2019-04-06, 20:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det kanske det har, men det är fortfarande för mesigt i mitt tycke. Så att det blivit "bättre" än tidigare ser jag som en väldigt klen tröst.

Ja HV's mål vs. Färjestads bortdömda bryr jag mig inte i. Jag satt inte och drog de parallellerna när jag såg dagens match. Där har jag faktiskt ingen kommentar åt något håll.

Måhända att videobedömning hjälper till att illustrera avgörande skillnader. Men i det här fallet tycker jag det är reglerna som behöver lättas på, och inte vara så jävla skitnödigt. Godkänn båda målen tycker jag. Samt en massa fler mål under säsongen som blivit bortdömda för olika lag.

Tillåt mer tack.
Hela problemet sitter i videobedömningarna, skulle inte allt millimetergranskas skulle det bli mer tillåtande. Det går inte ha både millimeterrättvisa och bli mer tillåtande. Så för att uppnå det du vill bör du bekämpa videobedömningar.
Citera
2019-04-06, 20:36
Medlem
Inte mycket att snacka om angående det bortdömda målet då regel 79 - mål säger detta:

Citera
2019-04-06, 20:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Inte mycket att snacka om angående det bortdömda målet då regel 79 - mål säger detta:

Ja, reglerna kan inte bli så mycket tydligare.
Citera
2019-04-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Ja, reglerna kan inte bli så mycket tydligare.

Men kan någon förklara målet av Hv på Werner och dagens som blev bortdömt? Tror ingen kan det!

Det är den förbannade inkonsekvensen i bedömningarna som är problemet! Det har blivit en bedömningssport!

Finns en regel följ den då till punkt och pricka! Då är det ingen tvekan eller diskussion!
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-06 kl. 20:51.
Citera
2019-04-06, 20:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Hela problemet sitter i videobedömningarna, skulle inte allt millimetergranskas skulle det bli mer tillåtande. Det går inte ha både millimeterrättvisa och bli mer tillåtande. Så för att uppnå det du vill bör du bekämpa videobedömningar.

Ja videobedömningarna börjar också spåra ur.
Dock skulle det kunna bli mer tillåtande samtidigt som man i vissa fall har kvar videobedömningarna.
Det är att lätta på reglerna.

Men ja, rent generellt så är jag emot videogranskningar. Jag tar hellre att domaren dömer på isen och att det ibland går för, och ibland emot en - än att allt ska videogranskas i minsta detalj.
Citera
2019-04-06, 21:02
Medlem
siryessirs avatar
Vad har hänt med tråden? Göteborgarna gör en Djurgården och invaderar när slutspelet är igång. Mest underhållande är nog Göteborgs-Henke som fantiserar ihop vad någon har skrivit för att sedan argumentera emot det.

Färjestad krossade som väntat Djurgården i dagens match. Orkar Djurgården vinna en enda match?
Citera
2019-04-06, 21:07
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Men kan någon förklara målet av Hv på Werner och dagens som blev bortdömt? Tror ingen kan det!

Det är den förbannade inkonsekvensen i bedömningarna som är problemet! Det har blivit en bedömningssport!

Finns en regel följ den då till punkt och pricka! Då är det ingen tvekan eller diskussion!
Jag förklarade det i ett tidigare inlägg även om jag trodde att det var Svensson och inte Werner. Dels så åker HV-spelaren "bara" på plocken jämfört med Färjestadsspelaren som åker på både plocken och klubban, han stör alltså mer. Det går också hävda att Werner har plocken i läge när skottet kommer, även om det är svårt att se. Med Reideborn ser man tydligt att skottet går bredvid plocken, alltså plocken inte i läge. Reideborn kan alltså inte rädda som en följd av störningen.

Angående regelboken tror jag man ska se den som riktlinjer snarare än något som analt ska följas.
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja videobedömningarna börjar också spåra ur.
Dock skulle det kunna bli mer tillåtande samtidigt som man i vissa fall har kvar videobedömningarna.
Det är att lätta på reglerna.

Men ja, rent generellt så är jag emot videogranskningar. Jag tar hellre att domaren dömer på isen och att det ibland går för, och ibland emot en - än att allt ska videogranskas i minsta detalj.
Problemet är ju att det är för otydligt för folk idag, lättar man upp det blir det ännu otydligare.
Senast redigerad av tcfmog 2019-04-06 kl. 21:10.
Citera
2019-04-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Vad har hänt med tråden? Göteborgarna gör en Djurgården och invaderar när slutspelet är igång. Mest underhållande är nog Göteborgs-Henke som fantiserar ihop vad någon har skrivit för att sedan argumentera emot det.

Färjestad krossade som väntat Djurgården i dagens match. Orkar Djurgården vinna en enda match?

Vill inte jinxa, men ställer mig samma fråga. Djurgården kommer inte att vinna en match med det spelet de presterade idag!
Citera
2019-04-06, 21:10
Medlem
Citat:
Jag förklarade det i ett tidigare inlägg även om jag trodde att det var Svensson och inte Werner. Dels så åker HV-spelaren "bara" på plocken jämfört med Färjestadsspelaren som åker på både plocken och klubban, han stör alltså mer. Det går också hävda att Werner har plocken i läge när skottet kommer, även om det är svårt att se. Med Reideborn ser man tydligt att skottet går bredvid plocken, alltså plocken inte i läge. Reideborn kan alltså inte rädda som en följd av störningen.

Angående regelboken tror jag man se den som riktlinjer snarare än något som analt ska följas.

Problemet är ju att det är för otydligt för folk idag, lättar man upp det blir det ännu otydligare.

Köper inte förklaringen! Var mer en retorisk fråga! Har sett situationerna.

"Stör mer"? Nä! Antingen stör man eller så stör man inte!

Kanske ska målvakten få skylla sig själv om han har plocken utanför målgården?
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-06 kl. 21:14.
Citera
2019-04-06, 21:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Köper inte förklaringen! Var mer en retorisk fråga! Har sett situationerna.
Du vill alltså inte försöka förstå?
Citera
2019-04-06, 21:17
Medlem
Citat:
Du vill alltså inte försöka förstå?

Frågan var retorisk! INGEN kan förklara! Det är det som är problemet!

Du skrev om Werner, som blev "lite" störd och Reideborn idag som blev "mer" störd!

Du missade att Werner blev störd så han inte kom i position som han skulle. Apropå positionen på Reideborns plock som du nämner.
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-06 kl. 21:20.
Citera
2019-04-06, 21:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Frågan var retorisk! INGEN kan förklara! Det är det som är problemet!

Du skrev om Werner, som blev "lite" störd och Reideborn idag som blev "mer" störd!
Jag kunde ju förklara? Ser man skillnaderna mellan situationerna ser man också förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in