Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Rätt löjligt.
Man förstår utan några som helst problem vad han säger. Han talar bättre, mångt mycket bättre, än vad majoriteten av Flashbackfolket mäktar med att trycka in på sina tangenter.
Det kan vi kalla språkproblem.
Vidare finns det gott om värre exempel.
Väder-Tone har nämnts, som debuterade på TV4 för 18-19 (?) år sedan (!!!).
Var är tråden om det spektaklet, där man fick vara glad om man förstod om det skulle bli regn eller sol kommande dag?
Tänk att Flashback ändå har förmågan att alltid, precis alltid, och gärna lite mer, hitta fel på mångkulturen.
Ja, jag är inte för den på det sätt som skett senaste åren, men här har vi någon som med stor sannolikhet tjänar mer pengar än majoriteten i denna tråd, betalar mer i skatt och därmed bidrar mer till samhället.
”Jättesynd” om den ”Gigantiska massa” av arbetslösa nyhetsuppläsare som inte fick hans jobb.
Gäsp.
Ja, det finns mängder av flashbackare som skriver bedrövligt dåligt. Skillnaden är väl att de inte arbetar som journalister som förmedlar nyheter till allmänheten. Ser du skillnaden?
Hörselskadade brukar säga att det viktigaste inte är att man talar extremt högt, utan tydligt och välartikulerat.
Jag hörde också en majoritet av vad Fernando sa (dock inte allt), men för många var det nog faktiskt svårt. Jag ser inte det spektakulära i att ha nyhetsläsare som faktiskt helt behärskar språket. Ett lekprogram på tv kanske är skitsamma, men nyhetsankare bör tala välartikulerat och utan grov brytning.
Vad skatt och bidrag har att göra med det är för mig obegripligt. Det är en förståelsefråga, inte en integrations- eller skattefråga.