Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Frågan var retorisk! INGEN kan förklara! Det är det som är problemet!
Du skrev om Werner, som blev "lite" störd och Reideborn idag som blev "mer" störd!
Du missade att Werner blev störd så han inte kom i position som han skulle. Apropå positionen på Reideborns plock som du nämner.
Jag sa just att Werner ev. hade sin plock i position, det ser ut som pucken går över eller under den. Jämför Reideborn där pucken går tydligt bredvid plocken, i.e ej i position pga. störning. Så svårt är det inte om man ser med båda ögonen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Nej, du kunde inte förklara!
Störd som störd! Eller?
Edit: Inget personligt! Det som stör är att det inte finns en röd tråd. Det är olika bedömning från gång till gång. Det rings hejvilt. Det är rena lotteriet!
Tycker du inte man ska göra bedömning från situation till situation?
Egentligen tycker jag du ska rikta din frustration mot dem som ivrigast förespråkar detta ringande. De delar i många fall dina klubbsympatier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Fast det behöver inte bli otydligare för att man lättar upp (ändrar) reglerna.
Med "att lätta på reglerna" menar jag inte att göra reglerna luddigare eller oklarare. Bara att mer ska accepteras på isen. Det i sig skulle ju inte göra det otydligare. Bara att man "sänker ribban".
Om du säger att man inte ska vara så anal med regelboken, så delar jag den uppfattningen.