2018-07-17, 21:45
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nyhetsuppläsaren kan inte ha någon som helst självrespekt eller hänsyn till Sveriges folk. Hade jag varit invandrare i ett annat land och haft så dåligt uttal, så dålig grammatik, hade jag givetvis inte gjort det. Men sånt här ser man nu jämt nu för tiden i olika yrkesgrupper. Läkare som knappt kan göra sig förstådda etc...

Du menar att det är mer respektabelt av honom att leva på våra bidragspengar?
Jag förstår inte riktigt hur du får ihop den logiken. Och kom inte med "han kan skaffa sig ett annat jobb". Detta vet vi inte med säkerhet att han kan få.

Vissa andra yrkesgrupper kan det dock vara mer besvärligt ja - Speciellt när liv står på spel.. Så är inte fallet här.
Citera
2018-07-17, 21:46
Medlem
Ajembacks avatar
Ja, det var inte särskilt bra. Undrar vad Trump hade tyckt om en mexare i samma situation i USA..?

Det är ju synd om killen, han är skitnervös. Schysst av SVT att skicka in honom... Har de inget skyddsombud på SVT..?
Citera
2018-07-17, 21:46
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Slänger de fram en äkta assimilerad invandrare med kompetens så är det strax svårare att argumentera emot, men sådant här psykfall som stöter ut orden på grotesk svenska lär väcka antipatier.

Exakt. Men det faller sig rätt naturligt för dom som motsätter sig assimilering och förespråkar mångkultur. Det är ett sluttande plan detta, idag en brytande latino, imorgon nyheter på arabiska för den arabisktalande diasporan.

Tack och lov börjar det folkliga motståndet mot detta trams komma till ytan nu. Ett SD över 25% i valet är ett bra första steg. Svenska folket har valt bort mångkulturen med fötterna länge nu, nästa steg är att göra detsamma parlamentariskt.
Citera
2018-07-17, 21:49
Medlem
består svt av miljöpartister?
Hur kan miljöpartister få styra och vinkla media i sverige?

Hur länge hade landet sverige stått på benen om miljöpartiet hade styrt?
Det hade ju imploderat inom 6 månader?
Citera
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Jag är ledsen, har hållt mig borta från radio&tv under några år, har tagit bort antennen på bilen jag färdas i och har ingen tv inkopplad som kan ta emot kanaler.

Råkar se ett klipp på svt idag, jag är ledsen.

Citera
Medlem
Man fick ju ett gott garv, men det är även ett utmärkt exempel på hur jobb som kunde skötas av en svensk har ersatts med utländsk och därför minskat antalet tillgängliga jobb.
Citera
2018-07-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man brukar även kvotera in en massa mångfald i Skåne (SVT) av olika kvalité. Vissa kan knappt tala så att man förstår. Oftast gör de dock bara inslag i själva sändningen.

Nu har man en negress för huvudsändningen som heter Maria Pettersson och hon pratar faktiskt skånska. Både namnet och rösten får mig att tro att hon är adoptivbarn. Inget fel på talet där men bild och ljud går inte riktigt ihop som ni förstår. Hennes röst är dock sensuell på något sätt!

https://www.svtplay.se/video/1868944...5-2?start=auto
Jag tycker att bild och ljud går ihop väldigt bra. Vad menar du? Varför tror du att hon är adoptivbarn. Jag tror att hon är en genuin svensk och dessutom skåning.
Citera
2018-07-17, 21:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Du menar att det är mer respektabelt av honom att leva på våra bidragspengar?
Jag förstår inte riktigt hur du får ihop den logiken. Och kom inte med "han kan skaffa sig ett annat jobb". Detta vet vi inte med säkerhet att han kan få.

Vissa andra yrkesgrupper kan det dock vara mer besvärligt ja - Speciellt när liv står på spel.. Så är inte fallet här.
Klart det är. Han har fått jobbet bara för att han är invandrare (kvoterad), och därmed gått före någon som är mer lämplig. Det kallas suboptimering. Och det är något som inte är bra för samhället .
Citera
2018-07-17, 21:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Skitbra. Är det någon yrkesgrupp där etniska svenskar borde bli bortkvoterade totalt så är det inom MSM. Fortsätt så!
Citera
2018-07-17, 22:01
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tänker SVT inte alls längre på äldre och hörselskadade? Det här var ett redigt lågvattenmärke. Gör om, gör rätt SVT.
Pensionärer är väl enda målgruppen svt har kvar så man kan ju tycka att de skulle visa lite hänsyn just i sådana här lägen. Men det är klart att nu när skattefinansieringen är spikad har sista anledningen att låtsas bry sig om vad folk faktiskt tycker försvunnit. Full speed ahead, damn the torpedoes.
Citera
2018-07-17, 22:03
Medlem
Alvids avatar
Bara en tidsfråga kvar innan det sitter en förortsblatte och läser upp "nyheter" (läs propaganda) på bästa rinkebysvenska: "Eyy... Din mamma"
Citera
2018-07-17, 22:15
Medlem
Puffes avatar
Mår mycket dåligt av detta...
Jag har inga problem med den vältaliga negressen på riksnyheterna men det här är respektlöst.
Talar man ordentligt kan man absolut förmedla nyheter men inte ska det vara meningen att jag måste koncentrera mig på vad latinamerikanen försöker utala för ord istället för att ta in nyheterna!
Jävla PK skit från statliga pengar och har även mage att påstå att det är politiskt oberoende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in