2018-09-15, 17:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarawii
Så var det när jag började inom vården att man hade koder för att kunna öppna dörren. Men så får vi inte ha det längre en avdelning ska vara öppen och står du inte under tvångsvård så får du inte vara inlåst. Det är så det ser ut men du verkar ha väldigt svårt att ta in information. Antingen så har du ibte besökt ett boende på väldigt många år eller så bryter det boendet mot lagen så enkelt är det. Jag bryr mig faktiskt inte vad du kallar mig för du jobbar inte inom vården och vet inte vad du pratar om.
Du jobbar inte med dementa.
Alla avdelningar, speciellt i Stockholm, är låsta.
Det finns ingen demensavdelning i hela Sverige där de dementa kan ta sig ut. Punkt.
Vågar påstå att samtliga äldreboenden och gruppboenden är skyddade med kodlås i hela Stockholm.

Boenden som har kodlås ut på demensboenden bryter inte heller mot lagen. Vilket dumt påstående. Stämmer gör det inte heller.

Förstår inte heller hur man kan sitta och påstå saker som inte stämmer och låtsas jobba inom vården. Vilka dumheter.
I fortsättningen kan du ju ta fram fakta på det du spottar ur dig när du sitter och godhetsrunkar. Pajas.
Citera
2018-09-15, 19:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Så var det när jag började inom vården att man hade koder för att kunna öppna dörren. Men så får vi inte ha det längre en avdelning ska vara öppen och står du inte under tvångsvård så får du inte vara inlåst. Det är så det ser ut men du verkar ha väldigt svårt att ta in information. Antingen så har du ibte besökt ett boende på väldigt många år eller så bryter det boendet mot lagen så enkelt är det. Jag bryr mig faktiskt inte vad du kallar mig för du jobbar inte inom vården och vet inte vad du pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du jobbar inte med dementa.
Alla avdelningar, speciellt i Stockholm, är låsta.
Det finns ingen demensavdelning i hela Sverige där de dementa kan ta sig ut. Punkt.
Vågar påstå att samtliga äldreboenden och gruppboenden är skyddade med kodlås i hela Stockholm.

Boenden som har kodlås ut på demensboenden bryter inte heller mot lagen. Vilket dumt påstående. Stämmer gör det inte heller.

Förstår inte heller hur man kan sitta och påstå saker som inte stämmer och låtsas jobba inom vården. Vilka dumheter.
I fortsättningen kan du ju ta fram fakta på det du spottar ur dig när du sitter och godhetsrunkar. Pajas.
Samtidigt så får man enligt lag inte ha låsta dörrar, där har du ”typ” rätt. Skillnaden i det du pratar om är att koden alltid finns tydligt synlig vid utgången på demensboenden. Är man så pass frisk i sin demenssjukdom och är kapabel att slå in siffrorna så har man rätt att göra det. I verkligheten så är det ingen som hamnar på en demensavdelning som är kapabel till det.
Det är ett liknande förhållningssätt man har på psykboenden, skillnaden där är att patienterna inte kan se koden. Skulle de däremot fråga personalen om koden så får de den då. Detta händer aldrig, men personalen är inte skyldiga att uppge deras rättigheter om de inte frågar.
Är man inlagd på LPT så är det inte så, naturligtvis.
Detta är varför jag är totalt övertygad om att du aldrig har jobbat i vården, din gamle stör.

Det finns ingen demensvård, psykvård eller mongo-vård som skulle fungera om det du skriver stämmer.

Detta som jag har skrivit har stöd i socialtjänstlagen, hälso och sjukvårdslagen samt lagen om stöd och service.

Vad kan du hänvisa till din pajas?
Citera
2018-09-15, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ja jag håller med. Det är vidrigt att man uttrycker sig så illa om en annan människa. Jag hoppas dom gör en ordentlig utredning hur det kunde bli så här fel. Så som det ser ut så hade jag knappt ens vågat köpa en rosa vattenpistol till mina barn efter det här.

Återigen. Vapnet som figurerat här är betydligt mer verklighetstroget.

Utredning pågår, men kommer troligtvis inte att leda till åtal då inget tyder på att poliserna gjorde fel, utefter omständigheterna.
Citera
2018-09-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Återigen. Vapnet som figurerat här är betydligt mer verklighetstroget.

Utredning pågår, men kommer troligtvis inte att leda till åtal då inget tyder på att poliserna gjorde fel, utefter omständigheterna.

Finns inga bilder på hur likt det är så bäst att vara på den säkra sidan efter detta.
Citera
2018-09-15, 22:47
Medlem
Verkanseld

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jag ser vad du skriver. Besvara gärna mitt inlägg.

Eriks föräldrar är de riktiga skurkarna i denna soppa, det är mer än tydligt.
Menar du att Eriks föräldrar inte har något ansvar bara för att de var klantiga?

Givetvis har föräldrar ansvar, men inte fan kan du belasta föräldrarna för att skjutglada polishillbillys inte kan bedöma situationen
korrekt, utan att peppra hålspetsammuniton
i första bästa person de ser. Du menar alltså om en pappa lämnar sin 3-åriga son utan uppsikt i 5 minuter på strandench barnet drunknar, för ingen märker det i tid. Då är det inte synd om pappan enligt din sjuka logik.
Senast redigerad av Zoltanfez 2018-09-15 kl. 22:55. Anledning: Förtydliga
Citera
2018-09-16, 00:00
Bannlyst
Citat:
Finns inga bilder på hur likt det är så bäst att vara på den säkra sidan efter detta.

Finns en bild. Det var definitivt INTE en rosa vattenpistol, utan ett svart/mörkgrått föremål i minst lika stor dimension som en sig-sauer, dvs polisens tjänstevapen.
Citera
2018-09-16, 01:20
Medlem
Jag tror visst att mupparna börjar fyllna till på lördagskvällen Ja ja, ingen bryr sig ju om de hatiska inlägg som hårdrockaren och hans vapendragare spammar tråden med. Det är bara patetiskt.

Om jag minns rätt var en av Erics mördare en snorvalp på sådär 22 år som börjat jobba som polis denna sommar? Jag tror det är han som utlöst hela tragedin. Han ville väl visa sig vilken handlingskraftig och duktig polis han var, särskilt om han var ute med kvinnliga kolleger som hade obefintligt större yrkeserfarenhet. Han drabbas av tunnelséende, tappar självkontrollen och skjuter ihjäl Eric. Detta triggar igång de två andra nollorna som fortsätter att peppra ett försvarslöst barn med expanderande kulor som trasar sönder inre organ.

Du, din snorvalp, vad skulle du tycka om att någon med berått mod sköt ihjäl din lillebror/lillasyster och sedan försökte ljuga om det? Hur skulle du må om polismyndighetens alla resurser användes för att mörka det faktum att tre olämpliga poliser i samförstånd begått mord på ditt älskade syskon? Ja, det handlar ju faktiskt om mord. Uppsåt fanns i och med att man sköt mot bålen med en ammunition vars skadeverkningar man bör ha varit införstådda med. Var man inte det tycks inte tiden på polisskolan ha använts särskilt väl.

Du, din snorvalp, du är och förblir en mördare. Men antagligen har du inte ens förstånd att skämmas över vad du har gjort eller känna ånger. Hur har du tänkt dig att kunna fortsätta som polis? Detta måste väl ändå ha bevisat för dig att polisyrket inte är något för dig?

Sluta nu innan det är för sent...
Citera
2018-09-16, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Jag tror visst att mupparna börjar fyllna till på lördagskvällen Ja ja, ingen bryr sig ju om de hatiska inlägg som hårdrockaren och hans vapendragare spammar tråden med. Det är bara patetiskt.

Om jag minns rätt var en av Erics mördare en snorvalp på sådär 22 år som börjat jobba som polis denna sommar? Jag tror det är han som utlöst hela tragedin. Han ville väl visa sig vilken handlingskraftig och duktig polis han var, särskilt om han var ute med kvinnliga kolleger som hade obefintligt större yrkeserfarenhet. Han drabbas av tunnelséende, tappar självkontrollen och skjuter ihjäl Eric. Detta triggar igång de två andra nollorna som fortsätter att peppra ett försvarslöst barn med expanderande kulor som trasar sönder inre organ.

Du, din snorvalp, vad skulle du tycka om att någon med berått mod sköt ihjäl din lillebror/lillasyster och sedan försökte ljuga om det? Hur skulle du må om polismyndighetens alla resurser användes för att mörka det faktum att tre olämpliga poliser i samförstånd begått mord på ditt älskade syskon? Ja, det handlar ju faktiskt om mord. Uppsåt fanns i och med att man sköt mot bålen med en ammunition vars skadeverkningar man bör ha varit införstådda med. Var man inte det tycks inte tiden på polisskolan ha använts särskilt väl.

Du, din snorvalp, du är och förblir en mördare. Men antagligen har du inte ens förstånd att skämmas över vad du har gjort eller känna ånger. Hur har du tänkt dig att kunna fortsätta som polis? Detta måste väl ändå ha bevisat för dig att polisyrket inte är något för dig?

Sluta nu innan det är för sent...

Ok, vi säger så, en yngre polis som ville imponera på sina kvinnliga kollegor. Han trodde sig garanterat få en avsugning på stubben för att han sköt ihjäl första bästa person han såg. Sen " råkade " det bara vara så att den mannen dom sköt ihjäl bar på något som liknade ett vapen, gud vad tur för honom så han kunde skylla på det i efterhand eftersom han bara sådär gjort sig skyldig till mord för att få till det med sin kvinnliga kollega.

Naturligtvis insåg internutredningen detta också, och eftersom polisens interna utredare inte alls är frånkopplad den ordinarie verksamheten, utan i själva verket är buksvågrar till var och varann polis dom utreder så insåg dom naturligtvis att man bara är ung en gång. Att grabben sköt ihjäl en random utvecklingsstörd, och att han kollegor hjälpte till, är väl ingen stor grej, han ville ju liksom bara få till det, shit happends alltså. Detta har dom såklart också förklarat för den åklagare som driver utredningen, och självklart måste ju även en sådan vara förstående, klart killen måste få lattja, och dom andra två måste få skjuta lite på levande mål någon gång.

..tror man det förhållit sig på det sättet är man nog inte bara full, utan också sinnessjuk
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-09-16 kl. 01:50.
Citera
2018-09-16, 01:39
Medlem
För övrigt är det viktigt att namnen på Erics mördare kommer fram snarast.
Citera
2018-09-16, 01:51
Bannlyst
Citat:

Absolut, så någon kan skicka sympatier till dom

Det är säkerligen ingen rolig tid dom har nu, pga av en oansvarig och nonchalant förälder som inte kunde ha tillsyn på sin avkomma
Citera
2018-09-16, 01:54
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Mördare ?
Du menar att det var planerat.
Citera
2018-09-16, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Mördare ?
Du menar att det var planerat.

Uppsåt fanns. Skjuter man mot bålen med expanderande ammunition är det detsamma som en ren avrättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in