2018-07-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Om jag skulle läsa nyheterna i TV skulle jag skita på mig direkt. Är det någon av er som tror att ni skulle klara det bättre?

Vad har det med saken att göra? Tänk istället på alla de som betalar för att se skiten. D.v.s. alla äldre som inte förstår vad han säger.
Citera
2018-07-17, 20:27
Medlem
Rätt löjligt.

Man förstår utan några som helst problem vad han säger. Han talar bättre, mångt mycket bättre, än vad majoriteten av Flashbackfolket mäktar med att trycka in på sina tangenter.
Det kan vi kalla språkproblem.

Vidare finns det gott om värre exempel.
Väder-Tone har nämnts, som debuterade på TV4 för 18-19 (?) år sedan (!!!).
Var är tråden om det spektaklet, där man fick vara glad om man förstod om det skulle bli regn eller sol kommande dag?

Tänk att Flashback ändå har förmågan att alltid, precis alltid, och gärna lite mer, hitta fel på mångkulturen.
Ja, jag är inte för den på det sätt som skett senaste åren, men här har vi någon som med stor sannolikhet tjänar mer pengar än majoriteten i denna tråd, betalar mer i skatt och därmed bidrar mer till samhället.

”Jättesynd” om den ”Gigantiska massa” av arbetslösa nyhetsuppläsare som inte fick hans jobb.
Gäsp.
Citera
2018-07-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankigAnka
Är det någon som har koll på om man kan begära ut hans CV? Undrar om det är en allmänhandling.

Varför i hela friden skulle någons CV bli en ”allmän handling”

Hur ser ditt CV själv ut?
Hade du kunnat söka hans jobb?
Citera
2018-07-17, 20:29
Medlem
Anita.Nilsdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag såg med eländet. Det finns gott om mörkhyade som talar felfri svenska. Att han plockades in måste enbart bero på att han ” bruter nir han talet svinska”.
Inkvoteringen av Gonzalez är lite typisk för Sverige, folk som egentligen inte håller måttet ska med (alla ska med). Samtidigt borde det finnas gränser - även för SVT och public service...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Han jobbar för hårt med SVT-prosodin och stakar sig därför. Jag tror SVT-strävar efter att vara språkligt normerande som BBC i alla fall var en gång i tiden.
Ja. Jag störs även av just detta, i och med att det märks så tydligt. Hans prosodi-spel blir egentligen bara fånigt och gör snubben motsatsen till trovärdig. Blir nästan som ett humorinslag med den intonation, den (SVT-)rytm han har - när han samtidigt bryter så kraftigt.
Citera
2018-07-17, 20:30
Medlem
”Det är extremt TORR runtom i länet just nu” 😀
Citera
2018-07-17, 20:30
Medlem
Pisswassers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Man förstår utan några som helst problem vad han säger. Han talar bättre, mångt mycket bättre, än vad majoriteten av Flashbackfolket mäktar med att trycka in på sina tangenter.

Det var en gång...
Citera
2018-07-17, 20:31
Medlem
MorkaKrafters avatar
Det här skämtet till nyhetsuppläsare har tidigare jobbat för EFN (som jag antar kände behovet att bli lite mer mångkulturella). Som tur var försvann han därifrån. Men nu blev det SVT. Förvånad? Nej.

Fernando preter svanska:
https://www.efn.se/bors-finans/borsfrukost-04-dec-2017/
Citera
2018-07-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankigAnka
Är det någon som har koll på om man kan begära ut hans CV? Undrar om det är en allmänhandling.

Han har själv lagt ut sitt CV på sin hemsida:

http://fernandogonzalezportfolio.com

Visst har killen spenderat mycket tid i skolan som synes, men det gör honom automatiskt inte till en bättre nyhetsuppläsare i Sverige.
Senast redigerad av Lydholm 2018-07-17 kl. 20:42.
Citera
2018-07-17, 20:38
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Om jag skulle läsa nyheterna i TV skulle jag skita på mig direkt. Är det någon av er som tror att ni skulle klara det bättre?
Japp. Det tror jag absolut att jag kan.
Källa? Mig själv.
Citera
2018-07-17, 20:39
Medlem
Pisswassers avatar
Ska man läsa upp nyheter ska man kunna göra det på ren rikssvenska.
Citera
2018-07-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisswasser
Ska man läsa upp nyheter ska man kunna göra det på ren rikssvenska.

Om det är stockholmsnyheter så borde stockholmska vara okej (vilket det aktuella klippet visserligen inte var på).
Citera
2018-07-17, 20:44
Medlem
Man brukar även kvotera in en massa mångfald i Skåne (SVT) av olika kvalité. Vissa kan knappt tala så att man förstår. Oftast gör de dock bara inslag i själva sändningen.

Nu har man en negress för huvudsändningen som heter Maria Pettersson och hon pratar faktiskt skånska. Både namnet och rösten får mig att tro att hon är adoptivbarn. Inget fel på talet där men bild och ljud går inte riktigt ihop som ni förstår. Hennes röst är dock sensuell på något sätt!

https://www.svtplay.se/video/1868944...5-2?start=auto
Senast redigerad av KamratBlue 2018-07-17 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in