2018-08-02, 13:45
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Våld föder bara mera våld. Den här polisen kanske har barn. Vad innebär det för dem att växa upp med vetskapen att pappa är en mördare och att de själva riskerar att utsättas för hämndaktioner?

Han eller hon är ingen mördare.

Däremot en hjälte som stod upp mot avskummen i samhället som vägrar inordna sig i våra normer, lagar och regler.
Citera
2018-08-02, 13:49
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Din farsa kanske?
Fortfarande av samma åsikt? Nä...tänkte väl det, muppjävel.
Siktar man på en snut så får man fan skylla sig själv, tom i mellanmjölkslandet med dubbla hängslen och livremmar samt cykelhjälm på skallen.

Har du sovit under en sten de senaste 20 åren?
Newsflash! Buset heter inte längre stoffe och Kenta med en panna kosken i näven utan Ali, Mohammed och Reza med varsin skjutklar Kalashnikov.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2018-08-02 kl. 13:56.
Citera
2018-08-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Jag pratade precis med en mäklare.Det är nästan omöjligt att sälja en lägenhet i Vasastan numera.
Det är Stockholms "Vilda-Västern"...

Haha det var det dummaste jag hört. Verkar jättesvårt att sälja lägenhet i Vasastan numera
https://www.hemnet.se/salda/bostader...70&sold_age=3m
Citera
2018-08-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote4pedro
Haha det var det dummaste jag hört. Verkar jättesvårt att sälja lägenhet i Vasastan numera
https://www.hemnet.se/salda/bostader...70&sold_age=3m

Lägg även märkte till att den absoluta majoriteten av lägenheter går över utgångspris.
Citera
2018-08-02, 14:02
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Jag pratade precis med en mäklare.Det är nästan omöjligt att sälja en lägenhet i Vasastan numera.
En mycket nära släkting till mig jobbar som mäklare så den myten kan jag krossa direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Och jag som trodde att innerstadsstockholmarna gillade mångkultur, där ser man....
Nej, det gör vi inte. Dessutom finns väl inga uppgifter kring etnicitet i det här fallet?
Citera
2018-08-02, 14:05
Medlem
InnerstInnes avatar
Ni som gapar om maktmissbruk samt polisbrutalitet, gråter ut hipsterklyschor som "våld föder våld" och dylikt trams: Tycker ni att en potentiellt död polis är bättre än ihjälskjuten kriminell?

Viftar en kriminell med ett vapen framför en polis finns det två möjligheter - antingen är vapnet en attrapp eller ett funktionellt skjutvapen. Oavsett vad brottslingen faktiskt bär, är det rimligaste för polisen i den skarpa situationen att anta att det är ett fullt funktionellt skjutvapen som är ämnad att användas i den situationen. Gangstern borde ha förstått detta och därför inte tagit fram pistolen. Han gjorde det ändå och fick bita i gräset. Tråkigt för honom, men polisen gjorde det enda rätta. Ingen anständig samhällsmedborgare önskar sig en mördad polis i tjänst.
Senast redigerad av InnerstInne 2018-08-02 kl. 14:11.
Citera
2018-08-02, 14:05
Medlem
Mnomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Vasastan är tyvärr inte vad det en gång var. Det känns som att det har gått ganska snabbt, med en markant skillnad på bara typ 18 månader. Om inte trenden bryts riskerar vi att få samma situation som t.ex. Malmö och Helsingborg där stadskärnan domineras av brottslighet.

Citat:

Lever ni i ett parallellt universum? Jag har bott i kvarteret bredvid det där den här skjutningen inträffade i 35 år, jag rör mig genom hela stadsdelen 6 nätter i veckan och har aldrig råkat ut för något anmärkningsvärt. Er bild av området är totalt missvisande. Att det är svårt att sälja lägenheter just nu har helt andra orsaker än att området är "farligt".

On topic: Vaknade av skotten, det lät som betydligt fler än de 3 som vittnet i DN snackar om, snarare 10+, kan det ha varit någon form av ekoeffekt?
Senast redigerad av Mnomad 2018-08-02 kl. 14:30.
Citera
2018-08-02, 14:11
Avstängd
Som en skribent påpekat så är det standard att upprätta en anmälan när polisen skjutit verkanseld men att rubricera det som tjänstefel är desto mindre vanligt. Det kan tyda på att skjutningen inte varit helt berättigad.
Citera
2018-08-02, 14:18
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Som en skribent påpekat så är det standard att upprätta en anmälan när polisen skjutit verkanseld men att rubricera det som tjänstefel är desto mindre vanligt. Det kan tyda på att skjutningen inte varit helt berättigad.

Det brukar det väl gå under, vad annars?

Edit: En snabb googling antyder att tjänstefel är standardrubriceringen vid dylika incidenter.
Senast redigerad av letspanic 2018-08-02 kl. 14:21.
Citera
2018-08-02, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det brukar det väl gå under, vad annars?

Edit: En snabb googling antyder att tjänstefel är standardrubriceringen vid dylika incidenter.

Min poäng - som kanske inte framgick, var att det är lite märkligt att från början sätta en brottsrubricering när polismannen ifråga INTE är misstänkt för något brott.
Citera
2018-08-02, 14:25
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser

När det inleds en förundersökning måste det finnas en misstanke om ett begånget brott. Ingen misstanke om brott, ingen förundersökning. Därför tar man utgångspunkten att tjänstefel har begåtts för att kunna bedriva en förundersökning. Enkelt.
Citera
2018-08-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Lever ni i ett parallellt universum? Jag har bott i kvarteret bredvid det där den här skjutningen inträffade i 35 år, jag rör mig genom hela stadsdelen 6 nätter i veckan och har aldrig råkat ut för något anmärkningsvärt. Er bild av området är totalt missvisande. Att det är svårt att sälja lägenheter just nu har helt andra orsaker än att området är "farligt".

Ha, ha. Så fort något händer någonstans så hoppar det fram någon som utmålar området som ett ”skitområde” eller ett område ”i förfall”. Säkert som amen i kyrkan. Som vanligt har de ingen susning.

Däremot är det väl riktigt att de flesta brott inträffar i innerstaden. Ingen förort är lika utsatt för rån, tex, som flertalet stadsdelar innanför tullarna. Skjutningar är väl vanligare i en del förorter men det var inte länge sedan någon sköts i närheten av den här platsen heller.

Så ser samhället ut.

Ska bli intressant att höra hela den här historien. Ser mest ut som ett suicide-by-cop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in