Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-07, 22:58
  #1
Medlem
azontos avatar
Hej, jag tänkte om man till exempel har telefon kontakt med någon på plats i Ryssland så borde man ju kunna ha 100% säkra bets under hela VM. Deras tidzon är väl typ en timme före våran och dvs då borde en polare eller en kontakt i Ryssland kunna berätta hur matchen ser ut och man hinner lägga ett bet på den som verkar vara den säkra vinnaren i matchen. Kring 60 minuter+ så borde man kunna se vilket lag som håller på att vinna och därefter kunna kamma hem feta pengar. Men till min fråga är det ens lagligt? Det känns ju som hela beting systemet blir riggat och att spelbolagen borde bli misstänksamma om man lägger höga summor och vinner varenda bet?
2018-07-07, 23:04
  #2
Medlem
Tobaksmannens avatar
Varför måste du ha någon på plats, då matchen går att se på tv?
2018-07-07, 23:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaksmannen
Varför måste du ha någon på plats, då matchen går att se på tv?
Ställer mig samma fråga.
2018-07-07, 23:07
  #4
Medlem
maxatdunders avatar
Va snackar du om? Tror du att vi lever i olika tidsdimensioner??
2018-07-07, 23:12
  #5
Medlem
Det går inte att ringa mellan tidszoner på det där sättet, samtalet kommer fram med en (eller flera) timmars fördröjning.
2018-07-07, 23:13
  #6
Medlem
Timmervargens avatar
Nej detta är såklart inte lagligt!
2018-07-07, 23:14
  #7
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaksmannen
Varför måste du ha någon på plats, då matchen går att se på tv?

Matchen är ju i deras tid, dvs en timme före om man har en kontakt på plats så kan man få reda på information om matchen innan alla andra

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Va snackar du om? Tror du att vi lever i olika tidsdimensioner??

Ryssland har en timme +1 före Sverige
2018-07-07, 23:17
  #8
Medlem
Tobaksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Matchen är ju i deras tid, dvs en timme före om man har en kontakt på plats så kan man få reda på information om matchen innan alla andra



Ryssland har en timme +1 före Sverige

Spelar ingen roll om Ryssland ligger 12h före Sverige. Matchen visas på tv över hela världen samtidig som den spelas i Ryssland. Alltså gör dom mål så gjordes målet när du såg det på tv.
2018-07-07, 23:17
  #9
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Matchen är ju i deras tid, dvs en timme före om man har en kontakt på plats så kan man få reda på information om matchen innan alla andra



Ryssland har en timme +1 före Sverige

Har du tagit LSD? Matchen spelas ju samtidigt som vi ser den här bara att klockslaget är annorlunda...
2018-07-07, 23:23
  #10
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaksmannen
Spelar ingen roll om Ryssland ligger 12h före Sverige. Matchen visas på tv över hela världen samtidig som den spelas i Ryssland. Alltså gör dom mål så gjordes målet när du såg det på tv.

Ja, men då matchen visas så var det 12 timmar sedan de gjorde mål om man befinner sig i Sverige. Då hade det varit typ natt här medans det är dag där

Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Har du tagit LSD? Matchen spelas ju samtidigt som vi ser den här bara att klockslaget är annorlunda...

Om Ryssland har +1 timme före Sverige så är klockan 17.00 i Ryssland = 16.00 I Sverige och då är det som händer där en timme före.. När det är dag här i Sverige så är det ju natt i USA och om man befinner sig i USA så kan man använda samma metod som vi kan göra mot matcher som spelas i Ryssland
2018-07-07, 23:24
  #11
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Har du tagit LSD? Matchen spelas ju samtidigt som vi ser den här bara att klockslaget är annorlunda...

2018-07-07, 23:26
  #12
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Ja, men då matchen visas så var det 12 timmar sedan de gjorde mål om man befinner sig i Sverige. Då hade det varit typ natt här medans det är dag där



Om Ryssland har +1 timme före Sverige så är klockan 17.00 i Ryssland = 16.00 I Sverige och då är det som händer där en timme före.. När det är dag här i Sverige så är det ju natt i USA och om man befinner sig i USA så kan man använda samma metod som vi kan göra mot matcher som spelas i Ryssland

Men herregud. Jag gör det enkelt för mig och utgår ifrån att du trollar så slipper jag svara mer
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback