Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 14:17
  #3541
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Hon vet om att det är på väg en rejäl känga mot henne och hennes parti också. Hon är riktigt nervös, för denna dokumentär har sänkt sossarna totalt bortom räddning, och hon vet att samma öde väntar även henne.

Det är därför hon är hysterisk.

Sista desperata rycket med rasistkortet. Sedan faller korthuset.
Citera
2018-08-03, 14:19
  #3542
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Jämförelse är ordet du letar efter. Saudi är vidriga idag, SD är vidriga idag. Ingen dokumentär om andra partiers eller länders historia kan ändra på det. Men det får man väl inte säga i det här landet för då stämplas man som vänsterextremist och Sverigehatare.

Var vänlig och säg vad som är vidrigt med SD idag? Så du jämför alltså ett demokratiskt parti som inte uppmanar till våld, som vill ha en rimlig invandringsnivå och som blir trakasserade för sina åsikter av majoritetssamhället, med en av världens värsta diktaturer?

Pröva att säga att du är SDare på vissa arbetsplatser. I bästa fall blir du utfryst, i värsta fall blir du avskedad. Detsamma gäller att prata om minskad invandring i olika sammanhang.

Sådana som du är anledningen till varför hela samhället går åt helvete. Varför sjukvården, skolan, polisen och rättväsendet har problem.
__________________
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-03 kl. 14:21.
Citera
2018-08-03, 14:20
  #3543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Så väl S som C har gjort upp med sin historia, annars så hade det inte funnits material att fylla SD:s propaganda film med.

Men SD har å andra sidan inte gjort upp med sin historia. Åkesson har ju inte ens gjort upp vad som hände i hans barndom, egentligen...

Var är den utlovade vitboken, where, where, where....?

Hur har sossarna gjort upp med sin historia? Hur gick det till?
Har du en länk till uppgörandet?
Citera
2018-08-03, 14:21
  #3544
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysstrollet
ATTENTION!

Märk väl av att det aldrig har varit fråga om att regeringen kontaktat Google för att få dem ta bort denna specifika film. Vad det dock handlar om, är att regeringen, med Morgan Johansson i spetsen, kallade Google till ett möte i Mars. Där varnade man Google för "mörka krafter" (samma epitet man gillar att klistra på SD), och att dessa mörka krafter var farliga under ett valår. Google fick alltså redan i Mars riktlinjer om vilken typ av material som ej var önskvärt.

Dags att folk vaknar upp och ser hur Sverige faktiskt fungerar. Eller är det bara ett sammanträffande att filmen aldrig dök upp på Youtubes trending heller? Nej, dessa "mörka krafters" material tillåts aldrig att florera där, då det ger mer uppmärksamhet.
Jag vet att sossarna har försökt skrämma Google, men om filmen togs ner för att dom var rädda för sossarna...hur förklarar du då att den nu ligger uppe igen utan restriktioner?
Har Google odlat ett par håriga bollar och vässat klorna sedan i går kväll?

Varför den inte "trendar" vet jag inte, med tanke på hur mycket som läggs ut så kanske den inte hade tillräckligt med visningar eller så kanske man plockar bort den därifrån men vågar inte banna den...

Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du är politiskt naiv!
Hur förklarar du att den ligger uppe igen om den togs bort för att dom var rädda för Mollgan?
Vänsterhens som #jagärhärochstårinteut med flera brukar massanmäla på fejan och twitter för att få konton nedstängda...jag tror det är större chans att det är dessa som ligger bakom än sossarna som part.
Citera
2018-08-03, 14:23
  #3545
Medlem
Detta är väl inga nyheter.Finns mängder med dokumentärer om Sverige från förr. Att just denna är klistrad och limad för att passa ett visst syfte får man väl acceptera.Personligen tycker jag historia är spännande. Inte så länge sedan Svenskar hade helt andra uppfattningar. Starkt av Svenska folket att vi kommit dit vi är nu. Och bättre hoppas jag att Sverige ska bli.
Citera
2018-08-03, 14:25
  #3546
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Dessa kommer flytta tillbaka snart när Europa vänder åsikter och verkar för återvandring. Dessutom är det fred i syrien nu.

Det är inte ett par stycken vi talar om. Krig är det dessutom inte i varken Somalia eller Afghanistan, och hur många återvänder dit frivilligt?

Grundproblemet kvarstår i ursprungsländerna, så länge ett folks förmåga att producera barn överstiger dess förmåga att producera kolhydrat så kommer exodus att fortsätta.

Arabvärlden har haft en exempellös befolkningsökning de senaste 70 åren. De har exporterat olja och importerat mat. Med elbilar, solkraft, framsteg inom fusionsforskning, samt oljekällornas tendens att så småningom ta slut kommer denna byteshandel inte att kunna fortgå. Detta vet araberna. Därför skall förtrupperna till nytt territorium. De nya områdena för plundring skall sedan vinnas med livmödrarna.

Om du tror att flödet av afrikaner och araber är på väg att naturligt vända så misstar du dig.
Citera
2018-08-03, 14:25
  #3547
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Så.. Vet någon egentligen vem som fick YT att ta ner filmen?

Därför tog Youtube tillfälligt bort SD:s film om S – förklarar i mejl

Nu svarar Youtube, i ett mejl till SVT, på varför man tog bort långfilmen:

”YouTubes riktlinjer förbjuder klipp som innehåller nakenhet och våld. Men vi gör undantag för material som har nyhetsvärde eller innehåller historiskt material. När ett klipp tas bort från vår plattform ger vi våra användare möjlighet att överklaga beslutet. Om klippet tagits bort på felaktiga grunder agerar vi snabbt för att återställa det”, skriver Farshad Shadloo, Googles kommunikationsansvarige i Sverige.


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...sd-s-film-om-s
Citera
2018-08-03, 14:26
  #3548
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De som anmälde filmen gjorde verkligen sossarna en björntjänst.
Klassisk S/MP strategi att såga av grenen de sitter på.
Citera
2018-08-03, 14:27
  #3549
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Trodde också att faktadokumentären skulle förändra tonläget en del.

Tyvärr var den där rödhåriga Centerledaren som liknar en korsning mellan den onda dockan och MAD nu idag och gapade helt desperat om att SD är rasister i sitt tal idag. Hon lät desperat.

Tycker att de får ta och lugna ner sig med sitt rasister nu.

Är helt uttjatat.

Varje gång jag ser eller hör Annie "onda dockan" Lööf prata om "väjdegjund" och "allas lika "jätt" då slår det mig vilken otrolig hycklare hon är som har gått på ett äkta Nazistmöte (Bilderberg) startat av en äkta SS-nazist.

Centerns bruna rötter och nutid borde granskas i en del 2.
__________________
Senast redigerad av Rabarberpaj1066 2018-08-03 kl. 14:30.
Citera
2018-08-03, 14:27
  #3550
Medlem
oboj sicket fiasko å andra sidan tror jag inte SD:s målgrupp bryr sig?
Citera
2018-08-03, 14:28
  #3551
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Floskler, propaganda och fake news. Samhällets aningslösa får är beredda att svälja allt som ökar deras självkänsla något för stunden. Inte helt olikt narkomanen. Baksmällan kommer dock surt efteråt. Oj, det här var visst inte heller paradiset. Jag känner mig mer rövknullad än nånsin trots att jag svalt lögnerna med hull och hår. Va fan var det som hände? Är det minsann jag själv som måste ändra mig?? Åh nej, jag vill fortsätta att vara en ansvarslös fåne! VAKNA och väx till er, porslinsdockor!

Jag håller faktiskt med dig i hela din beskrivning av, och omdöme om, socialdemokrater och deras parti.
Citera
2018-08-03, 14:28
  #3552
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Det är inte ett par stycken vi talar om. Krig är det dessutom inte i varken Somalia eller Afghanistan, och hur många återvänder dit frivilligt?

Grundproblemet kvarstår i ursprungsländerna, så länge ett folks förmåga att producera barn överstiger dess förmåga att producera kolhydrat så kommer exodus att fortsätta.

Arabvärlden har haft en exempellös befolkningsökning de senaste 70 åren. De har exporterat olja och importerat mat. Med elbilar, solkraft, framsteg inom fusionsforskning, samt oljekällornas tendens att så småningom ta slut kommer denna byteshandel inte att kunna fortgå. Detta vet araberna. Därför skall förtrupperna till nytt territorium. De nya områdena för plundring skall sedan vinnas med livmödrarna.

Om du tror att flödet av afrikaner och araber är på väg att naturligt vända så misstar du dig.

Sant och betänk att kolhydrat får man genom att omvandla naturgas till konstgödsel.

Man inser dårskapen med en ökande invandring och befolkning medelst import av lågutbildade och svårinteegrerade individer från muslimska länder.

En tickande bomb för framtida generationer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback