Jag tror visst att mupparna börjar fyllna till på lördagskvällen

Ja ja, ingen bryr sig ju om de hatiska inlägg som hårdrockaren och hans vapendragare spammar tråden med. Det är bara patetiskt.
Om jag minns rätt var en av Erics mördare en snorvalp på sådär 22 år som börjat jobba som polis denna sommar? Jag tror det är han som utlöst hela tragedin. Han ville väl visa sig vilken handlingskraftig och duktig polis han var, särskilt om han var ute med kvinnliga kolleger som hade obefintligt större yrkeserfarenhet. Han drabbas av tunnelséende, tappar självkontrollen och skjuter ihjäl Eric. Detta triggar igång de två andra nollorna som fortsätter att peppra ett försvarslöst barn med expanderande kulor som trasar sönder inre organ.
Du, din snorvalp, vad skulle du tycka om att någon med berått mod sköt ihjäl din lillebror/lillasyster och sedan försökte ljuga om det? Hur skulle du må om polismyndighetens alla resurser användes för att mörka det faktum att tre olämpliga poliser i samförstånd begått mord på ditt älskade syskon? Ja, det handlar ju faktiskt om mord. Uppsåt fanns i och med att man sköt mot bålen med en ammunition vars skadeverkningar man bör ha varit införstådda med. Var man inte det tycks inte tiden på polisskolan ha använts särskilt väl.
Du, din snorvalp, du är och förblir en mördare. Men antagligen har du inte ens förstånd att skämmas över vad du har gjort eller känna ånger. Hur har du tänkt dig att kunna fortsätta som polis? Detta måste väl ändå ha bevisat för dig att polisyrket inte är något för dig?
Sluta nu innan det är för sent...