2018-07-14, 20:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ge fan i att öppna fönstren!
Fattar inte att folk fortfarande är så efterblivna så att dom tror att det ska bli svalare inomhus genom att öppna fönstret när det är 30 grader ute
Jag har det nu runt 23 grader i lägenheten, helt ok under hela dagen.
Hade jag öppnat fönstren och framöverallt till min inglasade balkong så hade det blivit olidligt härinne.

Luftfuktighet. Men visst, det kan en luftavfuktare fixa.
Citera
2018-07-14, 20:13
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag förklarade det för dig redan från början. Är man uttorkad är det vätskeersättning som gäller.

Ja, man ersätter vätska med vätska. Mineralvatten är en vätska. Går du på tjack eller är du bara allmänt motvalls?
Citera
2018-07-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Ja, jag tog amfetamin i förrgår, det är extremt vätskedrivande. Tog hårt på krafterna, helvete vad jag svettades, inget jag rekommenderar i de här temperaturerna. Men det var kul ändå. Tur man inte har det på recept så man måste ta det varje dag.
Då förstår jag att du har det lite jobbigt..få idig vätskeersättning..om du inte har hemma..googla o "koka" själv...jätte viktigt...när drogen är på väg ur...man ska inte ens dricka alkohol nu..även om det är svalkande med en öl i värmen
Citera
2018-07-14, 20:19
Medlem
Fashwaves avatar
Installerat AC.

Bästa investering jag gjort till kåken.
Citera
2018-07-14, 20:20
Medlem
Ducadreams avatar
Det är ju underbart med värmen. Nu när det är vinter snart kommer ni klaga att det är för kallt.
Citera
2018-07-14, 20:20
Medlem
Karmans avatar
Bada (jag har tur som har gångavstånd till en badsjö), cykla i stället för att gå (det fläktar bra fakstisk, särskilt i utförsbackarna!), skit i värmen och jobba på som vanligt (det är skönt och nyttigt att svettas!).

Fyll en stor pet-flaska till hälften vatten och frys in den. Sedan kan du sitta med den kalla petflaskan i famnen och bara coola ned dig!
Senast redigerad av Karman 2018-07-14 kl. 20:23.
Citera
2018-07-14, 20:23
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Tror att det har nämnts tidigare i tråden men ändå.
Har ni en vanlig fläkt hemma så häng på innehåll ifrån frysen, tex frysta vattenflaskor.
Voila, ni har någonting som i princip fungerar på samma sätt som en installerad ac, även om det inte funkar lika bra !
Citera
2018-07-14, 20:24
Medlem
Tarstans avatar
Öppna korsdrag är det enda som fungerar hemma hos mig. Man får öppna de fönster som är mot norr, eller där solen inte står, fönster mot solen ska vara stängda helt klart.

Duscha 2-3 gånger per dag, man behöver inte tvätta håret, bara skölja av kroppen.
Glass. Mycket vatten, men inte för kallt tycker jag.

Vidrig är denna värme, men man står ut om man gör ovanstående, samt badar när det går.
Själv får jag utslag och sår av värmen, svider som fan, men duschar man ofta lindras det.

Vara ute i direkt solljus är helt uteslutet och absolut inget fysiskt arbete heller.
Man går ner i vikt ändå som sagt, matlusten är ju så nära noll man kan komma.
Senast redigerad av Tarstan 2018-07-14 kl. 20:26.
Citera
2018-07-14, 20:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Ja, man ersätter vätska med vätska. Mineralvatten är en vätska. Går du på tjack eller är du bara allmänt motvalls?
Man måste få i sig salter och socker också för att kroppen ska kunna återhämta sig.
Citera
2018-07-14, 20:28
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Har nog varit (och blir) många pensionärer som går bort när det är såhär varmt.
Brukar det inte vara så att dödsantal bland äldre skjuter i höjden vid varma sommarperioder?
Citera
2018-07-14, 20:29
Medlem
OkyDokys avatar
Har hyresvärden något ansvar vid värmeböljor vid detta slag? Kan säga att i min lägenhet har det legat och pendlat runt 30 grader nu en längre tid. Måste säga att det blir svettigt mellan b******a ibland
Citera
2018-07-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Sluta vara negativ och njut istället.

När du förstår hur skön värmen är så blir det bättre!
Håller bara med!
Om varje sommar hade varit så här! Det är bara att njuta av sommaren och värmen!
Usch, nästa gång kommer man att klaga att det är regnigt och kallt.
Jag lider inte av någon värmebölja, det känns bara att det är så det ska vara, gärna året runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in