2019-06-23, 20:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Jag sade aldrig att han varken var dålig eller avdankad. Endast att det inte är ett vinnande koncept att värva oönskade spelare från den klubb du försöker hamna före i tabellen. Vi pratar alltså om ett Bayern som har vunnit ligan 7 år i rad. Hmm... Hur ska vi slå Bayern? Jo, vi värvar den mittbacken som Bayern inte anser vara bra nog för laget längre.

Är Hummels bättre än de andra mittbackarna i BVB? Absolut! Men jag tror att du förstår min poäng.

Fabian Bredlow klar för VfB. Var rykten om Marvin Schwäbe (ex-Dresden lirare) från Bröndby.

Ingen som riktigt vet om Bredlow är tänkt som förstakeeper eller inte. Har själv dålig koll på honom, statsen ser inte heller lovande ut men hoppas på det bästa självklart.

Ich verstehe dich, var läste du att Ulreich ville lämna Bayern för VfB? Nu tror jag att han blir kvar men om han lämnar så blir det nog till en BL-klubb alt utlandet.
Neuer är ju inte hel över en hel säsong numera.
Citera
2019-06-23, 22:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ich verstehe dich, var läste du att Ulreich ville lämna Bayern för VfB? Nu tror jag att han blir kvar men om han lämnar så blir det nog till en BL-klubb alt utlandet.
Han lär behövas ja. Sen behöver allt runt Neuer redas ut..känslig fråga såklart. Det håller inte att han är skadad så mycket som han varit senaste åren.
Citera
2019-06-24, 00:40
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ifall Schwolow lämnar Freiburg finns lösa rykten om att en målvakt som spelar i bundesliga kommer att skriva på för Freiburg. Enligt ryktet skulle det innebära att denna målvakten inte skulle få bättre lön i den nya klubben, och den som skrev om detta var förvånad över att denna målvakt var intresserad av Freiburg.

Det skulle kunna handla om Ulreich. Men det får vi bara reda på ifall Schwolow lämnar
Citera
2019-06-24, 02:26
Medlem
Citat:
Jag sade aldrig att han varken var dålig eller avdankad. Endast att det inte är ett vinnande koncept att värva oönskade spelare från den klubb du försöker hamna före i tabellen. Vi pratar alltså om ett Bayern som har vunnit ligan 7 år i rad. Hmm... Hur ska vi slå Bayern? Jo, vi värvar den mittbacken som Bayern inte anser vara bra nog för laget längre.
2 problem här:

1. Hur kan du påstå att värva föredettingar från Bayern är vårat koncept? Det är lagom mycket sensationalism.

2. Bayern hade ingen stress med att dumpa Hummels och det är väldigt många bayern fans etc som inte gillar att man släppte honom. Tror nog mer att Bayern gick med på det p.g.a att det va ett för bra erbjudande för att säga nej med tanke på att Hummels pris lär nog sjunka med åldern och nu är bra att casha ut och gå vidare för dem. Men låt oss inte påstå att bayern inte ansåg honom bra nog längre, efter hans vår etc. Det är lite väl dramatiskt.
Citera
2019-06-24, 12:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han lär behövas ja. Sen behöver allt runt Neuer redas ut..känslig fråga såklart. Det håller inte att han är skadad så mycket som han varit senaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Ifall Schwolow lämnar Freiburg finns lösa rykten om att en målvakt som spelar i bundesliga kommer att skriva på för Freiburg. Enligt ryktet skulle det innebära att denna målvakten inte skulle få bättre lön i den nya klubben, och den som skrev om detta var förvånad över att denna målvakt var intresserad av Freiburg.

Det skulle kunna handla om Ulreich. Men det får vi bara reda på ifall Schwolow lämnar

Vi har ju dock den egna produkten Christian Früchtl som ett alternativ om Ulreich skulle lämna.
Tyvärr så har han inte fått göra något inhopp i BL vilket jag tycker är uselt från vår sida, sällan får juniorer göra inhopp.

Allt talar för att Leroy Sané inte kommer till Bayern.
Citera
2019-06-24, 16:12
Medlem
Oranginas avatar
Citat:

Jag har inte på något sätt påstått att Ulle skulle vara intresserad av att komma hem. Utan jag drog bara en jämförelse om hur supportrarna reagerar, och det var baserat på hur folk uttryckte sig när Ulles namn och VfB var i samma mening.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
2 problem här:

1. Hur kan du påstå att värva föredettingar från Bayern är vårat koncept? Det är lagom mycket sensationalism.

2. Bayern hade ingen stress med att dumpa Hummels och det är väldigt många bayern fans etc som inte gillar att man släppte honom. Tror nog mer att Bayern gick med på det p.g.a att det va ett för bra erbjudande för att säga nej med tanke på att Hummels pris lär nog sjunka med åldern och nu är bra att casha ut och gå vidare för dem. Men låt oss inte påstå att bayern inte ansåg honom bra nog längre, efter hans vår etc. Det är lite väl dramatiskt.

Om det inte är erat koncept så får du gärna förklara för mig vad ni gör för att knipa förstaplatsen. Vilka värvningar görs från vilka klubbar? Och är de bättre än Bayerns spelare?

Hummels är okej. Men Pavard är framtiden och hans potential är högre än Hummels högstanivå. Mats är som ni sagt förmodligen det bästa ni kunde fått, men hade han varit så jävla bra så hade Bayern inte släppt honom imo

Kobel från Hoffenheim klar. 1-års lån. Ej känt ännu om det finns en Köpoption och om Hoffenheim har en återköpsoption. Hoppas på endast det förstnämnda.

Duglig keeper dock, I guess.
Citera
2019-06-24, 17:42
Medlem
Citat:

Om det inte är erat koncept så får du gärna förklara för mig vad ni gör för att knipa förstaplatsen. Vilka värvningar görs från vilka klubbar? Och är de bättre än Bayerns spelare?

Hummels är okej. Men Pavard är framtiden och hans potential är högre än Hummels högstanivå. Mats är som ni sagt förmodligen det bästa ni kunde fått, men hade han varit så jävla bra så hade Bayern inte släppt honom imo

Kobel från Hoffenheim klar. 1-års lån. Ej känt ännu om det finns en Köpoption och om Hoffenheim har en återköpsoption. Hoppas på endast det förstnämnda.

Duglig keeper dock, I guess.
Vet du vad koncept innebär? Om det vore vårat koncept skulle det innebära att det är vad vi gör mest och planerar efter regelbundet. D.v.s extremt fel. Vi värvar rätt globalt, ofta ungt och utvecklar. Kolla bara våran trupp.

Och vi har värvat Brandt(!), Hazard (!) och Schulz för att stärka chansen till förstaplatsen hittils. Hummels för att roll-mässigt komplettera avsaknaden på lugn och disciplin i vårt unga försvar. Ruggigt bra skulle jag påstå med tanke på att säsongen avgjordes i allra sista omgången den gågna säsongen.

Angående Pavards potential.. det är en väldigt abstrakt konversation. Kan inte påstå att jag håller med om att hans tak är like högt som Hummels var.

"men hade han varit så jävla bra så hade Bayern inte släppt honom imo"

Intressant mening. "Bayern hade inte gjort X - I min åsikt" ? Din åsikt har absolut 0 att göra med vad Bayern hade gjort. Men för att svara.. jag skulle gissa på, baserat på vad som går att hitta i media etc, att Bayern släppte Hummels för han inte kom överens bra med Kovac samt att vi gav ett rätt bra bud för dem för en lite äldre spelare vars värde inte lär öka. Inte p.g.a bristande kvalité.

Du verkar ha en väldigt sne bild av både Bayerns nuvarande styrka samt hur vi(BVB) sköter saker och ting.

Med det sagt är det bara naturligt att Bayern gör extremt mycket med profilerade signeringar och spenderar mer med tanke på den finansiella skillnaden oss emellan, och såklart deras namnstyrka och historia/framgång. Så om det är liknande värvningar oss emellan du förväntar dig är det rätt absurt.
Senast redigerad av znorlax 2019-06-24 kl. 17:51.
Citera
2019-06-27, 16:59
Medlem
Lekmands avatar
Precis som när Caglar Söyüncü kom ser man till att en ung icke-tysk inte är ensam om sin nationalitet, även fast Woo-yeong Jeong uppenbarligen klarat sig bra i bayerns ungdomsakademi. Freiburg har nämligen lyckats med en värvning man försökt med i två år, då det verkar som att sydkoreanen Chang-hun Kwon värvas från franska klubben Dijon.

Två mål av Kwon:
https://www.youtube.com/watch?v=qMCPnqECT4Y
https://www.youtube.com/watch?v=Tc0NM5tUsl0

Tre av fyra värvningar är högeryttrar med båda koreanerna samt Schmid, så Freiburgs tränare Streich lär definitivt ha en tanke om hur man använder dem på andra positioner. Kwon liknas till exempel vid en mer självsäker Luca Waldschmidt, och kan säkert ta över den falska nian om den unge tysken lämnar.

Florian Niederlechner, samt Keven Schottenbeck och andra U23-spelare som är borta på lån, är de enda som lämnat laget hittills. Och det är bara bänkspelare eller sämre. Jag har aldrig varit med om ett fönster där vi inte tappat våra viktigaste spelare, så detta är drömmen just nu. Och dessutom har vi alltså värvat tre spelare som absolut kan passa i en startelva, speciellt på ytterpositionerna där vi saknat kompetens.

Klubben arbetar dock med att värva en central mittfältare, vilket tyder på att Haberer kommer att lämna.
Citera
2019-06-27, 18:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Precis som när Caglar Söyüncü kom ser man till att en ung icke-tysk inte är ensam om sin nationalitet, även fast Woo-yeong Jeong uppenbarligen klarat sig bra i bayerns ungdomsakademi. Freiburg har nämligen lyckats med en värvning man försökt med i två år, då det verkar som att sydkoreanen Chang-hun Kwon värvas från franska klubben Dijon.

Två mål av Kwon:
https://www.youtube.com/watch?v=qMCPnqECT4Y
https://www.youtube.com/watch?v=Tc0NM5tUsl0

Tre av fyra värvningar är högeryttrar med båda koreanerna samt Schmid, så Freiburgs tränare Streich lär definitivt ha en tanke om hur man använder dem på andra positioner. Kwon liknas till exempel vid en mer självsäker Luca Waldschmidt, och kan säkert ta över den falska nian om den unge tysken lämnar.

Florian Niederlechner, samt Keven Schottenbeck och andra U23-spelare som är borta på lån, är de enda som lämnat laget hittills. Och det är bara bänkspelare eller sämre. Jag har aldrig varit med om ett fönster där vi inte tappat våra viktigaste spelare, så detta är drömmen just nu. Och dessutom har vi alltså värvat tre spelare som absolut kan passa i en startelva, speciellt på ytterpositionerna där vi saknat kompetens.

Klubben arbetar dock med att värva en central mittfältare, vilket tyder på att Haberer kommer att lämna.
Kul för er, och Waldschmidt gör succé i U-21.
Tror du på europaspel efter säsongen?
Citera
2019-06-27, 18:18
Medlem
cyberkalles avatar
Miroslav Klose är klar som tränare för Bayerns U-17.

Martin Demichelis tar över Bayerns U-19.

Riktigt kul med dessa två tillbaka i klubben som tränare denna gång.
Citera
2019-06-28, 02:08
Medlem
Lekmands avatar
Tuffa matcher i U21-EM idag, värmen gjorde att Tyskland hade en svacka i första halvlek, och att Rumänien var slut i andra. Var kul att se hur variabelt Tyskland spelar. Waldschmidt passar verkligen som falsk nia, och han bytte position med många andra för att lura försvaret. Ötzunalis driv skapade otroligt många lägen, och förtjänade åtminstone en assist.
Citat:
Kul för er, och Waldschmidt gör succé i U-21.
Tror du på europaspel efter säsongen?
Om vi inte tappar spelare, eller får jämbördiga ersättare, tror jag vi landar på 6-10. Fast det är otroligt tidigt att säga redan nu, speciellt med tanke på hur lite poäng vi tog sista tio matcherna i ligan denna säsong.
Citera
2019-06-30, 14:39
Medlem
cyberkalles avatar
Stuttgarts lovande talang Kabak 19år är klar för Schalke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in