2019-05-18, 20:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ribéry har nu fler titlar än Dortmund 😍
Har någon spelare i modern tid mer ligatitlar än han i någon större liga? Kan fortfarande inte riktigt smälta hans mål. Så jä-la mycket honom. Kennedynivå (Var på plats när Hammarbys Kennedy dunkade in en frispark i sin sista riktiga match för att sen springa mot klacken och i farten ta emot en öl en supporter av misstag kastat in mot planen som han svepte innan gubben rusade in till sidlinjen och klacken - det slår allt för mig).
Citat:
Missade hela denna omgång missade alla hyllningar till Robben Ribéry och Rafinha man får inte glömma bort honom, ingen världsklass men jävligt lojal spelare.
Mår lite piss över att jag missade denna dag men anledningen var viktigare än något annat i mitt skitliv.
Riktigt trist att läsa. Suttit och väntat på dina kommentarer hela eftermiddagen. Framförallt vilka som var gubbarna i röda bajerska västar på väg till tallriken. FCB firande är klasser över alla andras. Rafinha är en spelare man lärde sig älska men också en fluglort på väggen mot Robbery.
Citat:
Jag älskar att BVB tryckt upp en jävla massa banderoller och annat att dom är Deutsche Meister 2019 😂
Dom är dom och vi är vi.

Må för fan bra gubbstrutt i Lapphelvetet!
Citera
2019-05-19, 01:37
Medlem
ingetbranicks avatar
En hemsk sluttabell så klart, men rent objektivt så var det nästan Hollywood-klass på att Ribery och Robben fick avsluta på det sättet. Att båda hör till de mest avskydda spelarna utanför Bayern är en annan sak, det hänger inte så lite ihop med att de faktiskt har varit väldigt bra. Nollor bryr sig ju ingen om. Dessutom har ju deras personlighet passat som hand i handske i klubben i fråga .
Citera
2019-05-19, 17:26
Medlem
Hunden007s avatar
verkar som inget lag ville gå upp med Köln.

Paderborn får dock åka upp till bundesliga. tror jag snackade om detta lag för 3-4 år sen när man åkte ur tredjeligan med räddades av 1860 Munchen blev tvångsnedflyttade.
Citera
2019-05-19, 17:38
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har någon spelare i modern tid mer ligatitlar än han i någon större liga? Kan fortfarande inte riktigt smälta hans mål. Så jä-la mycket honom. Kennedynivå (Var på plats när Hammarbys Kennedy dunkade in en frispark i sin sista riktiga match för att sen springa mot klacken och i farten ta emot en öl en supporter av misstag kastat in mot planen som han svepte innan gubben rusade in till sidlinjen och klacken - det slår allt för mig).
Riktigt trist att läsa. Suttit och väntat på dina kommentarer hela eftermiddagen. Framförallt vilka som var gubbarna i röda bajerska västar på väg till tallriken. FCB firande är klasser över alla andras. Rafinha är en spelare man lärde sig älska men också en fluglort på väggen mot Robbery.

Dom är dom och vi är vi.

Må för fan bra gubbstrutt i Lapphelvetet!

Messi har 10 ligatitlar, Giggs hade väl 13 ?
Citera
2019-05-19, 17:49
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har någon spelare i modern tid mer ligatitlar än han i någon större liga? Kan fortfarande inte riktigt smälta hans mål. Så jä-la mycket honom.
Jodå, finns några. Men ja, vilket jävla mål. Vansinnigt snyggt. Vilken avslutning för Robbery.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En hemsk sluttabell så klart, men rent objektivt så var det nästan Hollywood-klass på att Ribery och Robben fick avsluta på det sättet.
Verkligheten överträffar, som ofta, dikten.
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Messi har 10 ligatitlar, Giggs hade väl 13 ?
Buffon 9 (exkl. Calciopoli), Messi 10, Scholes 11 & Giggs 13. Om det finns fler måste jag googla.
Citera
2019-05-19, 17:54
Medlem
Steff83s avatar
Paderborn till BL. Ihop med Köln sen innan alltså.

Union Berlin kvalar mot Stuttgart.
Citera
2019-05-19, 19:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Paderborn till BL. Ihop med Köln sen innan alltså.

Union Berlin kvalar mot Stuttgart.

Hade hellre sett Union än ytterligare ett lag från Nordrhein-Westfalen, nu håller jag dock att Stuttgart håller sig kvar.
Citera
2019-05-19, 19:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hade hellre sett Union än ytterligare ett lag från Nordrhein-Westfalen, nu håller jag dock att Stuttgart håller sig kvar.
Samma här. Hade varit uppfriskande med ett till Berlin-lag. Paderborn känns tråkiga..även om dom spelar en bra fotboll uppenbarligen. Men som du säger..ska man upp lite mindre klubbar så är det roligare om dom kommer från annan del än NRW.

Vi får utgå från att Stuttgart vinner kvalet. Vore tragiskt om dom skulle fortsätta gå i HSVs fotspår.
Citera
2019-05-20, 17:04
Medlem
cyberkalles avatar
Enligt Kicker så är Julian Brandt mycket nära BvB.
Citera
2019-05-20, 20:11
Medlem
cyberkalles avatar
90% av hittills 2800 röstande vill ha kvar Kovac som tränare, även jag tycker att han ska få minst en säsong till.
Citera
2019-05-20, 20:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
90% av hittills 2800 röstande vill ha kvar Kovac som tränare, även jag tycker att han ska få minst en säsong till.
Jo..Det tycker jag allt. Han vann ligan så det måste ju bli godkänt iaf minst och en ny chans till att få till spelet bättre och forma truppen i sin egen riktning. Tränare ska inte bytas om det inte absolut är nödvändigt. Men han måste visa att han lärt sig något och utvecklas nästa säsong. Då duger inte detta. Då måste han ta ligan igen och göra det bättre i CL. Gå längre och uppvisa mer övertygande spel som det går att bygga på.
Senast redigerad av Steff83 2019-05-20 kl. 21:00.
Citera
2019-05-20, 21:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Det tycker jag allt. Han vann ligan så det måste ju bli godkänt iaf minst och en ny chans till att få till spelet bättre och forma truppen i sin egen riktning. Tränare ska inte bytas om det inte absolut är nödvändigt. Men han måste visa att han lärt sig något och utvecklas nästa säsong. Då duger inte detta. Då måste han ta ligan igen och göra det bättre i CL. Gå längre och uppvisa mer övertygande spel som det går att bygga på.
Exakt!
Han har sina svagheter men det blir nog bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in