Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Min stora standardfläkt pajade häromdagen efter att den trillade på golvet (long story, men har tappat den många gånger eftersom jag har den på soffan, typ). Så nu har jag bara min lilla USB-fläkt som är klen som fan och inte tillfredsställande i den här värmen. Någon som kan rekommendera billiga fläktar?
Du har väl datorfläkt? Lär ju behöva några såna när man kör AMD

Öppna chassit för bövelen!
Annars, köp en AC-jävel. Så inihelvetes satans skönt i den här aplika pissvärmen. Bara dra ut slangen genom fönstret, eller varför inte brevinkastet, och täta med tidningspapper alt. en sån där dragkedjeduk man kan köpa. Hobbyrummet på 4x2m blir svalt på några sekunder.
Är det för dyrt verkar det relativt hugget som stucket bland golvfläktarna, åtminstone vad jag upplevt. Mest bara dyrare med metall än plast...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Sommaren 2018 fick vi nog, vi kunde ha upp emot 30-32-grader varmt i sovrummen och därmed var det omöjligt att kunna få en god nattsömn. Så vi köpte luftkonditionering och installation till huset och det var tveklöst en av de bästa investeringar vi har gjort.
Att sitta ute i trädgården i den gassande solen och sedan komma in och njuta av 18-20-graders inomhustemperatur är oslagbart.
Är det en sån där värmepump på utsidan av huset? Vad kostar den att ha igång? Jag bor i lägenhet med portabel AC, och vågar knappt köra skiten med tanke på förbrukningen, 3.500 Watt. Har inte fått nys om elräkningen sen den installerades, men lite nojjig är man, även fast det bör vara förbaskat värt det