Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Men kan någon förklara målet av Hv på Werner och dagens som blev bortdömt? Tror ingen kan det!
Det är den förbannade inkonsekvensen i bedömningarna som är problemet! Det har blivit en bedömningssport!
Finns en regel följ den då till punkt och pricka! Då är det ingen tvekan eller diskussion!
Jag förklarade det i ett tidigare inlägg även om jag trodde att det var Svensson och inte Werner. Dels så åker HV-spelaren "bara" på plocken jämfört med Färjestadsspelaren som åker på både plocken och klubban, han stör alltså mer. Det går också hävda att Werner har plocken i läge när skottet kommer, även om det är svårt att se. Med Reideborn ser man tydligt att skottet går bredvid plocken, alltså plocken inte i läge. Reideborn kan alltså inte rädda som en följd av störningen.
Angående regelboken tror jag man ska se den som riktlinjer snarare än något som analt ska följas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Ja videobedömningarna börjar också spåra ur.
Dock skulle det kunna bli mer tillåtande samtidigt som man i vissa fall har kvar videobedömningarna.
Det är att lätta på reglerna.
Men ja, rent generellt så är jag emot videogranskningar. Jag tar hellre att domaren dömer på isen och att det ibland går för, och ibland emot en - än att allt ska videogranskas i minsta detalj.
Problemet är ju att det är för otydligt för folk idag, lättar man upp det blir det ännu otydligare.