2018-07-15, 00:05
Medlem
SnilleFixs avatar
Ta en kall dusch.
Citera
2018-07-15, 00:09
Medlem
NirvanAs avatar
Jag märker inte av alla Er personer som verkar ogilla värmen? Ute på stan ser alla ut att stormtrivas, folk går till och med i kostym, byxor, ja t.o.m kostym utan minsta tillstymmelse till fuktiga fläckar (hur dessa bär sig åt har jag ingen jävla aning om)
Citera
2018-07-15, 00:12
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag märker inte av alla Er personer som verkar ogilla värmen? Ute på stan ser alla ut att stormtrivas, folk går till och med i kostym, byxor, ja t.o.m kostym utan minsta tillstymmelse till fuktiga fläckar (hur dessa bär sig åt har jag ingen jävla aning om)
Förmodligen vältränade.
Citera
2018-07-15, 00:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Förmodligen vältränade.
Sett både normala och överviktiga personer, av olika raser också dessutom (kan förstå om negrer och araber svettas mindre eftersom de är vana högre värme än så här t.o.m), jag brukar nitiskt kika efter fläckar på människorna i närheten då jag själv har lite komplex för det och svettas lätt (är vältränad, dock inte aerobt tränad)
Citera
2018-07-15, 00:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Installerat AC.

Bästa investering jag gjort till kåken.
Så du kan använda den, 2 veckor om året?
Låter ovärt
Citera
2018-07-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Har nog varit (och blir) många pensionärer som går bort när det är såhär varmt.
Brukar det inte vara så att dödsantal bland äldre skjuter i höjden vid varma sommarperioder?

Jo fast oftast rör det sig om äldre som är väldigt svaga. Men självklart händer det att folk som nyss var pigga och friska dör också, men då handlar det faktiskt mest om folk runt 55. Då är man så gammal att man klarar värmen sämre men så ung att man inte fattar det själv. Sen gör dom någon tyngre fysisk aktivitet och sen är det slut med dom.
Citera
2018-07-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är ju underbart med värmen. Nu när det är vinter snart kommer ni klaga att det är för kallt.

Lagom är väl bäst?
Man behöver väl inte överdriva åt något håll.
Citera
2018-07-15, 00:18
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sett både normala och överviktiga personer, av olika raser också dessutom (kan förstå om negrer och araber svettas mindre eftersom de är vana högre värme än så här t.o.m), jag brukar nitiskt kika efter fläckar på människorna i närheten då jag själv har lite komplex för det och svettas lätt (är vältränad, dock inte aerobt tränad)
Har nog med vilken ålder man är i också.
Citera
2018-07-15, 00:20
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vanligt salt är bara natriumklorid, eventuellt med jod
Nej. salt har även
Kalium
Kalcium
Magnesium
Järn

Joderat salt har dessutom
Fosfor
Jod
Magnesium
Natrium
Selen
Zink

Diskussionen gällde inledningsvis mineralvatten. Dessa har mineraler likt joderat salt ovan eller som i Resorb, ett erkänt läkemedel som säljs på apotek.

Mineralvatten/soda är alltså inte en "hype" eller bluff. Du hade fel när du sågade dem och borde medge detta.

Citat:
Druvsocker går snabbare att tas upp än vanligt socker och skillnaden i mängd beror på om man har diarré till exempel och är känsligare för sockret i vätskeersättningen.
Bra
Citera
2018-07-15, 00:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Har nog med vilken ålder man är i också.
Ärligt talat fascineras jag av människor som kan gå i kostym eller skjorta+byxor (linnematerial eller inte, det är täckande plagg i vilket fall) utan att svettas i 30+ grader
Citera
2018-07-15, 00:24
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
"Mineralvatten har inte någon optimal saltbalans". Du vet egentligen inte själv vad du menar med det där va´? Det var bara lite roligt att vara viktig och smida fram nåt som såg lite vetenskapligt ut eller?optimal saltbalans...ja, jösses.
Jag har nu bevisat att Denom inte vet vad han talar om.
Citera
2018-07-15, 00:28
Medlem
Citat:
Förmodligen vältränade.

Fast det är väl tvärtom, att vältränade svettas mer? Eftersom deras kylsystem fungerar lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in