2018-08-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Det största mongot här är faktiskt dig själv. Läs ovan så kanske du förstår.

Nej, Eric hade inget vapen. Det han hade med sig var en leksak, Jag förstår att du har svårt att få in det.
Jag förstår även att du har svårt att förstå att det faktiskt kan ha gått till på annat sätt än vad du och övriga kommunister här tror.

Att kalla någon med DS för monga visar själv att man inte har alla hästar i hagen.

Men att kalla folk för horungar när de inte tycker som du visar förstås på hög intelligens?
Citera
2018-08-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Nej svenska soldater tränar för fredsbevarande uppdrag i utlandet. De har en massa sådan träning att bedöma olika situationer och att följa de rules of engagement som gäller i landet. De flesta av dem har också varit ute på sådana uppdrag och ställts inför dessa situationer med civila och eventuella motståndare blandat i stadsmiljö. Just mycket skarpskjutning och stridsskjutningar ger en vana vid vapenhantering att man inte agerar panikartat. Ja de har en fördel av bättre vapen och bättre ledningsstrukturer där man alltid arbetar med samma grupp. Disciplin att invänta order om eldöppnande inte bara fritt skytte för alla.

VAAAA????? Har du ens någon militär utbildning?
Soldater har på samma rätt som polisen laga befogenhet att skjuta personer som uppträder som hot. Man måste inte vänta på att personen skjuter. Det räcker med att någon riktar ett vapen eller dylikt.
Även som civil har du rätten att skjuta någon som riktar ett vapen mot dig.

Jag har själv några år inom det gröna och det man oftast över på är regelrätt strid med artilleri, pansarskott, granatgevär. Man gör detta i syfte att döda.
Om soldater bli beskjutna behöver de inte vänta på order för att skjuta tillbaka, samma sak om någon riktar ett vapen emot dig. Det är vad R.O.E säger.
Citera
2018-08-06, 16:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jamendåså...då kan vi väl lägga ner utredningen. Dina fakta är ju obestridliga...
Lika obestridliga som dina...
Citera
2018-08-06, 16:28
Medlem
Citat:

Nej, Eric hade inget vapen. Det han hade med sig var en leksak, Jag förstår att du har svårt att få in det.
Jag förstår även att du har svårt att förstå att det faktiskt kan ha gått till på annat sätt än vad du och övriga kommunister här tror.

Att kalla någon med DS för monga visar själv att man inte har alla hästar i hagen.

Så om man inte tror på alla teorier här som låter "polisen sköt för att det var kul" och att ALLA poliser är mördare som inte behövs så är man kommunist?

VILKEN FANTASTISK VÄRLD DU LEVER I!
Senast redigerad av Krukkula 2018-08-06 kl. 16:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Lika obestridliga som dina...

Jag har ju inga...
Citera
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:

Tack, men ett par saker innan du spricker av ilska.

1. Det heter "faktiskt DU själv"
2. Tänker inte läsa ovan då det är solklart att du har 110% rätt och poliser är mördare.
3. Självfallet kan det gått till på annorlunda sätt än jag vill, han hade levt då.
4. Jag är så långt från kommunist man kan komma.
5. En kaka är en kaka, samma sak som att ett vapen är ett vapen, det finns ju så många olika. Ett mongo är ett mongo. Även utan vapen. Eller replika, kopia, 3D-tillverkad, leksak,
6. Mina hästar är allesammans i hagen för här sitter jag och förundras hur du slåss för din sak att poliserna är mördare och skall minsann steglas på närmsta plats.
7. Är det alltid så att din åsikt är den enda som räknas? Lustigt det, du kanske har helt fel.
Citera
2018-08-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nej, jag hävdar inte att det var just dessa poliser som sköt Eric. Det är väl fastslaget någonstans att det var i alla fall tre stycken som var inne.

I lilla videosnutten ser vi tre poliser. Det säger inte att det var just dessa som sköt. De kan vara dessa men de som sköt kan fortfarande vara inne på gården och dessa väntar på att de ska komma ut. Eller så är det helt andra poliser.

De här är de enda bilderna vi har fått se på poliser på plats vid tidpunkten. I alla fall vad jag har sett. Journalisterna har inte ställt frågor till vittnen vad det var för sorts poliser, unga, gamla, kvinnor, män etc, så vi har inte mer än de där sekunderna att fundera över.

Journalisterna har en agenda som de är överens om. De ska skydda polismyndigheten. Så mycket för konkurrerande nyhetsförmedling. Polisen har inte hållit presskonferens, man har släppt väldigt dimmiga förklaringar, det har läckts uppgifter till pressen från poliskällor, rikspolischefen har inte uttalat sig. Och att GW håller tyst är talande.

Nu är den här händelsen död tillsammans med Eric. Medierna har lyft frågan till akademisk nivå där professorer uttalar sig och galopperar runt på sina respektive käpphästar. Polisprofessorn Johannes Knutsson rider på tesen att bara vi ändrar lite på papper som blir det lika lugnt som i Finland. Samtidigt säger någon polisutbildare att på pappret ser allt bra ut, det är attityderna det är fel på. Någon vidare uppföljning kommer vi inte att få. Åklagaren och polisen får all tid och möjligheter i världen och gräva ned den här historien.

Det är väl klart att uppgifter ifrån och om utredning inte läcks ut. Utredningssekrets råder för att inte påverka vittnen och dylikt.
Vilka mediebolag skyddar polisen? Aftonbladet har intervjuer med vittnen som säger att polisen gjort fel, de intervjuar mamman som ifrågasätter polisens agerande etc.
SVT intervjuar folk som säger att polisen inte har rätt utbildning tex.
Citera
2018-08-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Det spelar ingen roll om det var en downie, en clown, en neger eller ens om det var en förrymd babian från Kolmården som höll i vapnet. Det skall läggas ned eller så händer det saker.

Nu las det ned. Blev det bra?
Citera
2018-08-06, 16:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Erfarenheten från USA säger något annat. Här är ett rykande (pun intended) färskt exempel:
https://www.wftv.com/news/local/poli...park/806192101

Du kan notera att din ”artighet” här synbarligen ledde till att en person på den lokala school-reunionfesten surnade och gick hem efter ett vapen, varpå han vid återkomst sköts ner av en kille som ”fick vara med o leka”. Hade alla fått vara med och leka från början eller om vapen vore svåra att komma över, så skulle den ena tjockisen inte behöva skjuta den andre, och vita män från bättre omständigheter inte behöva ta betalt för att lagföra och rapportera om det. Tillgången till en vapenkille på festen gör i detta specifika fall, strukturellt, att mobbaren kan trycka till den olycklige med lite större eftertryck, för slutar han vara artig och tar till slagsmål kan vi alltid skjuta’n. Det där är inte artighet, det är exkommunicering och selektion för utplåning.

Sen ska man inre tro att inte pressen och lokalsamhälle många gånger tvingas lägga historier tillrätta för att inte svartmåla det egna samhället och dess invånare. Hade han verkligen dragit fram eller hotat med sitt vapen? Vad för annan historia ligger bakom motsättningen? Killen som surnade till får ingen chans att bli hörd. Vilket må vara egalt eller som det är i detta fall men kanske inte i andra.

Sverige behöver inget av det där. Det är våld som föder våld.

Det är dumskallesamhälle. Och barbariskt.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-08-06 kl. 17:07.
Citera
2018-08-06, 16:33
Medlem
Citat:
Hur många sekunder fick han på sig?
Hur vet du att grisarna hade "bestämt" sig att detta var "våldsmannen"?
Försök att inte se ur grisarnas situation! Dem anser ju att dom har gjort rätt. Eller?

Kan du inte svara på min fråga om vad du skulle gjort? Klart man måste se ur båda sidornas perspektiv, annars är man väl vad man kan kalla en fanatiker?

Vadå bestämt sig? De såg ett hot och agerade efter det hoppas jag. Om de tex sköt honom i ryggen har de gjort fel och ska då ta sitt straff.
Det är tragiskt att han dog men faktum kvarstår att han befann sig ute mitt i natten med ett pistolliknande föremål och stötte på polisen. Varför va han ute? varför hade han en realistisk leksakspistol? Det är mycket som gick fel.
Citera
2018-08-06, 16:34
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu las det ned. Blev det bra?

Tja, hade det varit riktigt och skarpladdat som folk här verkar tro man kan se på håll så. Absolut.

Utgången är ingen bra sådan nej, självfallet inte, men nu har faktiskt polisen en uppgift och våldskapital för att eliminera ett hot med just vapen.

Knappast polisens fel att de inte vet om vapnet är äkta eller inte.

Lite som gubben i förorten som plockade upp en handgranat i tron det var en? Just det, leksak.
Citera
2018-08-06, 16:35
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
VAAAA????? Har du ens någon militär utbildning?
Soldater har på samma rätt som polisen laga befogenhet att skjuta personer som uppträder som hot. Man måste inte vänta på att personen skjuter. Det räcker med att någon riktar ett vapen eller dylikt.
Även som civil har du rätten att skjuta någon som riktar ett vapen mot dig.

Jag har själv några år inom det gröna och det man oftast över på är regelrätt strid med artilleri, pansarskott, granatgevär. Man gör detta i syfte att döda.
Om soldater bli beskjutna behöver de inte vänta på order för att skjuta tillbaka, samma sak om någon riktar ett vapen emot dig. Det är vad R.O.E säger.

Jaha nu var leksaksvapnet artilleri helt plötsligt. Konstig övning ni hade där ni anföll en med downs sydrom inne i stan med pansarvärnsvapen i syfte att döda. Var det plutons strid då mot den handikappade med leksaksartilleripjäs? Inne i stan? Tur att du slutade i det militära du verkar farlig för allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in