2019-06-30, 14:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Waldschmidt passar verkligen som falsk nia, och han bytte position med många andra för att lura försvaret.
Får han spela nånting i klubblaget? Och i vilken position isf?

Blivit lite förtjust i den här spelaren under U21 EM får jag erkänna
Citera
2019-06-30, 15:45
Medlem
Oranginas avatar
Januari 2019: VfB's sportchef Michael Reschke köper Kabak för 11 miljoner euro. I kontraktet skrivs en nedflyttningsklausul in som ligger på 15 miljoner euro.

Februari 2019: Reschke sparkad.

Juni 2019: Som Schalkes sportchef köper Reschke Kabak från VfB för 15 miljoner Euro.

Undrar hur länge detta var planerat. Vilket jävla geni.

Well played, Reschke.
Citera
2019-06-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Januari 2019: VfB's sportchef Michael Reschke köper Kabak för 11 miljoner euro. I kontraktet skrivs en nedflyttningsklausul in som ligger på 15 miljoner euro.

Februari 2019: Reschke sparkad.

Juni 2019: Som Schalkes sportchef köper Reschke Kabak från VfB för 15 miljoner Euro.

Undrar hur länge detta var planerat. Vilket jävla geni.

Well played, Reschke.
Hahaha så jävla footballmanager asså
Citera
2019-07-01, 21:00
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Får han spela nånting i klubblaget? Och i vilken position isf?

Blivit lite förtjust i den här spelaren under U21 EM får jag erkänna
Jodå, nio mål tror jag han har lyckats med under säsongen.

Tror inte att han spelat som falsk nia - varit mellan backlinjen och mittfält - i klubben, men jag har inte sett såpass många matcher denna säsong att jag kan vara helt säker på det. Han har spelat bredvid Nils Petersen som topp. Egentligen samma roll som i U21, men jag tror inte han varit lika variabel och bytt platser med andra positioner i klubben.

Två gånger under säsongen har han slagit straff istället för Petersen, så att han slog straffen i semin var ingen slump. Sättet han slog den på var inte heller någon slump. Han försöker alltid vänta ut målvakten.

Jag kollade lite extra på honom nu under finalen, och när Tysklands offensiv inte fungerade alls, ens i andra tredjedelen, fick han backa hem i uppbyggandet av anfallet, men då saknades han längst uppe. Han arbetade oerhört bra utan boll, och sprang flera maxlöpningar i djupled utan att få bollen. Och när han väl hade bollen syntes det vilken självsäkerhet han utstrålade med bollen.

Innan finalen trodde jag faktiskt han var för upphöjd av media, men nu tror jag han kommer vara riktigt kul att se under året, förutsatt att han stannar i klubben. Behöver nästan ställa upp hur vår offensiv kan se ut nu.
Citat:
A-elva
Schwolow
Schmid - Koch - Lienhart - Günter
Kwon - Höfler - Haberer - Sallai
Waldschmidt - Petersen

B-elva
Kass målvakt
Itter - Gulde - Heintz - Okanji/Kübler
Ravet - Abrashi - Frantz - Jeong
Höler - Kleindienst
Och då har vi en hel del yttrar och centrala mittfältare ytterligare.

I A-elvan har vi två snabba yttrar (Sallai och Kwon) som gärna springer i djupled och driver bollen framåt. Vilket i och för sig yttebackarna (Schmid och Günter) också gör. Hade varit ett Freiburg som spelade ett riktigt högt tempo och skapat ytor för Petersen och Waldschmidt. Om man lägger på att Waldschmidt är bekväm med och kan behärska att vara variabel i sin position blir det nog en ordentlig offensiv klubben skapat.
Senast redigerad av Lekmand 2019-07-01 kl. 21:24.
Citera
2019-07-02, 09:32
Medlem
cyberkalles avatar
Frankfurt är verkligen ett lag som kört hårt med spelare från Serbien få se nu om Dejan Joveljic 19år blir ytterligare en framgångsrik spelare och senare en god affär. 4 miljoner € kostade han.
Citera
2019-07-02, 21:45
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Frankfurt är verkligen ett lag som kört hårt med spelare från Serbien få se nu om Dejan Joveljic 19år blir ytterligare en framgångsrik spelare och senare en god affär. 4 miljoner € kostade han.

Fredi Bobic. Ett geni.

Får se vad sjukt hypade Sven Mislintat och Hitzlsperger kan hitta för guldkorn för oss.

Tanguy Coulibaly, 18-årig talang från PSG blev klar Idag. Aldrig sett honom honom spela, men jag gillar värvningen. Low risk-high reward! Sist vi värvade en ung fransk talang utan A-lagserfarenhet så blev han världsmästare inom några år
Citera
2019-07-04, 09:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Fredi Bobic. Ett geni.

Får se vad sjukt hypade Sven Mislintat och Hitzlsperger kan hitta för guldkorn för oss.

Tanguy Coulibaly, 18-årig talang från PSG blev klar Idag. Aldrig sett honom honom spela, men jag gillar värvningen. Low risk-high reward! Sist vi värvade en ung fransk talang utan A-lagserfarenhet så blev han världsmästare inom några år

Håller med han är grym.

Ett jävla liv bland Bayerns fans att vi inte värvat tillräckligt och att Dortmund kommer vinna ligan.

ÄH! Vår trupp är bra punkt slut men visst får vi en massa skador på nyckelspelare då ....men man kan ju inte ha en 50 manna trupp i fall att.

Det som oroar mest det är ju om Neuer håller en hel säsong.
Citera
2019-07-04, 12:47
Medlem
cyberkalles avatar
Hoppet lever för den klassiska klubben Kaiserslautern.

Först så spelade Bayern en vänskapsmatch och räddade klubben, nu verkar det som att Luxenburgaren Flavio Becca som är en av dom rikaste i landet går in med hjälp.
Han planerar att köpa Fritz-Walter-stadion samt att ge direkt stöd till köp av spelare.

Svenskar som spelat i klubben.

Benny Wendt
Roland Sandberg
Jörgen Pettersson
Björn Runström
Torbjörn Nilsson
Ronnie Hellström
Benno Magnusson
Jan Eriksson
Citera
2019-07-04, 13:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Hoppet lever för den klassiska klubben Kaiserslautern.
Mycket trevliga nyheter!

Klubben är ju lite kult i Sverige alltsedan de sköna bilderna på en Ronnie Hellström i polisonger och mustasch.

Vad jag har förstått så drar klubben fortfarande respektabla publiksiffror, trots den sportsliga kräftgången.
Å andra sidan så drar ju nästan alla lag i Tyskland folk
Citera
2019-07-04, 14:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mycket trevliga nyheter!

Klubben är ju lite kult i Sverige alltsedan de sköna bilderna på en Ronnie Hellström i polisonger och mustasch.

Vad jag har förstått så drar klubben fortfarande respektabla publiksiffror, trots den sportsliga kräftgången.
Å andra sidan så drar ju nästan alla lag i Tyskland folk
https://www.transfermarkt.de/1-fc-kaiserslautern/besucherzahlenentwicklung/verein/2

Drygt 21 tusen i div 3 är ett sjukt bra snitt.
Citera
2019-07-04, 14:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
https://www.transfermarkt.de/1-fc-kaiserslautern/besucherzahlenentwicklung/verein/2

Drygt 21 tusen i div 3 är ett sjukt bra snitt.
Verkligen!

Och det borde ju innebära att en ny ägare har något att jobba med. Och klubbens klassikerstatus.
Citera
2019-07-05, 17:56
Medlem
Oranginas avatar
Vem är Maxime Awoudja och varför har vi betalat 1,5 miljoner EUR för honom?

2-meter långa strikern Sasa Kalajdzic har jag dock koll på. 2,5 miljoner EUR.

Riktigt jävla kap.

Denna killen kan bli hur bra som helst! Trots längden så har han riktigt fin teknik med fötterna och kan snurra upp en eller två av Bayerns överskattade mittbackar. Vi ses nästa säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in