2018-07-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Spelar ingen roll. Den här ska inte vara nyhetsuppläsare på svensk TV.

Det är ju skitroligt. Man kanske skullle titta på nyhetsinslaget igen i brist på Benny Hill.

Ja!

Varför är det så roligt? Kanske är det Gonzos uppfordrande min i kombination med satsmelodin och uttalet.
Citera
2018-07-18, 11:12
Medlem
HotPopcorns avatar
Bara för att en svensk klarar någonting bra betyder det inte att man kan kräva samma färdigheter från en person med annan kulör. Det kan man ju avgöra direkt på utseendet vart de kommer ifrån, och då måste man kunna sätta motsvarande rimliga krav också. Vilka rasister ni är!
Citera
2018-07-18, 11:29
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Bara för att en svensk klarar någonting bra betyder det inte att man kan kräva samma färdigheter från en person med annan kulör. Det kan man ju avgöra direkt på utseendet vart de kommer ifrån, och då måste man kunna sätta motsvarande rimliga krav också. Vilka rasister ni är!

Du menar att kraven ska minska då med mörkheten på huden.
Varför behövs det propagandauppläsare överhuvudtaget, de skulle lätt kunna ersättas med en digital röst som man skulle förstå bättre.
Citera
2018-07-18, 11:37
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Undrar hur era uttal är på annat språk än modersmål. Ni anser er säkert kompetenta nog att läsa nyheter på exempelvis engelska.

En annan sak är dessa svenska företagsledare med sin svengelska som anser att de är dugliga att hantera en dynamisk affärsförhandling.
Vad har detta med något att göra? Vi befinner oss inte på Flashback för att söka jobb hos SVT som nyhetsankare.

Revidera din "medömkan", den kan vara skadlig också.
Citera
2018-07-18, 11:39
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det handlar om en sommarvikarie antar jag. No biggie. Man måste ju inte titta på SVT om man inte vill.
Nä men betala för det? Hur tänker du?
Vi håller käften när SVT står på sina egna ben. Jag betalar gärna inte för något som står så långt ifrån mina värderingar som SVT.
Citera
2018-07-18, 11:44
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vadå förstår du inte vad han säger eller?? Om det är svårt ska vi väl förbjuda dialekter också eller?

Snarare handlar det ju om att han integreras i samhället vilket är den sorten vi behöver. Att du röstar SD för du är rasist har inget med det här att göra, jag röstar också SD men respekterar en invandrare som vill göra gott för sig och Sverige. Han tar ansvar.
Det finns säkerligen 1000-tals personer i Sverige som skulle göra ett bättre jobb.
Citera
2018-07-18, 11:45
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentaVarghona
Invandrare utan jobb är svin och ska ut. Invandrare med ambitioner och utbildning, som får jobb - de är också svin. Hm?

Jag förstår nyhetsuppläsarens svenska betydligt bättre än den ”svenska” som pratas i större delen av Skåne. Ge honom en chans. Lite småfel i en debutsändning live, jättekonstigt. Verkligen.

Jag tycker att han skötte det bra. Och bättre kommer han bli.
Därav varför de inte borde befinna sig i landet, de blir en börda om vi måste sänka nivån för att inkludera dem...

Ta emot folk som ger något värde som resten av världen. Men i Sverige tar vi istället in de som ingen annan vill ha, kriminella as t.ex.
Citera
2018-07-18, 11:46
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Vadå förstår du inte vad han säger eller?? Om det är svårt ska vi väl förbjuda dialekter också eller?

Snarare handlar det ju om att han integreras i samhället vilket är den sorten vi behöver. Att du röstar SD för du är rasist har inget med det här att göra, jag röstar också SD men respekterar en invandrare som vill göra gott för sig och Sverige. Han tar ansvar.
När det finns personal som skulle göra ett bättre jobb, varför inte anställa någon av dem och om man nu nödvändigtvis måste öka kulturberikarkvoten på SVT varför inte en MENA? De finns ju bra mycket fler MENAs i Sverige än latinos.
Citera
2018-07-18, 11:47
Medlem
SituationReports avatar
Er nation är totalt övermannad av utländska finanskrafter. Varje position i media fylls av deras agenter.

De som fyller media kontrollerar världen.
Citera
2018-07-18, 11:49
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Det finns säkerligen 1000-tals personer i Sverige som skulle göra ett bättre jobb.

Möjligtvis men så ser det ut på flera plan i arbetslivet. Sen finns det ju en aktiv jugoslaviska som är metrolog på någon systerkanal(tror det är tv4), när hon började var det kraftig brytning men hon skötte sitt jobb om än svårt att förstå exakt och nu ett är senare ungefär har hon nästan ingen brytning alls och hon har lärt sig svenska språket utmärkt.
Citera
2018-07-18, 11:57
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn

Du har nog fått det om bakfoten. Att ha lägre förväntningar på en person pga tillhör en annan ras är att vara rasist.
Jag skiter i vart du kommer ifrån, kraven ska vara samma.

Sen att många som tillhör en annan ras inte klarar att leva upp till västerländska krav är en annan diskussion.
Citera
2018-07-18, 11:58
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Möjligtvis men så ser det ut på flera plan i arbetslivet. Sen finns det ju en aktiv jugoslaviska som är metrolog på någon systerkanal(tror det är tv4), när hon började var det kraftig brytning men hon skötte sitt jobb om än svårt att förstå exakt och nu ett är senare ungefär har hon nästan ingen brytning alls och hon har lärt sig svenska språket utmärkt.
Tur vi bara behövde vänta 1 år på att förstår då! Inte alls problematiskt.

Tycker du det är lika ok om en svensk åker ner till Somalia och jobbar som nyhetsankare men inte behärskar språket? Vi kommer ju lösa det efter ett år eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in