vad dillar du om för klubbsympatier? Är frustrerad vart svensk hockey är på väg! Vi vann ju för fan mot HV och idag!
Citera
2019-04-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Reiderborns plock flyttades. Han hade tagit den annars. Bra bedömt av domarna.

F.ö. värdelös insats av Djurgårn.

Ja det ser ju alla!

Ja värdelös, det såg också alla. Trodde det skulle bli jämnare idag.
Citera
2019-04-06, 22:49
Medlem
Situationerna är helt identiska. En spelare kör på målvaktens plock utanför målområdet. Direkt efteråt kommer pucken flygande i mål. Antingen dömer man mål i dessa situationer eller så gör man det inte. Att man dömer mål i första fallet och inte andra är ju bara en stor jävla skandal. Finns inga förklaringar som gör det mindre pinsamt för domarkåren. Domarchefen bör gå ut och förklara vilken av situationerna man dömde fel i, och be om ursäkt för det.
Citera
2019-04-06, 23:05
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Vill inte jinxa, men ställer mig samma fråga. Djurgården kommer inte att vinna en match med det spelet de presterade idag!

Såg ju inte alls bra ut mot Skellefteå heller där man stundtals blev dominerade av ett dåligt Skellefteå.
Citera
2019-04-06, 23:22
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Du dillar! Menar Werner inte kunde placera SIG i position! Inte plockjäveln! Titta med båda ögonen!

Inte om situationerna är i grunden lika! En röd jävla tråd!

Vad dillar du om för klubbsympatier? Är frustrerad vart svensk hockey är på väg! Vi vann ju för fan mot HV och idag!
Tycker det blir tydligare ju fler gånger man ser på det. Werner hinner räta räta upp sig och är i position medan Färjestadsspelaren är på Reideborn nästan till med när pucken går i mål, han får aldrig chansen att rädda. Jag personligen tycker att båda ska godkännas. Vilket troligen också blivit fallet utan videobedömning. Tar man till videobedömning går det inte bedöma situationerna lika. Om du på allvar är frustrerad över svensk hockey så är det första steget att bekämpa videobedömningar. Andra steget är att kampanja för att Pierre Dahmén (svensk ishockeys siste hjälte) ska bli återinsatt som måldomare.

Min känsla är dock att du hellre vill ha "rättvisa".
Citera
2019-04-07, 06:59
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Situationerna är helt identiska. En spelare kör på målvaktens plock utanför målområdet. Direkt efteråt kommer pucken flygande i mål. Antingen dömer man mål i dessa situationer eller så gör man det inte. Att man dömer mål i första fallet och inte andra är ju bara en stor jävla skandal. Finns inga förklaringar som gör det mindre pinsamt för domarkåren. Domarchefen bör gå ut och förklara vilken av situationerna man dömde fel i, och be om ursäkt för det.

Det är en skillnad. Figren är i målområdet och kommer därifrån när han kör på armen.

Blir intressant att få klarlagt från officiellt håll vad som gäller, dvs att bägge mål skulle underkänts och att Søren Persson är en røvhatt.
Citera
2019-04-07, 08:34
Medlem
havreees avatar
Citat:
Fast systemet att ettan kunnat välja femman har aldrig funnits, ettan fick välja mellan sjuan och åttan.
Du har som vanligt fel, 1an har visst fått välja mellan 5-8.
Citera
2019-04-07, 10:49
Medlem
Perfekt matchning idag, borde varit årets final! Blir nog en av århundradets semifinaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in