2019-04-03, 23:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kvartsfinal 4 var skottstatistiken 28-22. Slutresultat 1-3.

Jaha?

Citat:
Du har fortfarande inte förstått vad som står i regelboken alltså.
Det står att mål ska dömas bort om det är spark.
Citera
2019-04-03, 23:16
Avslutad
Citat:
Haha, Överstegrisen äger Mike Helber i eftersnacket. "Är det du som är experten?" Lite tidigt lås på matchtråden i slutspelstider.

50/50 är alltid 50/50?

Blir en bra semi, men hade helst krossat Frölunda i final.

Förstår inte din fråga. 50/50 är det ja.

Vilka håller du på? Går Frölunda till final, vilket jag tror, så blir det ingen kross. Frölunda ser ruggigt bra ut.
Citera
2019-04-03, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Det ser ju verkligen ut så. Trodde inte dom skulle ha en chans mot Mora faktiskt.

Leksand har den udda, men väldigt bra förmågan, att vara bra när det verkligen gäller. Till skillnad från AIK
Citera
2019-04-03, 23:17
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jaha?

Det står att mål ska dömas bort om det är spark.

Du får nog motvilligt vänja dig vid den kliande offerkoftan virkad av halm även nästa säsong är jag rädd för.
Citera
2019-04-03, 23:21
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Du får nog motvilligt vänja dig vid den kliande offerkoftan virkad av halm även nästa säsong är jag rädd för.
Mycket kvar av denna säsong, ni hittar säkert något annat att fixera vid. Det kommer ju en massa nya personer som säger självklarheter.
Citera
2019-04-03, 23:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Mycket kvar av denna säsong, ni hittar säkert något annat att fixera vid.

Detta är kanske mer av en silly season-diskussion, men 21 i båset. Det gick ju inte så bra nu, men när Bert lämnar och allt. En intressant tanke för framtiden för det är ju pensionsålder på isen.
Citera
2019-04-03, 23:27
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Förstår inte din fråga. 50/50 är det ja.

Vilka håller du på? Går Frölunda till final, vilket jag tror, så blir det ingen kross. Frölunda ser ruggigt bra ut.

Inget illa menat, men jag tror du hittar svaret på alla dina funderingar om du tänker några sekunder extra innan du skriver.
Citera
2019-04-03, 23:31
Avslutad
Citat:
Inget illa menat, men jag tror du hittar svaret på alla dina funderingar om du tänker några sekunder extra innan du skriver.

Jag sa att det är 50/50 och du sa 50/50 är 50/50.
Vad finns det att fundera på utöver att du formulerar dig obegripligt?
Citera
2019-04-03, 23:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Du skrev:

Citat:
Känns 50/50 i båda. I synnerhet Luleå-Frölunda. Frölunda ser grymt starka ut på alla positioner.

Citat:
Jag sa att det är 50/50 och du sa 50/50 är 50/50.
Vad finns det att fundera på utöver att du formulerar dig obegripligt?

Det är ett märkligt uttalande. 50/50 betyder att det är lika stor chans för båda kombattanter. När du skriver i synnerhet blir man förvirrad eftersom det säger att det är något speciellt med detta. Men 50 är alltid 50. Och 50 är alltid 50.
Citera
2019-04-03, 23:44
Avslutad
Citat:
Du skrev:

Det är ett märkligt uttalande. 50/50 betyder att det är lika stor chans för båda kombattanter. När du skriver i synnerhet blir man förvirrad eftersom det säger att det är något speciellt med detta. Men 50 är alltid 50. Och 50 är alltid 50.

Finner du livsglädje i att märka ord så mycket?
För att förtydliga för dig:
Jag finner båda semifinalerna 50/50. Men om det är någon jag ser är extra 50/50 så är det Luleå - Frölunda. Det finns alltså olika grader av 50/50, precis när man tänker och har åsikter om allt annat i samhället.
50/50 är 50/50 mycket riktigt, men sedan kan man trycka på något extra och säga ”detta tycker jag synnerligen är väldigt mycket 50/50”.
Besvarade det din fundering såhär på kvällskvisten?
Citera
2019-04-03, 23:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Finner du livsglädje i att märka ord så mycket?
För att förtydliga för dig:
Jag finner båda semifinalerna 50/50. Men om det är någon jag ser är extra 50/50 så är det Luleå - Frölunda. Det finns alltså olika grader av 50/50, precis när man tänker och har åsikter om allt annat i samhället.
50/50 är 50/50 mycket riktigt, men sedan kan man trycka på något extra och säga ”detta tycker jag synnerligen är väldigt mycket 50/50”.
Besvarade det din fundering såhär på kvällskvisten?

Du verkar inte förstå dig på procentsatser. Pröva 60/40 nästa gång så man fattar vad du menar. Synnerligen.

Det har inget med att märka ord att göra. Är det 50/50 så är det. Baserat på 3-poängare under möten i grundserien är det 50/50. Men eftersom jag sett alla matcher i år tycker jag det är fördel Luleå. Det återspeglas även i tabellen.
Citera
2019-04-03, 23:56
Medlem
Ferross avatar
Håller inte med om att det är 50/50 inför semifinalerna, speciellt inte den mellan Färjestad och Djurgården.

Djurgården hade enorma problem när deras tröga backar pressades i egen zon av Skellefteå, som inte ens spelar med så himla intensiv forechecking nuförtiden. Färjestad är ett mycket snabbare lag än Skellefteå och kommer tvinga fram väldigt många misstag om de spelar likt de gjorde mot Hv71. Dessutom har Djurgårdens förstakedja varit urdålig i kvartsfinalen, och Josefson verkar dessutom vara skadad. Kommer Färjestad upp i nivå så ser jag dem som solklara favoriter, 70/30.

Luleå har kört över Frölunda totalt, spelmässigt, i tre av fyra matcher i grundserien och Frölunda har hittat någon lösning på Luleås intensiva och tunga spel i offensiv zon utan i princip fått slå ifrån sig i långa stunder av samtliga matcher. Dessutom har Luleå i princip stängt ner Ryan Lasch helt och hållet (1 mål och 1 assist och -3 på 3 matcher och väldigt blek i spelet utöver poängen). Förvisso är slutspelet en annan sak, men jag skulle ändå vilja påstå att Luleå är favoriter. Säg 60/40, åtminstone, kanske lite mer fördel för Luleå på grund av hemmaplansfördelen.

Men favoritskap på förhand är ju inte samma sak som faktiskt resultat, framförallt inte i sporten ishockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in