2018-08-01, 05:50
Medlem
Germanofils avatar
Hög tid för en ny tråd nu när den för en gångs skull intressanta Dritte Liga har sparkat igång! För att vi ska kunna fortsätta diskussionerna som redan påbörjats väljer jag att citera tre inlägg från den gamla tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
imponerande siffror som kanske kan slås denna säsong nu när en världsmästare spelare i dritte.

Spelare med störst BL-erfarenhet som nu spelar i tredje divisionen.

1. Kevin Großkreutz (30/Uerdingen) 186 Spiele
2. Stefan Aigner (30/Uerdingen) 126
3. Sascha Mölders (33/1860 München) 103
4. Marc Stein (33/Cottbus) 71
5. Florian Dick (33/Kaiserslautern) 62
6. Maximilian Beister (27/Uerdingen) 47
7. Moritz Hartmann (32/Fortuna Köln) 44
8. Stefan Lex (28/1860 München) 34
9. Stephan Fürstner (30/Braunschweig) 31
10. Kai Bülow (32/Rostock) 29

Uerdingen har en riktigt stor titel genom tiderna det var 1985 då man blev DFB-pokalsegrare genom att slå FCB i finalen med 2-1.
Braunschweig tyska mästare 1967
Rostock sista DDR mästare 1991
1860 München tyska mästare 1966
Kaiserslautern tyska mästare 1998
Unterhaching (München) spelare i BL 1999-2001

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men jösses vilket fall! Tredje divisionen!? Var han inte med när Dortmund var i CL final för ett tag sen. Och en viktig kugge i klopps gegenpressing? Ryktades ju vara på väg till än större klubbar då ochså. Vad fan hände? Är det skadorna som spökat eller finns det någon annan bakomliggande orsak till detta "ras"?

Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Dortmund var i CL final 2013, han var tom med i VM-truppen 2014. Så ja snacka om att karriären gått nedför!
Ja Kebab-Kevins karriär blev kanske inte riktigt som han hade tänkt sig. Minns att jag 2013 skrev att han förmodligen är den mest talanglösa spelare någonsin som stått i en CL-final. Kevin är en spelare som lever 100 % på sin inställning och var som sagt en viktig del i Klopps dåvarande lagbygge. Men efter det har han inte riktigt hittat sin plats. Önskar honom lycka till i kultklubben Uerdingen.
Citera
2018-08-01, 06:38
Bannlyst
spelade inte zlatan för tyskland förut? har han slutat? han är bra tror jag..

men iallafall.. nu tänkte man börja spela på tyska ligor.. några tips?? tänkte satsa några hundring alternativt tusenlappar på några matcher har stor erfarenhet i svartpoker men i tysk fotboll kan jag inte så mycket.. så jag tar gärna emot bet tips på bra lag

Mvh Johan
Citera
2018-08-01, 21:03
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hög tid för en ny tråd nu när den för en gångs skull intressanta Dritte Liga har sparkat igång! För att vi ska kunna fortsätta diskussionerna som redan påbörjats väljer jag att citera tre inlägg från den gamla tråden:

Ja Kebab-Kevins karriär blev kanske inte riktigt som han hade tänkt sig. Minns att jag 2013 skrev att han förmodligen är den mest talanglösa spelare någonsin som stått i en CL-final. Kevin är en spelare som lever 100 % på sin inställning och var som sagt en viktig del i Klopps dåvarande lagbygge. Men efter det har han inte riktigt hittat sin plats. Önskar honom lycka till i kultklubben Uerdingen.

Märkligt att 3 av dessa dalande BL-stjärnor/spelare i Dritte har hamnat i just Uerdingen? Visst hade Uerdingen sin hyfsade storhetstid förr i tiden men inte så att det förklarar varför har de blivit någon slags elefantkyrkogård?

Nåväl, de torskade hemma mot Unterhaching i första matchen så de är kanske inte något ämne för Zweite ännu.
Citera
2018-08-02, 05:56
Medlem
Germanofils avatar
Hannover har liksom förra året otur under försäsongsträningen. Då var det lagkapten Prib som gick sönder (korsbandet) och i år är det unge och stabile mittbacken Timo Hübers som även han slitit av korsbandet. Just nu försöker man att värva Emir Bikakic från Hoffenheim som ersättare.
Citera
2018-08-02, 16:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Trodde jag drömde om att jag såg bundersliga i en viasat reklam, men dom kommer alltså att visa Bundesliga denna höst? Mycket mycket trevligt
Citera
2018-08-03, 19:16
Medlem
Germanofils avatar
Premiär i Zweite om en dryg timme då HSV tar emot Holstein Kiel. En intressant match såklart där all press ligger på Hamburg som "måste" tillbaka till BL samtidigt som Kiel tappat flera nyckelspelare sedan förra säsongen.
Citera
2018-08-04, 07:27
Medlem
Germanofils avatar
3-0 till Kiel. Nu lär det bli en massiv kritik av HSV från alla håll!
Citera
2018-08-04, 08:03
Medlem
fchansas avatar
Citat:
3-0 till Kiel. Nu lär det bli en massiv kritik av HSV från alla håll!

Oj, oj, oj... Har för övrigt helt missat om och hur dränerad HSV's trupp blivit sedan uttåget. Är de att räkna med i Zweite? Om inte kanske man kan få se dem på Ostseestadion igen nästa säsong...
Citera
2018-08-04, 11:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Oj, oj, oj... Har för övrigt helt missat om och hur dränerad HSV's trupp blivit sedan uttåget. Är de att räkna med i Zweite? Om inte kanske man kan få se dem på Ostseestadion igen nästa säsong...
Tror helt klart att Hamburg kommer att vara med och slåss i toppen av Zweite. Om det räcker för ett "återtåg" återstår att se.

Hansa vann igår såg jag. Braunschweig är naturligtvis en fin skalp att ta. Tror du Hansa går upp?
Citera
2018-08-04, 13:43
Bannlyst
Citat:
Tror helt klart att Hamburg kommer att vara med och slåss i toppen av Zweite. Om det räcker för ett "återtåg" återstår att se.

Hansa vann igår såg jag. Braunschweig är naturligtvis en fin skalp att ta. Tror du Hansa går upp?
usch en till säsong med dina kommentarer om skitlaget 96. Jaja man får försöka stå ut. Kul med Kiel jag skall upp och jobba i plz2 i 2 veckor och kommer nyttja tillfället att påpeka detta för alla hsvdrägg. SKÖNT.
Vfb spelar imorrn mot atletico Madrid kan bli kul att se var vfb står? I bl har jag ingen favorit bara nöjd om fcb torskar och sedan har jag tack vare Flashback lärt mig hata h96 önskar dem all olycka. Om jag skulle ha en favorit i Tyskland e det Tysklands millwall dresden. Hoppas de går upp en dag då alla e rädda för dem. Minns när dresden va i Frankfurt och alla dresden hade stadionverbot. Kul att en ansenlig mängd tog sig in på arenan ändå. Plasthuliganerna i Eintracht blev ju dessutom stenade när de var i Dresden. Härliga minnen
Citera
2018-08-04, 13:45
Medlem
sunsidans avatar
Hamburg jättefavoriter inför 57000 stackare förlora första matchen med 3-0 med Albin Ekdal på bänken. Kollade båda lagens trupper och det var ingen rolig trupp Hamburg hade.
Citera
2018-08-04, 14:33
Medlem
fchansas avatar
Citat:

Nej, tror det blir ytterligare en säsong i mitten av Dritte men hoppet är det sista att lämna en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in