2018-07-17, 18:27
Medlem
OkyDokys avatar
Det kom en rejäl åskskur där jag befinner mig just nu.. Temperaturen sjönk från 32+ till 22+ Den känslan går inte att beskriva
Citera
2018-07-17, 18:58
Medlem
Nu har jag AC men när jag bodde i liten etta fyllde jag vattendunkar/petflaskor etc med kallvatten och ställde ut i sovrummet nära/i sängen innan sängdags.
Citera
2018-07-17, 20:26
Medlem
Skillnaden med detta och när man är på sydligare breddgrader är att man ser till att ha AC där man bor.
Just nu är det olidligt, köpte en liten fläkt av grannen för 500 kr. Riktig gubbtjyv. Går ju inte att få tag på någon annanstans och det var akut.
Citera
2018-07-17, 20:32
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Det kom en rejäl åskskur där jag befinner mig just nu.. Temperaturen sjönk från 32+ till 22+ Den känslan går inte att beskriva

Här kom det också ett ordentligt skyfall, första på ca 3 månader!!
Citera
2018-07-17, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Installerat AC.

Bästa investering jag gjort till kåken.

Håller med! Bor dock i hyresrätt så jag behövde inte betala en krona för min. Ska nog dra ned den till 16C bara för att jag kan.

Sluta dricka alkohol är bra, det räcker ju med en bärs för att kroppstemperaturen ska öka så det bara rinner om en.
Senast redigerad av karldusch 2018-07-17 kl. 20:42.
Citera
2018-07-17, 21:14
Medlem
Swe1227s avatar
Och endå åker "folk" iväg på solsemester mitt i sommaren. Bara jag som inte förstår mig på "folk"...

On-t. Korsdrag i lägenheten tycker jag är skönt. Ac är jag helst utan.
Citera
2018-07-17, 21:20
Medlem
För vätskebalansens skull, tar jag en resorb på morgonen. Det gör skillnad.
Bad, hink att doppa skallen i, glass, sangria(låtsas att du är i spanien).
Citera
2018-07-17, 22:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Bada, såklart!
Har man inget bad i närheten, duscha i kallt vatten eller doppa åtminstone huvudet i nåt blött.

Nja... Jag läste häromdagen att man ska dricka varmt. Och jag läste för flera år sedan om att folk i ex. arabvärlden gärna dricker varmt när det är riktigt hett och varmt.

Varför, framkommer i länken nedan. Har även sett en nyare artikel som jag inte hittar just nu. Hittade den nu.

Man kan ju tro att ett ordentligt kallvattenbad skulle sänka kroppstemperaturen. Men i själva verket får det kroppen att öka sin temperatur för att inte förlora kroppsvärme.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRgr2V/sommarsvalka-med-varma-duschar

https://stegforhalsa.se/tips-hjalper-dig-sta-ut-med-varmen/
Senast redigerad av Pajosv 2018-07-17 kl. 22:53.
Citera
2018-07-17, 22:52
Medlem
Har en kyldyna till katten som man lägger i frysen. Borde köpa en större kyldyna för hundar och använda själv känner jag... Två stycken såna dynor att skifta med borde vara effektivt.
Citera
2018-07-17, 22:55
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smullis
Har en kyldyna till katten som man lägger i frysen. Borde köpa en större kyldyna för hundar och använda själv känner jag... Två stycken såna dynor att skifta med borde vara effektivt.

Duscha varmt och drick varmt. Det är det bästa.

(Se några inlägg högre upp)
Citera
2018-07-17, 22:59
Medlem
Expohunters avatar
Tagit tre kalla duschar och två kalla bad i badkaret idag. Konstant flöde av isvatten. Har en fläkt, men den hjälper inget när man har 30 grader hemma.
Citera
2018-07-17, 23:01
Medlem
Zoom008s avatar
Jag köpte den sista bordsfläkten som fanns kvar på min ort. Nu är dom slut allihop och handlaren på Jula ångrade att dom inte beställt flera pallar. Min inhandlades på Elon och jag undrar om dom är dyra att ha igång dygnet runt? Det står 40W och 220-240V på den. Man vill ju inte ha en elräkning på flera tusen sen. Klarar snart inte av detta helvete. Jag sover med öppet fönster året om även om det är 20 grader kallt ute. Stängt element och duntäcke. Nu är det som att sova i en grill och humöret börjar dala. Tankeverksamheten går på lågvarv och koncentrationen är inte heller på topp. Synd att inte Fridolin blev statsminister. Då hade vi inte behövt genomlida detta och ängarna hade lyst gröna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in