2018-07-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Lyssna på dessa två liberala idioter som försvarar aktivisten i Nyhetspanelen i TV4. Observera att rubriken handlar om Dan Eliasson för att få likes, men det mesta av sändningen handlar om aktivisten. Vad är det för fel dem?

https://www.youtube.com/watch?v=TOa5XdSUm8M

Usch fy f-n man orkar inte titta på hur korkade folk är hela dagarna. "Ensamkommande har blivit illa behandlande" - nu var det en 50 årig vålddömd gubbe hon försökte rädda av helt påhittade skäl. Det är väldigt många som gjort bort sig i detta!
2018-07-27, 18:33
Medlem
Tänkte lite på vakternas roll här ( som det var med eller?) Varför sa de inte bara till henne att hon stör o hjälpa henne av. Eller varför gjorde de ingenting?
2018-07-27, 18:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
Utan brottsligt förflutet.....Vad vet du om det ???
Uppgiven ålder 6 år mindre an angiven till Migrationsverket,
ljugit om flykt ifrån, identitet etc etc.

Jag valde att utifrån det vi vet göra Elins fiasko än större ditt nöt.
2018-07-27, 18:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänkte lite på vakternas roll här ( som det var med eller?) Varför sa de inte bara till henne att hon stör o hjälpa henne av. Eller varför gjorde de ingenting?
Fattar inte heller. Märkligt att inte protokollet följdes! De har väl regler för sånt?
2018-07-27, 18:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Eftersom "aktivismen" för att få kåkfararen kvar i Sverige (vi älskar kriminella, inte!) inträffade innan take off så kanske hon slipper fängelse. Men flygbolaget kan säkert kräva skadestånd.

Om jag tycker att Svenska lagar är FEL och tycker att hon förtjänar ett kok stryk, är det OK aktivism? Jag har inte förstått ännu när det är OK att bryta mot lagen....
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Lite hårddraget... ja, och det tänket vill ge hela förloppet en ny dimensiion. Kunde bli riktigt kul, men näppe i sverige, där har Elin redan etablerat stöd att kunna vandra runt i villfaren dimma och fortsätta sin kriminella bana med "majoritetens" accept.

En socionomutbildning är på 3,5 år idag. Vederbörande kan bl a arbeta som kurator eller Socialserkreterare. 2017 kom Rikdagsförslagförslag att Socinom ska bli ett legitimationsyrke.
Som anställd i offentlig sektor som ovanstående, har en socinomutbildad person som uppgift att verka för att följa de lagar och regelverk svenska myndigheter fattat beslut om.

Man får inte partiskt gå utanför dessa regler för att man själv har annan övertygelse.
Man får inte ge vårdnaden till modern för man hatar män, ge högre bidrag till vita än svarta för att man stödjer aparteit eller behandla kristna bättre än muslimer. Eller förhindra domstolars beslut om straffpåföljd och utvisning.

Om socionom-studenten Elin inte har förstått sitt framtida uppdrag och redan idag inte kan rätta sig efter lagar och myndighetsbeslut, borde hon kanske skiljas från sin utbildningsplats då hon redan nu tydligt visat sig synnerligen olämplig och partisk.
Senast redigerad av Solglittret 2018-07-27 kl. 18:52.
2018-07-27, 18:39
Medlem
submariners avatar
Hej,

Frågan är om SAS har möjlighet och stake att driva det hela civilrättsligt?

Håller överlag med Moderaterna: ”I en rättsstat ska demokratiskt fattade beslut respekteras. Illa när medborgare beslutar att ta lagen i egna händer

Allt detta för en 50 årig kriminell
2018-07-27, 18:40
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Den här kvinnan uppvisade stor styrka och mycket mod och mycket vilja. Hon uppnådde på en enda dag mera än vad en genomsnittlig flashbackare uppnår på ett helt liv. Världsberömd på en dag, det ni.

Haha, nej dumskalle. Att springa runt naken på frihetsgudinnan skulle också göra dig världskänd på en dag. Ingen bedrift där.
2018-07-27, 18:44
Medlem
En stilla undran: varför lyftes (drogs) hon inte bara av planet? Vilket hade skett i 10 av 10 fall, dr någon passagerare nekat att sitta ner eller ta på sig bälte och bete sig.

Kan inte först varför inte bara vakter eller poliser drog henne ur planet, med rejäla grepp om öronen.

Kan det vara för att hon livesände via FB och folk blev ”rädda”?

Jävla vänsteraktivist. Stryk skall hon ha! Vilket borde vara lagligt, för jag anser mig ha rätten att ge henne det. Lex hennes egna tolkning av lagen.
2018-07-27, 18:45
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Lite hårddraget... ja, och det tänket vill ge hela förloppet en ny dimensiion. Kunde bli riktigt kul, men näppe i sverige, där har Elin redan etablerat stöd att kunna vandra runt i villfaren dimma och fortsätta sin kriminella bana med "majoritetens" accept.

Enda skillnaden mellan Elin och en terrorist är att hon inte bara vapen och dödade folk.
2018-07-27, 18:46
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
En stilla undran: varför lyftes (drogs) hon inte bara av planet? Vilket hade skett i 10 av 10 fall, dr någon passagerare nekat att sitta ner eller ta på sig bälte och bete sig.

Kan inte först varför inte bara vakter eller poliser drog henne ur planet, med rejäla grepp om öronen.

Kan det vara för att hon livesände via FB och folk blev ”rädda”?

Jävla vänsteraktivist. Stryk skall hon ha! Vilket borde vara lagligt, för jag anser mig ha rätten att ge henne det. Lex hennes egna tolkning av lagen.

Tror nog de flesta hade haft förståelse om man sköt henne med en el-pistol. Vilka jävla häxa skydda en kriminell idiot.
2018-07-27, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Eftersom "aktivismen" för att få kåkfararen kvar i Sverige (vi älskar kriminella, inte!) inträffade innan take off så kanske hon slipper fängelse. Men flygbolaget kan säkert kräva skadestånd.

Om jag tycker att Svenska lagar är FEL och tycker att hon förtjänar ett kok stryk, är det OK aktivism? Jag har inte förstått ännu när det är OK att bryta mot lagen....
men era puckon det är turkish airlines.dvs bolaget ägs av turkiska staten o islamisten de har till ledare. Piloten aggerade bara som deras ägare ville dvs de vill att alla muslimer skall stanna i europa
2018-07-27, 18:49
Medlem
Blir trött på att läsa medias skönmålning
https://www.svd.se/hindrade-plan-att-lyfta--ar-elins-agerande-brottsligt

Citat:
Som jurist kan jag inte låta bli att förvånas över den oerhörda tilltro till de juridiska systemen som vissa har uppvisat under de senaste dagarna. Juridiska beslut ska till varje pris följas! Det tror jag är en farlig inställning.

Här har vi altså en jurist som uppmanar folk att ta lagen i egna händer.

Jag tycker att DET är en farlig inställning, när folk tappar respekten för rättsstaten och börjar agera efter vad de själva tycker är rätt.

Då får vi nedbrända flyktingboenden, meetoo lynchmobbar och no-go zoner. Det ät exempel på vad som händer när folk skiter i lagar och regler.
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-07-27 kl. 18:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in