Citat:
Ursprungligen postat av
Orangina
Om det inte är erat koncept så får du gärna förklara för mig vad ni gör för att knipa förstaplatsen. Vilka värvningar görs från vilka klubbar? Och är de bättre än Bayerns spelare?
Hummels är okej. Men Pavard är framtiden och hans potential är högre än Hummels högstanivå. Mats är som ni sagt förmodligen det bästa ni kunde fått, men hade han varit så jävla bra så hade Bayern inte släppt honom imo
Kobel från Hoffenheim klar. 1-års lån. Ej känt ännu om det finns en Köpoption och om Hoffenheim har en återköpsoption. Hoppas på endast det förstnämnda.
Duglig keeper dock, I guess.
Vet du vad koncept innebär? Om det vore vårat koncept skulle det innebära att det är vad vi gör mest och planerar efter regelbundet. D.v.s extremt fel. Vi värvar rätt globalt, ofta ungt och utvecklar. Kolla bara våran trupp.
Och vi har värvat Brandt(!), Hazard (!) och Schulz för att stärka chansen till förstaplatsen hittils. Hummels för att roll-mässigt komplettera avsaknaden på lugn och disciplin i vårt unga försvar. Ruggigt bra skulle jag påstå med tanke på att säsongen avgjordes i allra sista omgången den gågna säsongen.
Angående Pavards potential.. det är en väldigt abstrakt konversation. Kan inte påstå att jag håller med om att hans tak är like högt som Hummels var.
"men hade han varit så jävla bra så hade Bayern inte släppt honom imo"
Intressant mening. "Bayern hade inte gjort X - I min åsikt" ? Din åsikt har absolut 0 att göra med vad Bayern hade gjort. Men för att svara.. jag skulle gissa på, baserat på vad som går att hitta i media etc, att Bayern släppte Hummels för han inte kom överens bra med Kovac samt att vi gav ett rätt bra bud för dem för en lite äldre spelare vars värde inte lär öka. Inte p.g.a bristande kvalité.
Du verkar ha en väldigt sne bild av både Bayerns nuvarande styrka samt hur vi(BVB) sköter saker och ting.
Med det sagt är det bara naturligt att Bayern gör extremt mycket med profilerade signeringar och spenderar mer med tanke på den finansiella skillnaden oss emellan, och såklart deras namnstyrka och historia/framgång. Så om det är liknande värvningar oss emellan du förväntar dig är det rätt absurt.