Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 21:27
  #2341
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har klagat på att SD inte har gjort något ordentligt avtryck sedan tiggerikampanjen i tunnelbanan. När tokvänstern gick bananas & gav gratisreklam värt 25 miljoner.

Nu kom det.
Citera
2018-08-02, 21:29
  #2342
Medlem
Jag tittar på dokumentären i detta nu och det kan vara bland det mest njutningsfulla jag någonsin beskådat. Hämnd är inte något jag egentligen förespråkar - speciellt inte våldsam sådan - men jag kan inte låta bli att fullständigt älska den veritabla pungspark 'såsseriet' på sin dödsbädd fått.


Om snart en månad blir SD största parti och mörkret får ge plats och ljus!
Citera
2018-08-02, 21:29
  #2343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag har ju "sett det i vitögat" då jag sett hela SD:s fabulösa propaganda film. Men jag fann inte speciellt mycket nytt som inte har diskuterats grundligt de senaste årtiondena.

Varför tös inte SD:are, på samma sätt, se sitt parti "i vitögat"?
Din fixering vid SD är inte bara OT utan även sjuklig. Tråden handlar om SAPs smutsiga förflutna som sträcker sig in i nutid. Och hur sossar inte kan hantera detta på ett sakligt vis. Och du är ett alldeles utmärkt exempel på det senaste.
Citera
2018-08-02, 21:32
  #2344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Uppenbart finns det inte så mycket mer då de tvingats ta till ganska ordentliga lögner för att få ihop nåt som de tyckte verkade matnyttigt. Nu blir de avslöjade med byxorna nere. De visar hur mycket de gillar att höfta fram saker. Hur kan de ha missat att Hinke Bergegren blev utesluten ur det socialdemokratiska partiet ? Är man intresserad av politik vet man det eller så tar man reda på det via Google. Hur kan man ha missat vem som ägde Aftonbladet och när. Har man sovit på lektionerna i samhällskunskap eller klarar man inte att googla eller rent utav ringa upp Aftonbladet?

Att sedan missa att man haft en samlingsregering och att alla måhända inte var socialdemokrater i en sådan regering är ju minst sagt en makaber miss. Förmodligen menar de väl att Google är Fake News och att det bara är Mäster Åkesson som vet vad som är rätt eller fel.


Jag har noterat att börjar man granska SD:s alla olika trollinlägg på t.ex. Facebook så hittar man ganska snabbt uppenbara felaktigheter en masse. Går man sedan vidare med att säga hur verkligheten ser ut kommer genast en massa personpåhopp och för varje månad tycks de bli fler. Jag är på ett sätt glad för att SD:s researchers tillhör den begåvningsreserv som vi kanske aldrig kommer att få nån nytta av i svenskt näringsliv men undrar hur Sverige skulle se ut om alla hade lika låga krav på fakta när de tillverkar något eller hur ett SD i regeringsställning, vilket gud förbjude , skulle klara sig med lika slarviga utredningar som deras politiska research.


Jag har tidigare trott att Åkesson har lite koll på saker och ting inom svensk politik och dess nutidshistoria men när han godkänt denna skithög till film där man gjort så tydliga missar så förstår jag att han inte är så mycket mer än alla de andra i partiet även om det är han som bestämmer.
Apropå propagera, trolla och sprida felaktig information, det är ju de disciplinerna som sossarna alltid varit bäst på. Det bästa nu är att sosse-fascisterna äntligen får igen med samma mynt, men att det för deras motståndare räcker med att hålla sig till sanningen för att fullständigt blås hål på den uppblåsta sosse-ballongen? Eller har du några andra bra förklaringar till den Pasokifiering vi just nu kan bevittna i realtid?
Citera
2018-08-02, 21:32
  #2345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har klagat på att SD inte har gjort något ordentligt avtryck sedan tiggerikampanjen i tunnelbanan. När tokvänstern gick bananas & gav gratisreklam värt 25 miljoner.

Nu kom det.

Ha ha och visst är det fantastiskt underhållande att de själva fortsätter att bidra?! De kan inte låta bli.
Citera
2018-08-02, 21:32
  #2346
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det är dock svårt att bortförklara antisemitismen. Sossarna tog överlag ställning mot judar. Det är tydligt utifrån S företrädare. Man argumenterade inte för att ta emot judiska flyktingar utan tvärtom gjorde vad man kunde för att stänga dem ute fram till det blev tydligt att Tyskland ville utrota dem (1944?).

Detta var officiell S politik. Att vara mot invandring (särskilt dålig sådan ) var klassisk politik. Och man trodde ju på "folket". Varför inte? Alla länder som vill bygga upp ett välfärdssamhälle kräver att man satsar på "folket". Allt till alla fungerar inte om man vill mobilisera massorna.

Den antisemitism som en del svenska politiker - däribland även sossar - gav uttryck för i början av förra seklet var en del av det rasistiska och rasbiologiska tänk som då var utbrett i hela Europa.

Vad gäller judarna som flydde från Tyskland efter Hitlers makttillträde, så kan man jämföra med den syriska flyktingkatastrofen 2015. Plötsligt var stora människoströmmar i rörelse och politiker i alla länder reagerade genom att stänga gränserna.

Inte bara i Europa, för övrigt. Ett skepp fullastat med judiska flyktingar togs inte emot i var sig USA, Kanada eller Kuba, och tvingades återvända till Europa:

https://en.wikipedia.org/wiki/MS_St._Louis
Citera
2018-08-02, 21:33
  #2347
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du verkar inte fatta att den kritik SD nu idissslar 1) är ganska gammal och välkänd

"Gammal och välkänd" av VEM?

Vad jag kan se är detta ren retorik. (1)

Citat:
och 2) alltid har kommit från vänster - från DN, human-rights-aktivister, feminister m fl.

Så nu skulle SD plötsligt ha blivit ... eller tagit efter ... vänstern? Annars brukar det ju hete, att dom ligger till höger.

Så jag upprepar (1).

Citat:
SD:s valfilm verkar ligga på en otroligt låg mental nivå

Precis som S spelande på rasist-kortet gör.
Citera
2018-08-02, 21:34
  #2348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Varför tös inte SD:are, på samma sätt, se sitt parti "i vitögat"?
Denna tråd behandlar en dokumentär om Socialdemokraternas historia - vänligen ta ditt trams annorstädes (jag kan hjälpa dig med en översättning av detta ord om du önskar).

Har du inget att säga gällande trådens ämne så håll truten stängd.
Citera
2018-08-02, 21:36
  #2349
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tror att det är dä det brister för många sossar. Och det är därför som fallet för partiet kommer att gå fort. Då ni inte längre sitter vid maktens grytor och har medias fulla uppbackning så kommer ni att lämna partiet och gå till den nya makten.

Ni kan inte förstå att det finn människor som kämpar mot alla odds för något de tycker är riktigt.

Jo, da, det gjorde socialdemokraterna i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet, tillsammans med liberalerna, så vi fick allmän och lika rösträtt. Sedan så bestämde Albin Hansson att den konservativa Kjellens "folkhem" skulle byggas "på den svenska demokratins fasta grund". Men det finns en stor nackdel att vara modernist, (även om fördelarna överväger). För en modernist vill alltid "testa det senaste", och i början av 1900-talet så var det rasbiologi. Samma sak idag. Svenskarna är världens näst mest moderna folk när det kommer till attityder och värderingar, ( i alla fall så var man det 2011, återstår att se om de var det 2016 när nästa undersökningsvåg ifrån WVS blir offentligjord). Det är därför radikalfeministiska dogmer, på gott och ont, fått ett sådan fotfäste ibland politiker och opinonsbildare och det är därför vi har LSS. Sverige är en avantgardestat, på gott och ont, och har varit det, faktiskt, sedan senare delen av 1800-talet, då en kulturdebatt om individen, kontra familjen, kontra staten, leddes av svenska debattörer.
Citera
2018-08-02, 21:36
  #2350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den antisemitism som en del svenska politiker - däribland även sossar - gav uttryck för i början av förra seklet var en del av det rasistiska och rasbiologiska tänk som då var utbrett i hela Europa.

Vad gäller judarna som flydde från Tyskland efter Hitlers makttillträde, så kan man jämföra med den syriska flyktingkatastrofen 2015. Plötsligt var stora människoströmmar i rörelse och politiker i alla länder reagerade genom att stänga gränserna.

Inte bara i Europa, för övrigt. Ett skepp fullastat med judiska flyktingar togs inte emot i var sig USA, Kanada eller Kuba, och tvingades återvända till Europa:

https://en.wikipedia.org/wiki/MS_St._Louis

Ha ha och det är därför som judar flytt från Malmö de senaste åren? Detta är pågående eftersom sossarna aldrig gjort upp med sitt förflutna. De hatar fortfarande judarna och har nu fått stöd av alla muslimer. Hela folkutbytet är naturligtvis en direkt fortsättning av sossarnas tanke att makten betyder allt. När svenskarna inte längre vill rösta på dem så tar de inte lättlurade muslimer. Och just hatet mot judarna är något de kan enas kring.
Citera
2018-08-02, 21:38
  #2351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Gammal och välkänd" av VEM?
Så nu skulle SD plötsligt ha blivit ... eller tagit efter ... vänstern? Annars brukar det ju hete, att dom ligger till höger.

Ja, de har lånat dessa argument och "talking points" från vänstern, DN:s globalistliberaler m fl - men det är ingen utanför de mest mentalt osunda som blir lurad av att just SD försöker köra detta spår.
Citera
2018-08-02, 21:39
  #2352
Medlem
StuGs avatar
Man tar upp det som idag 2018 är Synd och jag håller faktiskt med Möller i Studio Ett om att sammanhang och allmänna uppfattningar (tex ang eugenik kring sekelskiftet) är relevanta.
Dock triggar det historielösa förstagångsväljare och drar en del vapen ur händerna på S i valrörelsen (...kasta första stenen osv)


Men :Jag skulle gärna sett en kritik mot det maktfullkomliga, kulturförstörande s som förvandlade vackra småstäder och klarakvarter till själlösa betongöknar. Som omyndigförklarade ett folk. Ta tex inspiration från dokumentären "Staden i mitt hjärta" om rivningarna och Troells "Sagolandet" om utopibygget.
Dessutom - utveckling med multikulturalism, riksdagsbeslut 1975, hur ideologin hämtades utifrån, och den galopperande utvecklingen på 00-talet och framåt med implementeringen och institutionaliseringen av kritisk teori och andra vänsterpolitiska verktyg inom skola, kultur och förvaltning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback